Százmilliárdokat fektetnek a kutatásba a német autógyárak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.24. 13.00

Új innovációs központokkal növelné versenyképességét a BMW és az Audi. Az egymástól független beruházások munkahelyek tízezreit hoznák létre.

Gigantikus kutatás-fejlesztési központok építését tervezi a BMW és az Audi, írja a német Automobilwoche.de. A hagyományos épületóriások helyett az Apple és a Google mintájára campus jellegű centrumokat felvázoló tervek több milliárd eurós beruházást képviselnek.


A BMW meglévő K+F központját szeretné bővíteni (l. látványterv jobbra), mégpedig nem kis léptékben: megvásárolták az annak közvetlen szomszédságában fekvő, 100 hektáros egykori katonai területet, ahol a hatósági engedélyek megszerzése után már jövőre megkezdődhet az építkezés. A tervek szerint az új központ mintegy 15 ezer új munkahelyet teremtene. Jelenleg mintegy 26 ezer embert foglalkoztatnak a BMW müncheni kutatás-fejlesztési tevékenységeinek keretében.

Az Audi sem adja alább: egy egykori olajfinomító helyén, 60 hektáron fognak építkezni; az Ingolstadt városával közös beruházás keretében 2019-re megnyitja kapuit az amerikai minta szerinti innovációs központ.

A dolgok jelenlegi állása szerint az alternatív hajtás (gázüzem, elektromos, hidrogén üzemanyagcella), illetve az autonóm közlekedés a két legfontosabb kutatási és fejlesztési terület az autóiparban. Utóbbi fejlesztése különösen helyigényes: a vezess.hu épp a napokban számolt be arról, hogy Michigan államban (USA) szellemvárost építettek, ahol robotautók róhatják tesztköreiket a kihalt utcákon.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.