Fejleszti a nagy járműforgalmat bonyolító autópálya-szakaszok két forgalmi irányának fizikai elválasztását a Magyar Közút Nonprofit Zrt.  Az elválasztósáv jobb védelmét beton terelőfal, valamint korszerű acél szalagkorlát építésével és fényvédelmi korszerűsítéssel érik el. A beruházásnak köszönhetően csökkenthető a frontális ütközések száma.

Az M1-es és M7-es közös bevezető szakaszán hasonló céllal korábban már készült ilyen elválasztósávi korszerűsítés, a szakasz relatív baleseti mutatóinak csökkenése alátámasztja a beavatkozások hasznosságát.

A mostani beruházás egyik nagyobb eleme az M3-as autópálya fővárosi bevezetőjén tervezett beton terelőfal és hozzá kapcsolódó fényvédelem, amely 25 kilométer hosszan épül meg. Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.

A munkálatok az M3-as autópálya 10-35., M5-ös autópálya 13-17,4. és az M7-es autópálya 12-18 kilométer-szelvények közötti szakaszait érintik, 2015. július 29-én kezdődtek meg és előre láthatóan 2015. november végéig tartanak. A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani.