Második éve tart a fej-fej melletti verseny a Toyota-csoport és a VW-csoport között, a cél pedig a világelsőség. A Toyota eddig sikeresen őrizte vezető helyét, de már 2014 végén jelezték, hogy lassulni fog növekedésük üteme. Ez így is történt, ám a rendületlen növekedésben bízó Volkswagennek is csalódnia kellett, igaz, kisebb mértékben: a japán óriás eladásai 1,5, a németeké 0,5 százalékkal estek vissza. Így tehát a jelenlegi helyzetben csak viszonylagos győztesről beszélhetünk.

Különösen fájhatott a Volkswagennek kínai kudarca: a világ legnagyobb piacán két év szárnyalás után idén júniusban visszaestek az újautó-eladások, ami a nagyszabású tervek újragondolására késztettek minden, helyi gyártókapacitással rendelkező márkát. A VW az első számú külföldi márkaként különösen megsínylette a gazdasági növekedés lassulását, az első félévben itt eladott 1,74 millió gépkocsi 3,9 százalékos visszaesést jelent. A Toyota ezzel szemben szárnyalt, 512 800 darabos eladásaik 10 százalékkal jobbak, mint tavaly ilyenkor.

Európa a VW fő vadászterepe maradt, az egyre gyorsabb ütemben növekvő piacon több mint 6 százalékkal növelték eladásaikat. Az is igaz, hogy a Toyota-csoport sincs sokkal rosszabb helyzetben, itt 5,7 százalékos emelkedést regisztráltak. Érdekességképpen megemlítjük, hogy a Toyota feladni kényszerült az első számú japán importmárka szerepét: az első félévben ha csak kicsivel is, de elkalapálta őket a Nissan (303 507 vs. 293 968 darab).

Az Egyesült Államokban a Toyota-csoport 5,6, a VW Group 2,4 százalékkal növelte eladásait, míg a túl erős jen terheit nyögő Japánban mindketten küszködtek, a VW elveszítette első számú importmárka címét (a Mercedes lépett a helyére).

A harmadik helyen a General Motors áll; számukra gyakorlatilag már most véget ért a verseny, az 1,2 százalékos globális visszaesés nyomán a félévet 4,86 millió darabos eladással zárták.