Biztonságosabbak lesznek a hazai autópályák

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.29. 14.15

Korszerűsítik az elválasztósávot az M3-as, M5-ös és M7-es autópálya több szakaszán, ezzel is csökkentve a frontális ütközések kockázatát.

Fejleszti a nagy járműforgalmat bonyolító autópálya-szakaszok két forgalmi irányának fizikai elválasztását a Magyar Közút Nonprofit Zrt.  Az elválasztósáv jobb védelmét beton terelőfal, valamint korszerű acél szalagkorlát építésével és fényvédelmi korszerűsítéssel érik el. A beruházásnak köszönhetően csökkenthető a frontális ütközések száma.

Az M1-es és M7-es közös bevezető szakaszán hasonló céllal korábban már készült ilyen elválasztósávi korszerűsítés, a szakasz relatív baleseti mutatóinak csökkenése alátámasztja a beavatkozások hasznosságát.

A mostani beruházás egyik nagyobb eleme az M3-as autópálya fővárosi bevezetőjén tervezett beton terelőfal és hozzá kapcsolódó fényvédelem, amely 25 kilométer hosszan épül meg. Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.

A munkálatok az M3-as autópálya 10-35., M5-ös autópálya 13-17,4. és az M7-es autópálya 12-18 kilométer-szelvények közötti szakaszait érintik, 2015. július 29-én kezdődtek meg és előre láthatóan 2015. november végéig tartanak. A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani.

Kommentek

  • gope

    Mégis hány ilyen frontális baleset történik a magyar autópályákon, hogy az elválasztósávot kellene korszerűsíteni???? Lehetne valami statisztikát szerezni róla? Ezzel szemben “Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.”…”A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani.”
    Tehát július végén lezárják az autópálya-szakaszokat egészen november végéig, hogy munkálkodjanak egy olyan dolog miatt, ami éves szinten kb 1 ember halálát okozza. De szokásos módon a többségnek csak bosszúságot okoz.

  • Kempelen

    Ezt beszéld meg annak az egy embernek a gyerekével….

  • subtotal

    Nagyon fontos elvtárs gyereke lehetett…

    M3-ason elkezdték kedden, csináltak is már a terelés felfestésekor egy kis dugót Gödöllőnél. Ráért volna ez a 3 sávosításkor pár év múlva.
    Inkább a főutak biztonsági szintjét kellene növelni, ott sokkal nagyobb az elmaradás.

  • DTF

    egyszerű: van rá EU-s pénz, hát kihasználjuk. Mert itthon az a szemlétel h az EU-tól kpaott összes pénzt el kell herdálni… meg persez a kivitelezők nagyon jóljárnka ennek a felesleges autópálya-felújításank…

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.