A távolból térítettek el egy autót hekkerek

A vezető tehetetlen volt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.22. 11.00

Félelmetes kísérletet végzett egy technológiai magazin: bebizonyították, hogy a modern autók sebezhetőbbek, mint hittük.

Autók százezrei védtelenek a kiberbűnözőkkel szemben, állítja két amerikai hekker, Charlie Miller és Chris Valasek. Az ok: az egyre jobban elterjedő okostelefonos integráció.

A számítógépes szakemberek számítógépükről képesek voltak megállítani egy száguldó autó motorját, majd beleavatkoztak a kormányzásba, és működésképtelenné tették a fékberendezést. Az autó végül egy árokban kötött ki (nyitóképünkön.)

A két kiberbiztonsági szakember azt mondja, már évekkel ezelőtt figyelmeztették az autógyártókat a veszélyre, ám senki nem vette őket komolyan, ezért döntöttek a riasztó demonstráció mellett.

Az eltérítendő autót a Wired magazin beavatott technológiai szakújságírója vezette. A támadók először csak ártalmatlan csínyeket követtek el: teljesen felhangosították az audiorendszert, maximumra kapcsolták a klímát, ki-bekapcsolták az ablaktörlőket, és megjelenítették saját portréjukat a központ kijelzőn. Aztán elkezdődtek a komoly dolgok. A kutatók a távolból leállították a motort. “Jött mögöttem egy kamion, amikor elkezdtem lassulni. Hiába tapostam a gázt, egyáltalán nem gyorsultam” – mondta az újságíró.

A tapasztalatok szerint a Jeep termékei a legsebezhetőbbek (egy ilyen autót használtak a teszten is), de hasonló technológiákat alkalmazó gépkocsik százezrei bizonyulhatnak védtelennek.

A két hekker hamarosan megosztja a kódokat kollégáikkal, több szem többet lát alapon, addig is arra biztatják a fogyasztókat, hogy emeljék fel a szavukat a lustán reagáló autógyártók ellen. A Chrysler már ígéretet tett arra, hogy javít a UConnect kommunikációs rendszer védelmén, a gond azonban a többi gyártót is érintheti.

Forrás: Wired

Kommentek

  • demagóg

    Nemrégiben megjelent egy interjú egy magyar csúcshekkerrel, aki az autók sebezhetőségéről is beszélt.
    Komoly gond lesz ez, illetve már most az.
    Milyen jó nekünk itt a magyarországi félperiférián. Az átlagmagyarnak nem kell főjön a feje :)))

  • mtbe

    Ez a kockázat a mai számítógép és internet köré épített autókkal. Guruló számítógépek lettek, amit úgy látszik, meg lehet hekkelni. Csak egy kis idő kellett hozzá, mostanra jöttek rá a kockák, hogy miként is lehet feltörni.

  • vaLacky

    És akkor magyarázzák, hogy hú de jó lesz nekünk, ha jönnek majd az önvezető autók. Akkor aztán lesznek halálos balesetek, ha a vicces számítógépes fiúk azt csinálnak a forgalomban az autókkal amit akarnak. Minden ilyen autó potenciális gyilkos lesz.

  • vaLacky

    És igen, az átlagmagyarnak is főhet a feje, ha szembe jön egy ilyen számítógépes csoda a régi opeljával.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.