Az eredeti Smart Brabus remek ötlet volt, kivéve persze, hogy a robotváltó kiherélte a sportosságát, ami egyébként 98 lóerővel és 140 Nm-rel egyébként is viszonylagos volt.

A gyártók elvileg tanultak az esetből, és ezúttal komolyabban veszik magukat. Vadonatúj motort ezúttal sem kap a paprikás autócska, a meglévőt tuningolják tovább. A 9 decis turbómotor teljesítményét a jelenlegi 90-ről legalább 110-re (de inkább még többre) emelhetik, ami még mindig nem sok, de az egytonnás menetkész tömeg mellett már egész fickóssá teheti a kisautót.

A lényeg persze nem is ez, hanem a kézi váltó, amivel régi vágya teljesült a smartozóknak, bár a hétfokozatú duplakuplungos egység is jobban passzol a dinamikus menetteljesítményekhez, mint a korábbi, bólogatós ötfokozatú darab.

A Renault által fejlesztett motor jelenleg nem kapható 90 lóerősnél erősebb kivitelben, ám ha a Brabus motor megépül, azt vélhetően a franciák kínálatában (Clio, Captur) is örömmel fogják fogadni.

Látványban eddig sem hagyott kívánni valót maga után a legsportosabb Smart, és ez így marad. Az optikai csomagot már márciusban láthattuk: módosított lökhárítók, átrajzolt légbeömlő, ikerkipufogó dobja fel a megjelenést, a túlméretes kerekek funkcionálisan is kívánatosak. A futómű feszesebbnek ígérkezik.