Kevés a 707 lóerő? Ne félj, van megoldás…

Dodge Challenger Hellcat X Experimental Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.22. 08.00

Mi történik akkor, ha a világ leggyorsabb szedánját is hajtó, kompresszoros V8-asra rábiggyesztünk egy turbót? Ne akard tudni.

Ha valamire nem panaszkodnak a Dodge Challenger (és Charger) Hellcat-tulajdonosok, az a teljesítményhiány. Ez persze csak a nagy átlagra igaz, örök elégedetlenek mindig akadnak. Így történt ez a Dream Giveaway csapatával is, akik szerint a kompresszor önmagában sután mutat egy autón – így mellétettek egy turbófeltöltőt is, illetve kettőt.

Az ötlet nem teljesen öncélú: az alkotók az amerikai haditengerészet második világháborús Grumman XF6F Hellcat vadászrepülőgép-tanulmánya előtt tisztelegnek vele, amelynek 18 hengeres Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp csillagmotorja ilyen kettős feltöltés segítségével teljesített 2000 lóerőt.

Ha ennyi nem is fért ki a 6.2 V8 Hemi blokkból, a gyári 707 lóerőre azért még rápakoltak százat, illetve 98-at: az átdolgozott erőforrás 805 lóerős lett, az eredetileg 881 Nm-es nyomaték pedig 1084 Nm-re nőtt.

Hogy véletlenül se higgyük azt, holmi mezei Hellcattel van dolgunk, az alkotók nyers alumíniummal bélelt légcserélő nyílásokat vágtak a motorházfedélbe, szabályozható első légterelőt helyeztek el az autó orrán, hátul pedig funkcionális diffúzort alakítottak ki.

Menetteljesítményekről egyelőre nem tudnak beszámolni, de mivel a gyári Hellcat 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, igazából az egész elméleti jelentőségű.

A legjobb pedig, hogy a Dream Giveaway jótékony célú tombolán fogja kisorsolni az autót, így elvileg bárki fillérekért hozzájuthat; ha érdekel, a további részleteket itt megtalálod.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.