Egymillió kilométer villanyautóval

eMERGE projekt, első fázis

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.31. 09.00

Lezárult a Daimler nagyszabású e-autó kísérletének első fázisa. Jöhet az eMERGE következő köre, ezúttal Smartok helyett Mercedesekkel.

Két évvel ezelőtt, májusban indította útjára monstre villanyautó-projektjét a Daimler: összesen 146 darab elektromos Smart Fortwo gépkocsit adtak oda privát és üzleti felhasználóknak Berlinben, Potsdamban és Észak-Rajna-Vesztfáliában. Az idén júniusban lezárt, 25 hónapos projekt során több mint egymillió kilométert futottak a járművek, fontos adatokkal szolgálva nem csak a vezetési szokásokról és a hajtáslánc-technológiáról, de a különböző töltőrendszerek használhatóságáról, illetve az árpolitikai döntésekről is.

A felhasználási körülményeket, így a töltési időket és az egy töltés során felvett energiamennyiséget, folyamatosan, név nélkül monitorozták, emellett a felhasználók rendszeresen beszámoltak tapasztalataikról.

A német szövetségi kormány 6,5 millió eurós támogatásával megvalósított projektből számos hasznos következtetést vontak le. Kiderült például, hogy az e-autózással szembeni ellenérzések mindenekelőtt a tudatlanságból fakadnak: a tájékozott emberek kevésbé bizonyultak elutasítónak. Az, hogy a kedvező vételár, illetve a nyilvános töltőpontok hozzáférhetősége meghatározó jelentőségű döntési tényező, aligha lepte meg a kutatókat, az viszont érdekes, hogy a megkérdezettek többsége nem környezeti tudatosságból választana villanyautót, hanem azért, mert azoknak kedvező a társadalmi megítélése. Az optimális célcsoport legalább 50 kilométert autózik naponta, itt kezdenek ugyanis érvényesülni a kedvező fenntartási költségek; egyébként furcsa, de megkérdezettek jelentős részének fogalma sem volt arról, mennyi pénz takarítható meg a felhasználás során.

Felhasználóként a legfontosabb szempontok a hatótávolság, a motorteljesítmény, a helykínálat és a töltési idő volt.

A kutatók megállapították a töltő infrastruktúra eloszlásának és kiépítésének optimális arányát: ezek szerint a töltőpontok egynegyedét teljesen nyilvános helyeken (utcán) kell felállítani, felét pedig félnyilvános intézményekben – bevásárló központokban, sportlétesítményeknél. Hasznos információ, hogy a felhasználók többsége nappal veszi igénybe ezeket a pontokat, az éjszakai töltés aránya elenyésző volt. Az otthoni töltéshez napelemes töltőboxokat építettek ki, amelyek akkor töltötték az autókat, ha rendelkezésre állt megújuló forrásból (napenergia) származó áram.

A teszt most induló, második fázisában Mercedes-Benz villanyautók (B-osztály) és konnektoros hibridek vesznek részt. A mintegy kétszáz darab gépkocsit Berlin, Potsdam és Stuttgart városában, valamint a Rajna-Ruhr, illetve Rajna-Majna régiókban vetik be.

Kommentek

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.