Még erősebb, még gyorsabb a Tesla Model S!

762 LE, 2,8 mp százra!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.20. 08.00

Hivatalosan is Nevetséges Üzemmódnak nevezi új Model S upgrade-jét a Tesla. A fejlesztés mögött komoly technológiai bravúr áll, a végeredmény pedig elképesztő.

Miközben a tuningműhelyek megfelelő műszaki tudás híján – tegyük hozzá, okosan – inkább nem piszkálnak bele az elektromos hajtásláncba, és megelégszenek a Tesla Model S optikai felpaprikázásával, a gyártó őrült tudósként teszi még gyorsabbá, még tartósabbá a hajtást.

Legutóbbi munkájuk eredményeként a 691 lóerős, összkerékhajtású P85D motorjából 762 lóerőt facsartak ki, és ezzel megszületett a P90D. Az izmosítással további 10 százalékkal javult az autó eleve embertelen gyorsítóképessége: álló helyzetből 96 km/órára (azaz az angolszász kultúrában szabványos 0-60 mérföld/órára) 2,8 másodperc alatt gyorsul a szedán, amivel már a szupersportkocsik sem igen tudnak mit kezdeni.

A Koenigsegg Agera R például 2,7 másodperc alatt éri el ugyanezt a tempót, akárcsak a McLaren P1, míg a világ leggyorsabb autójának, a Hennessey Venom GT-nek 2,5 másodpercre van szüksége. A 2,8 másodperces gyorsulás olyan fenevadok sajátja, mint a Lamborghini Veneno, a Ferrari FXX Enzo vagy az Ariel Atom V8. Másfelől viszont a Ferrari 458 Speciale, a Porsche 911 Turbo S vagy a dán Zenvo ST1 mind lassabbak egy tizedmásodperccel a négyszemélyes Teslánál.

A felfoghatatlan és valljuk be, értelmetlen fejlesztés – amelyet stílusosan Ludicrous Mode, azaz nevetséges üzemmód néven jelentettek be – hátterében két különleges technológiai megoldás áll: egyrészt az akkumulátorok gyártásához különleges és méregdrága acélötvözetet biztosítanak a fő beszállító részére, másrészt a hajtáslánc elsődleges biztosítéka mostantól gyakorlatilag egy miniatűr számítógép-vezérelt egység, amely robbanópatronnal, ezredmásodperces pontossággal olvad ki.

A szép új távlatokat a Tesla különleges szokása szerint utólag is megvásárolhatják az összkerékhajtású P85D modell tulajdonosai; ennek a költsége mintegy 10 000 dollár, azaz több mint 2,5 millió forint. Cserébe 1,1 g-vel gyorsulhatsz a családoddal együtt, ami lássuk be, nem mindennapi élmény.

Kommentek

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.