Az Astrából épít versenyautót az Opel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.31. 07.00

A TCR túraautó-bajnokságra fejleszt Astra alapú versenyautót az Opel. Nemzeti, kontinentális és világversenyeken is indulhat az autó.

Az idén útjára bocsátott TCR széria a WTCC költséghatékony kistestvére, ahol alsó-középkategóriás autók mérik össze erejüket országos, kontinentális és globális fordulókon. A magyar érdekeltségekkel is bíró (Nagy Dániel, Szabó Zsolt, Tóth Norbert és Ficza Ferenc, mind a Zengő Motorsport színeiben) sorozatban jelenleg is futnak Opel Astrák, a gyár azonban már elkészítette a következő, 2016-os modell alapjaira épülő versenyautót.

Az újdonság hivatalos premierjére szeptemberben kerül sor; egyelőre csupán néhány gyári rajz áll rendelkezésre. A pályatesztek majd októberben kezdődnek meg, a műszaki adatokra a széria kiírásából következtethetünk: a TCR autók a világ minden pontján azonos paraméterekkel állnak rajthoz, motorjuk minden esetben kétliteres, turbós; a teljesítményt 330 lóerőben, a nyomatékot 410 Nm-ben maximálják.

Az Opel mindenekelőtt ügyfél-versenyprogramokban gondolkodik: olyan privát csapatoknak szeretné eladni az autót, ahol ambiciózus félamatőr sportolók viszonylag ésszerű költségkeretek mellett vethetik bele magukat a túraautó-versenyzés világába.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.