Porsche 911 méretű lesz a BMW-Toyota közös sportkocsija

Alumíniumvázra épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.22. 09.00

Újabb infomorzsák kerültek napvilágra a BMW és a Toyota közös fejlesztésű sportautójáról. Egyre izgalmasabb a történet.

Harmadik éve fejleszti közös sportautóját a BMW és a Toyota. A két vállalat közötti, széles spektrumú együttműködés – amely többek között dízelmotorok és hibridhajtáslánc-komponensek közös fejlesztésére is kiterjed – legizgalmasabb, leglátványosabb eleme lesz az a kupé, amelyről ez idáig jóformán semmi konkrétumot nem tudhattunk.

Most viszont ausztrál újságírók kiderítették, hogy az autó alumínium térvázra épül majd, karosszériaelemei pedig szénszál-erősítésű műanyagból készülnek. Utóbbi aligha meglepő, hiszen a BMW az i3 és az i8 kapcsán már rendelkezik a karbonpanelek nagy darabszámú, költséghatékony sorozatgyártásához szükséges technológiával.

Szintén fontos információ, hogy az autó nagyjából akkora lesz, mint egy Porsche 911 – azaz nem hosszabb 4,5 méternél. Megjegyezzük, pont ekkora volt az utolsó Toyota Supra, amelynek visszatérése szintén napirenden van, ám a mai napig nem tudni, a két projekt ugyanazt a modellt takarja-e. A mostani értesülés arra enged következtetni, hogy igen.

A további részletek változatlanul ködösek. A Toyota állítólag már közel jár a formaterv véglegesítéséhez; az autó a hírek szerint teljesen más lesz, mint amit a márkától mostanában megszokhattunk. Korábban többször felmerült, hogy az FT-1 tanulmány (nyitóképünkön) jelzi az irányt, amelybe a gyár elindult, ám ezt eddig nem erősítették meg.

A BMW két izgalmas tanulmányautót készül leleplezni a napokban; nem elképzelhetetlen, hogy egyikük éppen a rég várt kooperációs modell előfutára lesz.

Korábban felmerült, hogy hibrid hajtásláncot kaphat a német-japán sportoló, ettől 480 lóerőt remélünk. A tipikusan BMW-s, soros hathengeres turbómotor is ésszerű opciónak hangzik, akár 340 lóerővel; míg elképzelhető egy kétliteres turbós belépőmodell is, szerény 245 lóerő körül.

 

Kommentek

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.