Belépőmodellel bővít a Lexus RC kupé

2.0 turbómotor, 245 LE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.31. 11.00

Gyorsulásérzékelős sebességváltóval, Torsen differenciálzárral, adaptív lengéscsillapítással érkezik a 245 lóerős japán kupé.

A Lexus a klasszikus prémium receptet követve 5.0 V8 csúcsmotorjával vezette be annak idején az RC (pontosabban RC-F) kupét. Most elérkezett a második hullám ideje, így behozták a képbe az NX szabadidőmodellből ismert 200t turbómotort.

A közvetlen és szívócső-befecskendezést egyaránt alkalmazó, változó szelepvezérlésű blokkot magától értetődően áthangolták: 238 helyett 245 lóerőt ad le (4800 helyett 5800/perc fordulaton), forgatónyomatéka nem változott: 340 Nm már 1650/perctől. A közel 1,7 tonnás autó ezzel 7,5 mp alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,2 l/100km, köszönhetően a részterhelésen alkalmazott Atkinson-ciklusú üzemnek.

Ha a motor szerényebb is, mint az RC-F ötliterese, a sebességváltó ugyanaz maradt: a nyolcfokozatú automata a gyorsulási erőket figyelembe véve eltérő váltási sémákat alkalmaz: nagy fékezésnél visszakapcsol, íven haladva nem vált fel, a kanyar kijáratában pedig az intenzív kigyorsításhoz optimalizált fokozatot választ.

A kétliteres kupé is választható F Sport kivitelben; itt a teljesítmény nem változik, de plusz, extrém sportos beállítást kínál az üzemmód-választó, áthangolták és adaptív, változó felfüggesztéssel szerelték fel a futóművet, valamint Torsen részlegesen önzáró differenciálművet építettek be.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.