Kevés a 707 lóerő? Ne félj, van megoldás…

Dodge Challenger Hellcat X Experimental Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.22. 08.00

Mi történik akkor, ha a világ leggyorsabb szedánját is hajtó, kompresszoros V8-asra rábiggyesztünk egy turbót? Ne akard tudni.

Ha valamire nem panaszkodnak a Dodge Challenger (és Charger) Hellcat-tulajdonosok, az a teljesítményhiány. Ez persze csak a nagy átlagra igaz, örök elégedetlenek mindig akadnak. Így történt ez a Dream Giveaway csapatával is, akik szerint a kompresszor önmagában sután mutat egy autón – így mellétettek egy turbófeltöltőt is, illetve kettőt.

Az ötlet nem teljesen öncélú: az alkotók az amerikai haditengerészet második világháborús Grumman XF6F Hellcat vadászrepülőgép-tanulmánya előtt tisztelegnek vele, amelynek 18 hengeres Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp csillagmotorja ilyen kettős feltöltés segítségével teljesített 2000 lóerőt.

Ha ennyi nem is fért ki a 6.2 V8 Hemi blokkból, a gyári 707 lóerőre azért még rápakoltak százat, illetve 98-at: az átdolgozott erőforrás 805 lóerős lett, az eredetileg 881 Nm-es nyomaték pedig 1084 Nm-re nőtt.

Hogy véletlenül se higgyük azt, holmi mezei Hellcattel van dolgunk, az alkotók nyers alumíniummal bélelt légcserélő nyílásokat vágtak a motorházfedélbe, szabályozható első légterelőt helyeztek el az autó orrán, hátul pedig funkcionális diffúzort alakítottak ki.

Menetteljesítményekről egyelőre nem tudnak beszámolni, de mivel a gyári Hellcat 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, igazából az egész elméleti jelentőségű.

A legjobb pedig, hogy a Dream Giveaway jótékony célú tombolán fogja kisorsolni az autót, így elvileg bárki fillérekért hozzájuthat; ha érdekel, a további részleteket itt megtalálod.

Kommentek

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.