A cascobiztosítás a legfontosabb védelem, de ez a kár enyhítésére alkalmas, nem a lopás megelőzésére

A cascobiztosítás a legfontosabb védelem, de ez a kár enyhítésére alkalmas, nem a lopás megelőzésére


Aki olvasta cikkeinket a témában, biztosan megragadt benne a felderítési arány, amit a rendőrség az autólopásokkal produkálni képes. A budapesti autólopásokat követő nyomozások eredményességi aránya 2,6, az országos átlag 6,6 százalék. Tehát a fővárosból ellopott autók 97,4, országos átlagban 93,4 százaléka sosem kerül elő.

Látványos védelem

Ebben a helyzetben az autósok sokféleképp kénytelenek védeni autójukat. A kerékbilincses módszerre nemrég Budapest II. kerületében láttunk egy példát, szerkesztőségünkhöz egészen közel. A Volkswagen Tiguan bal hátsó kerekét rögzítette vele a tulajdonos, talán hogy a vezető oldalára beslisszoló tolvaj lássa a védőeszközt, mielőtt megpróbál elhajtani és szétveri vele a sárvédőt.

Lehet vitatkozni az eszköz hatékonyságán, de az biztos, hogy a talán legfontosabb kritériumnak kiválóan megfelel: az autótolvaj pontosan látja, hogy az autót nemcsak a könnyen hatástalanítható, gyári védelem óvja.

Ne kínáljuk tálcán a tolvajnak autónkat! A rendőrség több, mint 93 százalékos eséllyel nem fogja megtalálni, ha elviszik

A Casco a legfontosabb, de mi segíthet még? Titkos, kapcsoló, műholdas követés, váltózár, kormányzár, pedálzár és társaik: ki mivel védi autóját lopás ellen? Írjátok meg a hozzászólások között, hátha egy olvasónkat épp ez menti meg az áldozattá válástól!

Érdekel a téma?

Ebben a cikkben a leginkább lopásveszélyeztetett márkákról írunk.

Lakótelepek P+R parkolók: itt a legveszélyeztetettebb területekről olvashattok.

Rendőrség, autóvadászok, flottakezelő: Friss autólopási toplisták.