Biztonságosabbak lesznek a hazai autópályák

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.29. 14.15

Korszerűsítik az elválasztósávot az M3-as, M5-ös és M7-es autópálya több szakaszán, ezzel is csökkentve a frontális ütközések kockázatát.

Fejleszti a nagy járműforgalmat bonyolító autópálya-szakaszok két forgalmi irányának fizikai elválasztását a Magyar Közút Nonprofit Zrt.  Az elválasztósáv jobb védelmét beton terelőfal, valamint korszerű acél szalagkorlát építésével és fényvédelmi korszerűsítéssel érik el. A beruházásnak köszönhetően csökkenthető a frontális ütközések száma.

Az M1-es és M7-es közös bevezető szakaszán hasonló céllal korábban már készült ilyen elválasztósávi korszerűsítés, a szakasz relatív baleseti mutatóinak csökkenése alátámasztja a beavatkozások hasznosságát.

A mostani beruházás egyik nagyobb eleme az M3-as autópálya fővárosi bevezetőjén tervezett beton terelőfal és hozzá kapcsolódó fényvédelem, amely 25 kilométer hosszan épül meg. Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.

A munkálatok az M3-as autópálya 10-35., M5-ös autópálya 13-17,4. és az M7-es autópálya 12-18 kilométer-szelvények közötti szakaszait érintik, 2015. július 29-én kezdődtek meg és előre láthatóan 2015. november végéig tartanak. A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani.

Kommentek

  • gope

    Mégis hány ilyen frontális baleset történik a magyar autópályákon, hogy az elválasztósávot kellene korszerűsíteni???? Lehetne valami statisztikát szerezni róla? Ezzel szemben “Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.”…”A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani.”
    Tehát július végén lezárják az autópálya-szakaszokat egészen november végéig, hogy munkálkodjanak egy olyan dolog miatt, ami éves szinten kb 1 ember halálát okozza. De szokásos módon a többségnek csak bosszúságot okoz.

  • Kempelen

    Ezt beszéld meg annak az egy embernek a gyerekével….

  • subtotal

    Nagyon fontos elvtárs gyereke lehetett…

    M3-ason elkezdték kedden, csináltak is már a terelés felfestésekor egy kis dugót Gödöllőnél. Ráért volna ez a 3 sávosításkor pár év múlva.
    Inkább a főutak biztonsági szintjét kellene növelni, ott sokkal nagyobb az elmaradás.

  • DTF

    egyszerű: van rá EU-s pénz, hát kihasználjuk. Mert itthon az a szemlétel h az EU-tól kpaott összes pénzt el kell herdálni… meg persez a kivitelezők nagyon jóljárnka ennek a felesleges autópálya-felújításank…

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.