A VW-csoport hagyományos kompakt-hierarchiájában a VW Golf az Audi A3 alá tagozódik be, a piramis csúcsán az utóbbi sportváltozata, a 367 lóerős Audi RS3 áll. Ez azonban nem sokáig marad így: egy francia autós lap értesülései szerint ugyanis a két éven belül piacra lépő Volkswagen Golf R400-at a brutális győri fenevad fölé fogják árazni.

Ha ez így lesz, a ráncfelvarrott Golf VII-re épülő R400 lesz minden idők legdrágább gyári Golfja: az Audi RS3 németországi ára átszámítva 16,4 millió forint. Korábbi becslések ennél legalább 10 százalékkal olcsóbbnak jósolták az autót.

Az is igaz, hogy a Golf R 400-nak nem érdemtelenül kérik meg az árát. Egyrészt rendkívül kis példányszámban készül majd, másrészt a vártnál is erősebb lehet: a dolgok jelenlegi állása szerint akár 420 lóerőt is kihozhatnak a blokkból, amely vélhetően az RS3 öthengeres, 2,5 literes turbómotorja lesz (a képeinken is látható tanulmányautót négyhengeres TSI motor hajtotta.)

Nem a motor identitása az egyetlen szürke folt a történetben: a Volkswagennek addigra össze kell ütnie egy olyan sebességváltót, amely képes megbirkózni a brutális forgatónyomatékkal.

Azon maroknyi szerencsés számára, akik hozzájuthatnak az összkerékhajtású vadállathoz, minden bizonnyal megéri majd a várakozás: a tanulmányautó 3,9 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebességét 280 km/órában korlátozta az elektronika.