Harmadik éve fejleszti közös sportautóját a BMW és a Toyota. A két vállalat közötti, széles spektrumú együttműködés – amely többek között dízelmotorok és hibridhajtáslánc-komponensek közös fejlesztésére is kiterjed – legizgalmasabb, leglátványosabb eleme lesz az a kupé, amelyről ez idáig jóformán semmi konkrétumot nem tudhattunk.

Most viszont ausztrál újságírók kiderítették, hogy az autó alumínium térvázra épül majd, karosszériaelemei pedig szénszál-erősítésű műanyagból készülnek. Utóbbi aligha meglepő, hiszen a BMW az i3 és az i8 kapcsán már rendelkezik a karbonpanelek nagy darabszámú, költséghatékony sorozatgyártásához szükséges technológiával.

Szintén fontos információ, hogy az autó nagyjából akkora lesz, mint egy Porsche 911 – azaz nem hosszabb 4,5 méternél. Megjegyezzük, pont ekkora volt az utolsó Toyota Supra, amelynek visszatérése szintén napirenden van, ám a mai napig nem tudni, a két projekt ugyanazt a modellt takarja-e. A mostani értesülés arra enged következtetni, hogy igen.

A további részletek változatlanul ködösek. A Toyota állítólag már közel jár a formaterv véglegesítéséhez; az autó a hírek szerint teljesen más lesz, mint amit a márkától mostanában megszokhattunk. Korábban többször felmerült, hogy az FT-1 tanulmány (nyitóképünkön) jelzi az irányt, amelybe a gyár elindult, ám ezt eddig nem erősítették meg.

A BMW két izgalmas tanulmányautót készül leleplezni a napokban; nem elképzelhetetlen, hogy egyikük éppen a rég várt kooperációs modell előfutára lesz.

Korábban felmerült, hogy hibrid hajtásláncot kaphat a német-japán sportoló, ettől 480 lóerőt remélünk. A tipikusan BMW-s, soros hathengeres turbómotor is ésszerű opciónak hangzik, akár 340 lóerővel; míg elképzelhető egy kétliteres turbós belépőmodell is, szerény 245 lóerő körül.