Porsche 911 méretű lesz a BMW-Toyota közös sportkocsija

Alumíniumvázra épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.22. 09.00

Újabb infomorzsák kerültek napvilágra a BMW és a Toyota közös fejlesztésű sportautójáról. Egyre izgalmasabb a történet.

Harmadik éve fejleszti közös sportautóját a BMW és a Toyota. A két vállalat közötti, széles spektrumú együttműködés – amely többek között dízelmotorok és hibridhajtáslánc-komponensek közös fejlesztésére is kiterjed – legizgalmasabb, leglátványosabb eleme lesz az a kupé, amelyről ez idáig jóformán semmi konkrétumot nem tudhattunk.

Most viszont ausztrál újságírók kiderítették, hogy az autó alumínium térvázra épül majd, karosszériaelemei pedig szénszál-erősítésű műanyagból készülnek. Utóbbi aligha meglepő, hiszen a BMW az i3 és az i8 kapcsán már rendelkezik a karbonpanelek nagy darabszámú, költséghatékony sorozatgyártásához szükséges technológiával.

Szintén fontos információ, hogy az autó nagyjából akkora lesz, mint egy Porsche 911 – azaz nem hosszabb 4,5 méternél. Megjegyezzük, pont ekkora volt az utolsó Toyota Supra, amelynek visszatérése szintén napirenden van, ám a mai napig nem tudni, a két projekt ugyanazt a modellt takarja-e. A mostani értesülés arra enged következtetni, hogy igen.

A további részletek változatlanul ködösek. A Toyota állítólag már közel jár a formaterv véglegesítéséhez; az autó a hírek szerint teljesen más lesz, mint amit a márkától mostanában megszokhattunk. Korábban többször felmerült, hogy az FT-1 tanulmány (nyitóképünkön) jelzi az irányt, amelybe a gyár elindult, ám ezt eddig nem erősítették meg.

A BMW két izgalmas tanulmányautót készül leleplezni a napokban; nem elképzelhetetlen, hogy egyikük éppen a rég várt kooperációs modell előfutára lesz.

Korábban felmerült, hogy hibrid hajtásláncot kaphat a német-japán sportoló, ettől 480 lóerőt remélünk. A tipikusan BMW-s, soros hathengeres turbómotor is ésszerű opciónak hangzik, akár 340 lóerővel; míg elképzelhető egy kétliteres turbós belépőmodell is, szerény 245 lóerő körül.

 

Kommentek

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.