Belépőmodellel bővít a Lexus RC kupé

2.0 turbómotor, 245 LE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.31. 11.00

Gyorsulásérzékelős sebességváltóval, Torsen differenciálzárral, adaptív lengéscsillapítással érkezik a 245 lóerős japán kupé.

A Lexus a klasszikus prémium receptet követve 5.0 V8 csúcsmotorjával vezette be annak idején az RC (pontosabban RC-F) kupét. Most elérkezett a második hullám ideje, így behozták a képbe az NX szabadidőmodellből ismert 200t turbómotort.

A közvetlen és szívócső-befecskendezést egyaránt alkalmazó, változó szelepvezérlésű blokkot magától értetődően áthangolták: 238 helyett 245 lóerőt ad le (4800 helyett 5800/perc fordulaton), forgatónyomatéka nem változott: 340 Nm már 1650/perctől. A közel 1,7 tonnás autó ezzel 7,5 mp alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,2 l/100km, köszönhetően a részterhelésen alkalmazott Atkinson-ciklusú üzemnek.

Ha a motor szerényebb is, mint az RC-F ötliterese, a sebességváltó ugyanaz maradt: a nyolcfokozatú automata a gyorsulási erőket figyelembe véve eltérő váltási sémákat alkalmaz: nagy fékezésnél visszakapcsol, íven haladva nem vált fel, a kanyar kijáratában pedig az intenzív kigyorsításhoz optimalizált fokozatot választ.

A kétliteres kupé is választható F Sport kivitelben; itt a teljesítmény nem változik, de plusz, extrém sportos beállítást kínál az üzemmód-választó, áthangolták és adaptív, változó felfüggesztéssel szerelték fel a futóművet, valamint Torsen részlegesen önzáró differenciálművet építettek be.

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.