Bezárhatja egyik gyárát a Mitsubishi

Az amerikai Mitsu-gyár rosszabbul teljesít

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.24. 10.30

Nagyon nem fogy a Mitsubishi Amerikában, a japán márka azt fontolgatja, hogy leállítja ottani gyárát és inkább Ázsiára koncentrál.

A Mitsubishik iránti kereslet az Egyesült Államokban alaposan megcsappant az elmúlt években, a japán márka szerződése pedig az amerikai autóipari szakszervezettel augusztusban lejár, ráadásul a Mitsubishi gyakran jelezte az utóbbi időben, hogy a növekvő ázsiai piacra koncentrál a jövőben. Ez a három tényező oda vezethet, hogy a Mitsubishi bezárja gyárát Normalban (Illinois).

Ez az a gyár, amelyet a Mitsubishi és a Chrysler 1985-ben kötött együttműködési megállapodása hívott életre, 1988-ban indult meg itt a Plymouth Laserek, Eagle Talonok, illetve Mitsubishi Eclipse-ek gyártása (ez mind ugyanaz a sportos kupé, ugye).


A 2000-es évek elején, a gyár fénykorában évi 200 ezer autó volt a normali üzem kibocsátása, tavaly viszont már kevesebb mint 70 ezer Outlander gurult ki a gyárkapun (jelenleg más típus nem is készül itt).

A Mitsubishi hivatalosan nem erősítette meg, de nem is cáfolta a feltételezést. Diplomatikusan csak annyit reagáltak, hogy az üzleti hatékonyság növelése a céljuk – persze egy rosszul teljesítő gyár bezárása tekinthető hatékonyságjavító intézkedésnek. A tokiói részvénypiacokon a hír hatására reggelre 1,1%-ot estek a cég részvényei, ami a Nikkei 0,4%-os eséséhez képest láthatóan átlag feletti árcsökkenés.

Kommentek

  • Matyi2010

    Érdekes, az első félévben 24,8%-kal nőtt a Mitsubishi értékesítése az USA-ban, ez a Mini 25,2%-a után a második legjobb eredmény a 40 autómárka közt….

  • Gianniz

    Csoda, hogy még létezik ez a Micsubicsi, vagy mi. A múltból nehéz megélni. (Pajero, EVO, oszt slussz).

  • Guevara

    Azért létezik még a Mitsu mert nem csak autógyár(tás) van a név mögött. Egyébként nekem deja vu érzésem van ezzel a hírrel kapcsolatban, mintha évekkel ezelőtt már egyszer kivonult volna a Mitsu az USA-ból.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.