Bezárhatja egyik gyárát a Mitsubishi

Az amerikai Mitsu-gyár rosszabbul teljesít

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.24. 10.30

Nagyon nem fogy a Mitsubishi Amerikában, a japán márka azt fontolgatja, hogy leállítja ottani gyárát és inkább Ázsiára koncentrál.

A Mitsubishik iránti kereslet az Egyesült Államokban alaposan megcsappant az elmúlt években, a japán márka szerződése pedig az amerikai autóipari szakszervezettel augusztusban lejár, ráadásul a Mitsubishi gyakran jelezte az utóbbi időben, hogy a növekvő ázsiai piacra koncentrál a jövőben. Ez a három tényező oda vezethet, hogy a Mitsubishi bezárja gyárát Normalban (Illinois).

Ez az a gyár, amelyet a Mitsubishi és a Chrysler 1985-ben kötött együttműködési megállapodása hívott életre, 1988-ban indult meg itt a Plymouth Laserek, Eagle Talonok, illetve Mitsubishi Eclipse-ek gyártása (ez mind ugyanaz a sportos kupé, ugye).


A 2000-es évek elején, a gyár fénykorában évi 200 ezer autó volt a normali üzem kibocsátása, tavaly viszont már kevesebb mint 70 ezer Outlander gurult ki a gyárkapun (jelenleg más típus nem is készül itt).

A Mitsubishi hivatalosan nem erősítette meg, de nem is cáfolta a feltételezést. Diplomatikusan csak annyit reagáltak, hogy az üzleti hatékonyság növelése a céljuk – persze egy rosszul teljesítő gyár bezárása tekinthető hatékonyságjavító intézkedésnek. A tokiói részvénypiacokon a hír hatására reggelre 1,1%-ot estek a cég részvényei, ami a Nikkei 0,4%-os eséséhez képest láthatóan átlag feletti árcsökkenés.

Kommentek

  • Matyi2010

    Érdekes, az első félévben 24,8%-kal nőtt a Mitsubishi értékesítése az USA-ban, ez a Mini 25,2%-a után a második legjobb eredmény a 40 autómárka közt….

  • Gianniz

    Csoda, hogy még létezik ez a Micsubicsi, vagy mi. A múltból nehéz megélni. (Pajero, EVO, oszt slussz).

  • Guevara

    Azért létezik még a Mitsu mert nem csak autógyár(tás) van a név mögött. Egyébként nekem deja vu érzésem van ezzel a hírrel kapcsolatban, mintha évekkel ezelőtt már egyszer kivonult volna a Mitsu az USA-ból.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.