Autólopás: nem új ötlet, de hatásos

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.18. 08.00

Érdekes megoldást láttunk nemrég Budapesten az autó lopásvédelmére: a saját kezűleg le- és felszerelhető kerékbilincset.

A cascobiztosítás a legfontosabb védelem, de ez a kár enyhítésére alkalmas, nem a lopás megelőzésére

A cascobiztosítás a legfontosabb védelem, de ez a kár enyhítésére alkalmas, nem a lopás megelőzésére


Aki olvasta cikkeinket a témában, biztosan megragadt benne a felderítési arány, amit a rendőrség az autólopásokkal produkálni képes. A budapesti autólopásokat követő nyomozások eredményességi aránya 2,6, az országos átlag 6,6 százalék. Tehát a fővárosból ellopott autók 97,4, országos átlagban 93,4 százaléka sosem kerül elő.

Látványos védelem

Ebben a helyzetben az autósok sokféleképp kénytelenek védeni autójukat. A kerékbilincses módszerre nemrég Budapest II. kerületében láttunk egy példát, szerkesztőségünkhöz egészen közel. A Volkswagen Tiguan bal hátsó kerekét rögzítette vele a tulajdonos, talán hogy a vezető oldalára beslisszoló tolvaj lássa a védőeszközt, mielőtt megpróbál elhajtani és szétveri vele a sárvédőt.

Lehet vitatkozni az eszköz hatékonyságán, de az biztos, hogy a talán legfontosabb kritériumnak kiválóan megfelel: az autótolvaj pontosan látja, hogy az autót nemcsak a könnyen hatástalanítható, gyári védelem óvja.

Ne kínáljuk tálcán a tolvajnak autónkat! A rendőrség több, mint 93 százalékos eséllyel nem fogja megtalálni, ha elviszik

A Casco a legfontosabb, de mi segíthet még? Titkos, kapcsoló, műholdas követés, váltózár, kormányzár, pedálzár és társaik: ki mivel védi autóját lopás ellen? Írjátok meg a hozzászólások között, hátha egy olvasónkat épp ez menti meg az áldozattá válástól!

Érdekel a téma?

Ebben a cikkben a leginkább lopásveszélyeztetett márkákról írunk.

Lakótelepek P+R parkolók: itt a legveszélyeztetettebb területekről olvashattok.

Rendőrség, autóvadászok, flottakezelő: Friss autólopási toplisták.

Kommentek

  • apoa

    Szeintem a tolvajok ezt kihívásnak tekintik!

  • Prezenszki0591

    A rejtett kapcsoló talán.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.