Szellemváros szellemautóknak

Tesztpálya nyílt önmagukat vezető autók számára

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.07.22. 15.00

A Patyomkin-falu újraértelmezése: a Michigani Egyetemen egy kamu várost építettek kereszteződésekkel, aluljáróval, körforgalmakkal, autonóm járművek tesztelésére.

Mcity: ez a neve annak a 13 hektáros területnek, amelyet kifejezetten autonóm, vagyis önmagukat irányítani képes járművek tesztelésére hozott létre a Detroit melletti egyetem Michigan állam közlekedési “minisztériumának” támogatásával. Detroit Michigan legnépesebb városa, az autóipar történelmi központja Amerikában – a projekt egyik nem is titkolt célja, hogy Detroit visszahódítson valamicskét egykori autóipari vezető szerepéből, és ne a Szilícium-völgyről szóljon minden, az autózás jövőjével kapcsolatos hír manapság.

A hétfőn megnyitott tesztközpont egy olyan alakítható, mozgatható épületfrontokkal berendezett, félig-meddig virtuális környezet, melyben az autonóm járművek finomhangolását szélsőséges körülmények kockázatmentes előidézésével lehet segíteni.

Így néz ki a szellemváros videón:

Az Mcityben a legkülönbözőbb anyagú útburkolatok váltogatják egymást, különböző ívsugarú kanyarokkal, különböző szögű emelkedőkkel és lejtőkkel találkoznak a robotautók. Körforgalom és alagút is van a pszeudovárosban, a közvilágítás fényének jellege is változtatható, az utakat tűzcsapok és szokványos út menti tereptárgyak szegélyezik. Zebrák, biciklisávok, buszmegállók nehezítik az autókat vezető számítógéprendszerek dolgát.

Virtuális túra a virtualizált szimulált városban:

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.