Egymillió kilométer villanyautóval

eMERGE projekt, első fázis

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.31. 09.00

Lezárult a Daimler nagyszabású e-autó kísérletének első fázisa. Jöhet az eMERGE következő köre, ezúttal Smartok helyett Mercedesekkel.

Két évvel ezelőtt, májusban indította útjára monstre villanyautó-projektjét a Daimler: összesen 146 darab elektromos Smart Fortwo gépkocsit adtak oda privát és üzleti felhasználóknak Berlinben, Potsdamban és Észak-Rajna-Vesztfáliában. Az idén júniusban lezárt, 25 hónapos projekt során több mint egymillió kilométert futottak a járművek, fontos adatokkal szolgálva nem csak a vezetési szokásokról és a hajtáslánc-technológiáról, de a különböző töltőrendszerek használhatóságáról, illetve az árpolitikai döntésekről is.

A felhasználási körülményeket, így a töltési időket és az egy töltés során felvett energiamennyiséget, folyamatosan, név nélkül monitorozták, emellett a felhasználók rendszeresen beszámoltak tapasztalataikról.

A német szövetségi kormány 6,5 millió eurós támogatásával megvalósított projektből számos hasznos következtetést vontak le. Kiderült például, hogy az e-autózással szembeni ellenérzések mindenekelőtt a tudatlanságból fakadnak: a tájékozott emberek kevésbé bizonyultak elutasítónak. Az, hogy a kedvező vételár, illetve a nyilvános töltőpontok hozzáférhetősége meghatározó jelentőségű döntési tényező, aligha lepte meg a kutatókat, az viszont érdekes, hogy a megkérdezettek többsége nem környezeti tudatosságból választana villanyautót, hanem azért, mert azoknak kedvező a társadalmi megítélése. Az optimális célcsoport legalább 50 kilométert autózik naponta, itt kezdenek ugyanis érvényesülni a kedvező fenntartási költségek; egyébként furcsa, de megkérdezettek jelentős részének fogalma sem volt arról, mennyi pénz takarítható meg a felhasználás során.

Felhasználóként a legfontosabb szempontok a hatótávolság, a motorteljesítmény, a helykínálat és a töltési idő volt.

A kutatók megállapították a töltő infrastruktúra eloszlásának és kiépítésének optimális arányát: ezek szerint a töltőpontok egynegyedét teljesen nyilvános helyeken (utcán) kell felállítani, felét pedig félnyilvános intézményekben – bevásárló központokban, sportlétesítményeknél. Hasznos információ, hogy a felhasználók többsége nappal veszi igénybe ezeket a pontokat, az éjszakai töltés aránya elenyésző volt. Az otthoni töltéshez napelemes töltőboxokat építettek ki, amelyek akkor töltötték az autókat, ha rendelkezésre állt megújuló forrásból (napenergia) származó áram.

A teszt most induló, második fázisában Mercedes-Benz villanyautók (B-osztály) és konnektoros hibridek vesznek részt. A mintegy kétszáz darab gépkocsit Berlin, Potsdam és Stuttgart városában, valamint a Rajna-Ruhr, illetve Rajna-Majna régiókban vetik be.

Kommentek

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.