Biztonságosabbak lesznek a hazai autópályák

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.29. 14.15

Korszerűsítik az elválasztósávot az M3-as, M5-ös és M7-es autópálya több szakaszán, ezzel is csökkentve a frontális ütközések kockázatát.

Fejleszti a nagy járműforgalmat bonyolító autópálya-szakaszok két forgalmi irányának fizikai elválasztását a Magyar Közút Nonprofit Zrt.  Az elválasztósáv jobb védelmét beton terelőfal, valamint korszerű acél szalagkorlát építésével és fényvédelmi korszerűsítéssel érik el. A beruházásnak köszönhetően csökkenthető a frontális ütközések száma.

Az M1-es és M7-es közös bevezető szakaszán hasonló céllal korábban már készült ilyen elválasztósávi korszerűsítés, a szakasz relatív baleseti mutatóinak csökkenése alátámasztja a beavatkozások hasznosságát.

A mostani beruházás egyik nagyobb eleme az M3-as autópálya fővárosi bevezetőjén tervezett beton terelőfal és hozzá kapcsolódó fényvédelem, amely 25 kilométer hosszan épül meg. Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.

A munkálatok az M3-as autópálya 10-35., M5-ös autópálya 13-17,4. és az M7-es autópálya 12-18 kilométer-szelvények közötti szakaszait érintik, 2015. július 29-én kezdődtek meg és előre láthatóan 2015. november végéig tartanak. A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani.

Kommentek

  • gope

    Mégis hány ilyen frontális baleset történik a magyar autópályákon, hogy az elválasztósávot kellene korszerűsíteni???? Lehetne valami statisztikát szerezni róla? Ezzel szemben “Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.”…”A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani.”
    Tehát július végén lezárják az autópálya-szakaszokat egészen november végéig, hogy munkálkodjanak egy olyan dolog miatt, ami éves szinten kb 1 ember halálát okozza. De szokásos módon a többségnek csak bosszúságot okoz.

  • Kempelen

    Ezt beszéld meg annak az egy embernek a gyerekével….

  • subtotal

    Nagyon fontos elvtárs gyereke lehetett…

    M3-ason elkezdték kedden, csináltak is már a terelés felfestésekor egy kis dugót Gödöllőnél. Ráért volna ez a 3 sávosításkor pár év múlva.
    Inkább a főutak biztonsági szintjét kellene növelni, ott sokkal nagyobb az elmaradás.

  • DTF

    egyszerű: van rá EU-s pénz, hát kihasználjuk. Mert itthon az a szemlétel h az EU-tól kpaott összes pénzt el kell herdálni… meg persez a kivitelezők nagyon jóljárnka ennek a felesleges autópálya-felújításank…

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.