Eltűnik az egyik legtakarékosabb dízel

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.17. 16.00

Elkezdődött hazánkban a modellfrissítés utáni Peugeot 208 értékesítése, amelyben az 1,4 HDi-t leváltja egy nagyobb dízelmotor.

Nemrég indult Magyarországon az átdolgozott Peugeot 208 forgalmazása. A modellfrissítés részleteit Kovács Miklós kollégám megírta a menetpróbában, a lényeg a fényszóróbetétek, a ködlámpafészkek és a hűtőmaszk módosítása.

Évek óta fontos trend a százezerszám ontott modellek egyedivé tétele, amiben a 2008 mellett a 208 is nagy spíler. 11-féle keréktárcsa rendelhető, köztük lézergravírozott, igen mutatós felni is, és van többféle külső illetve belső designcsomag.

Mása fényszóró betétje, a hűtőmaszk és a ködlámpafészek a modellfrissítés óta

Alapváltozatában a kisautó mindössze 960 kilót nyom, amivel legkönnyebb modellek közé tartozik a kategóriában. Talán ebből is fakad a háromhengeres szívó benzines 1,2 VTi népszerűsége, amely fürge és takarékos a 208-ban.

Új motor, új váltóval

Kipróbáltuk az új automatikus váltót, amely az 1,2 literes, 110 lóerős turbómotorhoz választható. A hatfokozatú váltó finoman és gyorsan kapcsol, a japán Aisin szerkezete jó választás, ha a kuplungolást és a váltogatást unja valaki vagy nem boldogul vele.

Ritka vonás a magasra emelt műszeregység, a kis kormánykerék gyorsan megszokható

Az 1,2 PureTech a korábbi 1,6 VTi-t váltotta le. A turbós háromhengeres a szabványos mérési ciklusban lényegesen kevesebbet fogyaszt a négyhengeres szívómotornál. Mivel a híresen takarékos és igazán problémamentes 1,4 HDi gyártása megszűnik, ezt a motor is az 1,6-os dízelmotor pótolja, 75 lóerős verziójával.

Egy korszaknak vége

206, 1007, 207, 208, 2008, 307: az utóbbi másfél évtized kis és kompakt Peugeot-modelljeiben benne volt az 1,4 HDi. A C3-ban 16 szelepes, 92 lóerős is kapható volt belőle

206, 1007, 207, 208, 2008, 307: az utóbbi másfél évtized kis és kompakt Peugeot-modelljeiben benne volt az 1,4 HDi. A C3-ban 16 szelepes, 92 lóerős is kapható volt belőle


Eltűnik a 208-ból és más Peugeot modellekből az 1,4 HDi motor. Az apró dízelmotor nagyon nagy karriert csinált, takarékossága és megbízhatósága közismert. Többnyire 68 lóerős és 150/160 Nm nyomatékú változatban készült, de létezett 16 szelepes, emelt teljesítményű változat is a Citroën C3-ban, 92 lóerővel. Az ezredforduló után ez a motor bekerült a Citroën Xsarába és a Peugeot 307-be, ahol ifjonti hévvel taposva a gázt is csak 5,5 litert fogyasztott tesztünkön.

A hazánkban 2002 elején, még a 206-ban fogyasztási versennyel bevezetett dízel szinte vakon megvehető használtan. Egyszerű, fix geometriájú feltöltője a jól megoldott olajozással stabilan működik, ellentétben az 1,6 HDi-vel, amelyet fenyeget egy olajjárati szűrő eltömődése és a kenés nélkül maradó feltöltő. Az 1,4 HDi az együttműködés keretében a Ford kisautóiban is benne volt, köztük a 2001 utáni Fiestában és az igen népszerű Fusionben. Aki használtan venne 1,4 HDi vagy 1,4 TDCi motoros autót, olvassa el ezt a cikket a témában.

Rekordfogyasztás az 1,6 HDi-vel

Van belőle ezen kívül 100 és 120 lóerős is. A Blue HDi név az Euro 6 emissziós normát teljesítő változatokat jelöli. A középső dízelből létezik 3,0 literes szabványos átlagfogyasztású verzió, amely zárt tesztpályán képes volt egy tankkal 2152 kilométert megtenni, ami 2,0 literes átlagot jelent, kiállásokkal együtt 56,6 kilométer/órás átlagsebességgel. Részletek a rekordról ebben a cikkben.

Az előttünk haladó autó fényvisszaverő prizmáit és rendszámtábláját érzékeli az automatikus városi vészfékezőrendszer. 15 km/óráról lassítva képes elkerülni a ráfutásos ütközést, 30-ig csökkenti az ütközési sebességet

A Peugeot az átdolgozással vezeti be a kisautóban az önműködő vészfékezést. A berendezés 15 kilométer/óra alatti sebességnél képes csak elkerülni a ráfutásos balesetet, 30 és 15 km/óra között magától fékezve csökkenti az ütközés sebességét.

Listaáron 3 140 000 forinttól

Novembertől jön az Apple CarPlay rendszere, illetve az androidos telefonokra kitalált Mirror Link, amely a telefonokon futó alkalmazásokat teszi elérhetővé az autó központi képernyőjén keresztül, ha kábellel csatlakoztatjuk az okostelefont. Ez praktikusan navigációs funkciókat jelent valamint több ezer online rádióadót a kocsi által fogott 1-2 tucattal ellentétben. 

11 különféle keréktárcsából áll a választék


Listaáron 3 140 000-5 095 000 forintba kerül a renovált 208, motortól, ajtószámtól és felszereltségtől függően. Az ötajtós kivitel felára modelltől függően 90-140 000 Ft. Jelenleg a listaárakból 100 000 forintos engedményt jelöl az importőri árlista, egyedül a háromajtós, egyliteres alapverzió árát nyomja a hárommilliós határ alá 200 ezer forintos kedvezmény. Az autókhoz 4 év/80 000 kilométerre kiterjesztett garancia jár, ami normál esetben 77 500 forintba kerülne.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.