Mégis, mi a fenére készülhet az Apple az autóiparban?

Villanyautót akarnak gyártani?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.07.23. 12.00

Autóipari szakemberek tömkelegét alkalmazzák, drasztikusan megnövelik a kutatási-fejlesztési költségeket az Apple-nél. Mi lesz ebből vajon?

Régóta spekulál már azon az IT-biznisz és az autóipar egyaránt: vajon rászánja-e magát az Apple, hogy kifejleszt és piacra dob egy autót. Ahogy a céget ismerjük, ha elszánja magát egy ilyen lépésre, alapjaiban rengetheti meg mindkét üzletágat. Hiszen a semmiből jött Tesla is hogy átformált egy csomó mindent, amit autózásról és infotainmentről a Model S érkeztéig gondoltunk! Képzeljük el ugyanezt a hatást attól a cégtől, amely az iPhone-nal radikálisan új irányba fordította a mobiltelefónia fejlődését, alig nyolc évvel ezelőtt.

Hogy pontosan milyen lehet az Apple autója, még nem tudjuk, sőt, abban sem vagyunk biztosak, hogy lesz ilyen autó egyáltalán. Mindenesetre az utóbbi napokban ismét elkezdtek terjedni a hírek arról, hogy a kaliforniai cég világméretű fejvadászatot rendezett autóipari szakemberekre, most pedig egy újabb hír miatt remeghet a lábuk egy kicsit a patinás autómárkáknak.

Az Apple másfél milliárd dollárral megnövelte kutatási-fejlesztési költségvetését a korábbi tervekhez képest. Pletykák szerint ez az összeg az új, valószínűleg elektromos hajtású autó kifejlesztéséhez kell. Az autóiparban ennyi pénzből már lehet egy-egy új modellt csinálni, bár előzetes tapasztalatok híján azért ennyi pénz még bérgyártásban sem túl sok egy forradalmi újdonság elkészítéséhez.

Lehetséges azonban, hogy nem idén jön majd ki az Apple autója, hanem további másfél milliárdok elköltése után mondjuk két év múlva. Már persze ha lesz ilyen autó egyáltalán.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.