A modern technológiákra élvezünk az autóban

JD Power APEAL tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.23. 08.05

Mely autók tulajdonosai lelik legtöbb örömüket autójukban, és mi teszi őket boldoggá? Tanulmány a négykerekű hedonizmusról.

Az autók értékét ezerféleképpen lehet mérni, a megbízhatóságtól kezdve az értéktartásig. A JD Power mindegyiket rangsorolja is rendesen, ám van egy tanulmányuk, amely semmi mást nem vizsgál, mint hogy mennyire jó érzés egy adott autóval együtt élni.

Az APEAL tanulmány persze nem csupán szubjektív benyomások alapján dolgozik: az idei kutatásból kiderült például, hogy az olyan autók tulajdonosai, amelyeket felszereltek holttérfigyelő rendszerrel, 3,8 százalékkal magasabb örömfaktort regisztráltak, mint azok, akikében nincs ilyen berendezés.

“Míg egyes modern szórakoztató rendszerek működtetése bonyolult és nehézkes lehet, a vezetőtámogató biztonsági rendszerek ösztönösen és egyszerűen üzemelnek, ráadásul ezeket nap mint nap igénybe vesszük, amely folyamatos pozitív visszacsatolást jelent a tulajdonos számára” – mondta el a JD Power alelnöke, Renee Stephens.

A kezdeti minőségi felmérésen már megcsodáltuk, hogy a tömegpiaci márkák ráléptek a prémiumbrandek nyakára, és nincs ez másként itt sem: bár az élboly továbbra is a luxusmárkáké, soha nem volt ilyen kicsi a különbség a két tábor között. A maximálisan adható 1000 pontból a prémiummárkák átlagosan 841 pontot értek el, míg a tömegpiaciak 790-et – tavaly 840, illetve 785 volt a két érték. A különbség 2006 óta 16 százalékkal csökkent.

Itt megint csak a modern technológia jut szerephez: a tömegpiacon ugyanis sokkal nagyobb örömöt okoz ezek megléte, míg a prémiumvevők számára már kiveszett belőlük az újdonságérték: előbbiek között 50 pont különbséget jelentenek az újszerű fedélzeti rendszerek, míg a luxuspiacon csupán 29 pontot veszít az a típus, amelyből hiányoznak a legújabb megoldások.

Nem véletlen, hogy egyre többen vásárolják meg ezeket, legalábbis Észak-Amerikában, ahol a felmérés készült. A vásárlók 36 százaléka holttérfigyelő rendszerrel rendelte meg autóját (tavaly 29%), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek aránya 16-ról 21 százalékra nőtt egyetlen év alatt. A tolatóradarok és -kamerák szinte mindennapossá váltak (46%, tavaly 41%). Nem is ez az igazán fontos, hanem hogy ezeket valóban használják is az emberek: a holttérfigyelő 69, a parkolástámogató rendszerek 62 százalékban mindennapos használatban vannak.

A teljes iparág átlagos pontértéke a tavalyi 794-ről 798-ra nőtt. A legmagasabb pontszámot (874) idén, ahogy az elmúlt 11 évben mindig, a Porsche kapta, szorosan a nyomában ott a Jaguar (855), a BMW (854), a Mercedes-Benz (853) és az Audi (852).

A méretosztályok és kategóriák szerinti besorolás többé-kevésbé irreleváns, hiszen egészen más típusválasztékból szemezgetnek odaát, mint itt, az Óvilágban, azt azért érdemes elmondani, hogy a Chevrolet, a Ford és a Porsche három-három, az Audi, a BMW, a Dodge, a Mazda és a Mini kettő-kettő szegmensben hozott el aranyérmet.

Kommentek

  • suti

    Mely autók tulajdonosai lelik legtöbb örömüket autójukban, és mi teszi őket boldoggá?

    Moszkvicsal járok,első tulaj,36-éves gép.
    Hogy mi tesz boldoggá hát van egy pár ezért is nem cserélem el sohasem.

    1,
    Bárhol kiég az izzó és bármelyik ponton a gépjárműben (kivéve a műszerfal amibe belekötnének ha nem írom le)10-perc alatt kicserélem.
    Tavaly este 11-órakor indultam volna buliba de induláskor észrevettem,hogy nem világit az egyik lámpa.Nem gond,havert felhívtam 10-15 perc késés lesz részemről mert ha úgy elindulok a rendőr azonnal megállít az 100%.

    2,
    A lökhárítók sokszor óvtak már meg hogy ne horpadjon a gép mert ügye ez vasból van nem műanyagból mint a mai járgányokon és az ütközést felfogja elég rendesen.

    3,
    A kocsi karosszériája vasból van nem papírból igy ha a garázsban keresek valamit,lazán felállhatok a sárvédőre vagy épp a lökhárítóra mert bírja.A motorháztetőre csak 10-cm-re a széleitől,beljebb már hajlik.

    4,
    Nyomatékos motor,hátul laprugókkal szerelve a karosszéria.
    3-mázsa szenet vagy bármit elviszek vele simán és még a karosszéria nem is csavarodik,ajtók simán záródnak.

    5,
    Fenntartási költség olcsó,alkatrész árát pedig meg sem kérdezem mielőtt megveszem.Eddig bármit megtaláltam hozzá.
    Tavalyelőtt az első szélvédő kapott egy kavicsot.Boltban nem volt,neten találtam 150-km-re lakhelyemtől 15-ezerért 2-első szélvédő 1 hátsó,1-műszerfal.Az üveget simán betettem igaz 45-percembe telt ami egy lada szélvédő berakáshoz ami 20-perc nekem, ez elég sok. :)
    6,

    Még csak 103-ezer van a motorjában :)
    7,

    Megbízható autót soha senki nem ad el csak amelyikre rá kell költeni és sokkalja a tulaj. Volt mikor 10-litert evett de van úgy 11,8-liter volt a fogyasztása. Na és ? Ez a luxus nem pedig 6-literes gépekkel járni :D

    8,
    A mai kocsikba sok az elektronika ami tök felesleges,az a kihívás mikor nincs benne semmi és az az érzés vele közlekedni.

    9,
    Bármi gond van vele nem kell szerviz és szakember mert pofon egyszerű
    a szerelése.

    10,
    hát ezért lelem örömömet benne.

  • mtbe

    én sem szeretem a sok mai kütyüt, főleg ezeket a mobilos baromságokat, már lassan mindenki taperolja a mobilját vezetés közben
    meg a sok vezetéstámogató rendszer csak elkényelmesíti az embert és ha egyszer át kell ülnie egy fapadosabb autóba, pánikrohamot kap

  • mtbe

    van azért amit én is szeretek, ez a klíma, elektromos ablakemelő és a tempomat
    ha az alapdolgokon kívül ezek megvannak, számomra fullextrás :D

  • szaboata

    suti:DDD.A régi autókkal együtt élt az ember,a mai guruló számítógépekkel,amelyek soxor felülbírálnak,már csak közlekedünk.És nem sejlik fel bennük az “érzés”.Pedig szeszélyesek tudnak lenni.Mondhatni nőnemüek lettek.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.