A Volkswagen a legnagyobb autógyártó a világon!

Mindkét gyártónál estek az eladások

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.28. 13.00

A féléves eladási statisztikák szerint a Volkswagen-csoport megelőzte ősellenségét, a Toyotát. Egyikük sem örülhet azonban felhőtlenül.

Második éve tart a fej-fej melletti verseny a Toyota-csoport és a VW-csoport között, a cél pedig a világelsőség. A Toyota eddig sikeresen őrizte vezető helyét, de már 2014 végén jelezték, hogy lassulni fog növekedésük üteme. Ez így is történt, ám a rendületlen növekedésben bízó Volkswagennek is csalódnia kellett, igaz, kisebb mértékben: a japán óriás eladásai 1,5, a németeké 0,5 százalékkal estek vissza. Így tehát a jelenlegi helyzetben csak viszonylagos győztesről beszélhetünk.

Különösen fájhatott a Volkswagennek kínai kudarca: a világ legnagyobb piacán két év szárnyalás után idén júniusban visszaestek az újautó-eladások, ami a nagyszabású tervek újragondolására késztettek minden, helyi gyártókapacitással rendelkező márkát. A VW az első számú külföldi márkaként különösen megsínylette a gazdasági növekedés lassulását, az első félévben itt eladott 1,74 millió gépkocsi 3,9 százalékos visszaesést jelent. A Toyota ezzel szemben szárnyalt, 512 800 darabos eladásaik 10 százalékkal jobbak, mint tavaly ilyenkor.

Európa a VW fő vadászterepe maradt, az egyre gyorsabb ütemben növekvő piacon több mint 6 százalékkal növelték eladásaikat. Az is igaz, hogy a Toyota-csoport sincs sokkal rosszabb helyzetben, itt 5,7 százalékos emelkedést regisztráltak. Érdekességképpen megemlítjük, hogy a Toyota feladni kényszerült az első számú japán importmárka szerepét: az első félévben ha csak kicsivel is, de elkalapálta őket a Nissan (303 507 vs. 293 968 darab).

Az Egyesült Államokban a Toyota-csoport 5,6, a VW Group 2,4 százalékkal növelte eladásait, míg a túl erős jen terheit nyögő Japánban mindketten küszködtek, a VW elveszítette első számú importmárka címét (a Mercedes lépett a helyére).

A harmadik helyen a General Motors áll; számukra gyakorlatilag már most véget ért a verseny, az 1,2 százalékos globális visszaesés nyomán a félévet 4,86 millió darabos eladással zárták.

Kommentek

  • Iceman.

    Itt egy cikk egy csomó számmal, csak az a kettő maradt ki belőle, amire a cím alapján számítottam. Nevezetesen összesített globális eladások az leső félévben VW illetve Toyota.

  • TaaT

    A Volkswagen-konszern a MAN és a Scania haszongépjárműveket is beleszámítva tizenkét márkájából összesen 5,04 millió járművet adott el az első félévben, 0,5 százalékkal többet, mint tavaly.

    A japán Toyota-csoport az első félévben a Daihatsu személygépkocsit és a Hino haszongépjárművet is beleértve az egy évvel korábbinál 1,5 százalékkal kevesebb, 5,022 millió autót értékesített.

    A haszongépjárművek leszámításával pusztán személygépkocsi-eladásokban változatlanul a Toyota vezeti az eladási rangsort. A listán a harmadik legnagyobb, az amerikai General Motors az első félévben nagyjából az előző évivel megegyező 4,8 millió autót értékesített.

  • hova

    Európát uralja a VW, Kínában a Japánok dőzsölnek, habár jelentősen visszaestek ők is,az amerikai földrészen picit a Japánok állnak jobban,a VW visszaesett de GM is erőre kapott. Valóban, ha csak a szgk. eladásokat nézzük, akkor most is a Japánok vezetnek. Nagyon fej-fej mellett megy a közdelem.

  • doroc000

    Csak azt tudnám,miért a mennyiségre és miért nem a minőségre mennek,az autógyárak?Láttam egy képet,az interneten,hogy az újautók tizezreit,lerakják a sivatagba,ott rohad meg,belepi a homok,de nem adják olcsóbban,mert mi lesz a munkások bérével?Nincs véletlenül,túltermelési válság?

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.