A távolból térítettek el egy autót hekkerek

A vezető tehetetlen volt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.22. 11.00

Félelmetes kísérletet végzett egy technológiai magazin: bebizonyították, hogy a modern autók sebezhetőbbek, mint hittük.

Autók százezrei védtelenek a kiberbűnözőkkel szemben, állítja két amerikai hekker, Charlie Miller és Chris Valasek. Az ok: az egyre jobban elterjedő okostelefonos integráció.

A számítógépes szakemberek számítógépükről képesek voltak megállítani egy száguldó autó motorját, majd beleavatkoztak a kormányzásba, és működésképtelenné tették a fékberendezést. Az autó végül egy árokban kötött ki (nyitóképünkön.)

A két kiberbiztonsági szakember azt mondja, már évekkel ezelőtt figyelmeztették az autógyártókat a veszélyre, ám senki nem vette őket komolyan, ezért döntöttek a riasztó demonstráció mellett.

Az eltérítendő autót a Wired magazin beavatott technológiai szakújságírója vezette. A támadók először csak ártalmatlan csínyeket követtek el: teljesen felhangosították az audiorendszert, maximumra kapcsolták a klímát, ki-bekapcsolták az ablaktörlőket, és megjelenítették saját portréjukat a központ kijelzőn. Aztán elkezdődtek a komoly dolgok. A kutatók a távolból leállították a motort. “Jött mögöttem egy kamion, amikor elkezdtem lassulni. Hiába tapostam a gázt, egyáltalán nem gyorsultam” – mondta az újságíró.

A tapasztalatok szerint a Jeep termékei a legsebezhetőbbek (egy ilyen autót használtak a teszten is), de hasonló technológiákat alkalmazó gépkocsik százezrei bizonyulhatnak védtelennek.

A két hekker hamarosan megosztja a kódokat kollégáikkal, több szem többet lát alapon, addig is arra biztatják a fogyasztókat, hogy emeljék fel a szavukat a lustán reagáló autógyártók ellen. A Chrysler már ígéretet tett arra, hogy javít a UConnect kommunikációs rendszer védelmén, a gond azonban a többi gyártót is érintheti.

Forrás: Wired

Kommentek

  • demagóg

    Nemrégiben megjelent egy interjú egy magyar csúcshekkerrel, aki az autók sebezhetőségéről is beszélt.
    Komoly gond lesz ez, illetve már most az.
    Milyen jó nekünk itt a magyarországi félperiférián. Az átlagmagyarnak nem kell főjön a feje :)))

  • mtbe

    Ez a kockázat a mai számítógép és internet köré épített autókkal. Guruló számítógépek lettek, amit úgy látszik, meg lehet hekkelni. Csak egy kis idő kellett hozzá, mostanra jöttek rá a kockák, hogy miként is lehet feltörni.

  • vaLacky

    És akkor magyarázzák, hogy hú de jó lesz nekünk, ha jönnek majd az önvezető autók. Akkor aztán lesznek halálos balesetek, ha a vicces számítógépes fiúk azt csinálnak a forgalomban az autókkal amit akarnak. Minden ilyen autó potenciális gyilkos lesz.

  • vaLacky

    És igen, az átlagmagyarnak is főhet a feje, ha szembe jön egy ilyen számítógépes csoda a régi opeljával.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.