Alakul a Kia új kompakt szabadidőjárműve

Kia Sportage kémfotó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.30. 09.00

A Hyundai ix35/Tucson nyomán a testvérmodell Kia Sportage is megújul. Hasonlóan mélyreható változásokra számítunk.

Bár elvileg szeptemberben már teljes szépségében megcsodálhatjuk, egyelőre masszívan álcázva rója tesztköreit a Nürburgringen a Kia egyik húzómodelljének utódja.
Az új generációs Sportage (nem tudunk arról, hogy a Kia is változtatna az elnevezésen, mint a testvérmárka Hyundai) a tavalyi KX3 tanulmányautó jellegzetes formai elemeit mutatja. Nincs okunk feltételezni, hogy a végleges modell jelentős mértékben eltérne az eredeti koncepciótól.
Egy fontos ponton mégis módosulhat az autó: az eredeti tanulmány nagyobb tengelytávja ellenére rövidebb volt a jelenlegi modellnél, amit leginkább a csomagtartó sínylett meg. Ezen alighanem változtatni fog a gyár, és megnyújtja az autó farát, hogy a praktikum ne szenvedjen csorbát.
Az utastérben alapos, de józan változások várhatók: a kezelőszervek a megújult Cee’d modellcsaládból lehetnek ismerősek, a 7 colos érintőképernyő fejlett infotainment-rendszert takar.
A hajtásláncok terén teljes őrségváltásra számítunk: megjelenhet a friss, háromhengeres turbómotor, valamint a duplakuplungos sebességváltó, erősödik a dízelmotor. A zajkultúrát minden bizonnyal tovább finomítják majd. 

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.