A Nemzeti Közlekedési Hatóság, a megyei (fővárosi) kormányhivatalok műszaki engedélyezési és fogyasztóvédelmi főosztályainak szakemberei, valamint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársai gyereküléseket ellenőriztek nemrég. Az országos akció megnyugtató eredménnyel zárult: a szakemberek nem találkoztak engedély nélkül forgalmazott rossz minőségű gyermekülésekkel, de 154 vizsgált gyerekülés kifogásolható volt valamilyen szempontból. (13%). 
Az akció során a közlekedési hatóság a gyerekülések mellett a fékproblémák elkerülésére és ezek kiszűrésére koncentrált. Ötezernél is több megállított és megvizsgált jármű közül 1068 esetben szóbeli figyelmeztetéssel éltek az ellenőrök, 729-ről állapították meg, hogy műszaki állapota nem megfelelő, derült ki a július 6-10. között levezényelt országos ellenőrzés összegzése után. A “Személygépkocsis Műszaki Biztonság Hete” elnevezésű akció során összesen 141 autóst kellett szankcionálni. Az ország 19 megyéjében és a fővárosban egységes tematika mentén zajló, összehangolt ellenőrzések során két kiemelt területre koncentráltak a megyei (fővárosi) kormányhivatalok műszaki engedélyezési és fogyasztóvédelmi főosztályainak szakemberei: a fékproblémák elkerülése és kiszűrése, illetve a gyermekülésekre vonatkozó előírások betartása. Utóbbira nemcsak a közutakon, de az autókereskedésekben, a bababoltokban, a bevásárlóközpontokban is sort kerítettek.
A közúti ellenőrzéseken a szakemberek felhívták a gépjárművezetők figyelmét a fékfolyadékok cseréjének és a fékberendezések rendszeres karbantartásának szükségességére, a fékhiba miatt bekövetkező incidensekre, valamint a biztonsági öv állapotának a közlekedésbiztonságra gyakorolt hatásaira. Ahol erre lehetőség nyílt, ott a hatóság mobil vizsgálóállomásai is részt vettek az ellenőrzéseken. Az autósok a Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal szóróanyagait (Gyermekbiztonság a közlekedésben, Féken tartott biztonság) is megkapták a kormányhivatalok ellenőreitől. A Nemzeti Közlekedési Hatóság szakembereinek összegzése szerint a legjellemzőbb hiba az alacsony fékfolyadék-forráspont volt (a fékfolyadéktartályban a folyadékszintet, illetve a fékfolyadék minőségét egy speciális berendezéssel ellenőrizték), az országosan feltárt 1280 hibából 306 esetben fordult ez elő. A világító- és jelzőberendezés nem megfelelő működését 297 esetben regisztrálták az ellenőrök, míg 116 esetben kopott gumiabroncsok akadtak fenn az ellenőrzéseken.