Eltűnik az egyik legtakarékosabb dízel

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.17. 16.00

Elkezdődött hazánkban a modellfrissítés utáni Peugeot 208 értékesítése, amelyben az 1,4 HDi-t leváltja egy nagyobb dízelmotor.

Nemrég indult Magyarországon az átdolgozott Peugeot 208 forgalmazása. A modellfrissítés részleteit Kovács Miklós kollégám megírta a menetpróbában, a lényeg a fényszóróbetétek, a ködlámpafészkek és a hűtőmaszk módosítása.

Évek óta fontos trend a százezerszám ontott modellek egyedivé tétele, amiben a 2008 mellett a 208 is nagy spíler. 11-féle keréktárcsa rendelhető, köztük lézergravírozott, igen mutatós felni is, és van többféle külső illetve belső designcsomag.

Mása fényszóró betétje, a hűtőmaszk és a ködlámpafészek a modellfrissítés óta

Alapváltozatában a kisautó mindössze 960 kilót nyom, amivel legkönnyebb modellek közé tartozik a kategóriában. Talán ebből is fakad a háromhengeres szívó benzines 1,2 VTi népszerűsége, amely fürge és takarékos a 208-ban.

Új motor, új váltóval

Kipróbáltuk az új automatikus váltót, amely az 1,2 literes, 110 lóerős turbómotorhoz választható. A hatfokozatú váltó finoman és gyorsan kapcsol, a japán Aisin szerkezete jó választás, ha a kuplungolást és a váltogatást unja valaki vagy nem boldogul vele.

Ritka vonás a magasra emelt műszeregység, a kis kormánykerék gyorsan megszokható

Az 1,2 PureTech a korábbi 1,6 VTi-t váltotta le. A turbós háromhengeres a szabványos mérési ciklusban lényegesen kevesebbet fogyaszt a négyhengeres szívómotornál. Mivel a híresen takarékos és igazán problémamentes 1,4 HDi gyártása megszűnik, ezt a motor is az 1,6-os dízelmotor pótolja, 75 lóerős verziójával.

Egy korszaknak vége

206, 1007, 207, 208, 2008, 307: az utóbbi másfél évtized kis és kompakt Peugeot-modelljeiben benne volt az 1,4 HDi. A C3-ban 16 szelepes, 92 lóerős is kapható volt belőle

206, 1007, 207, 208, 2008, 307: az utóbbi másfél évtized kis és kompakt Peugeot-modelljeiben benne volt az 1,4 HDi. A C3-ban 16 szelepes, 92 lóerős is kapható volt belőle


Eltűnik a 208-ból és más Peugeot modellekből az 1,4 HDi motor. Az apró dízelmotor nagyon nagy karriert csinált, takarékossága és megbízhatósága közismert. Többnyire 68 lóerős és 150/160 Nm nyomatékú változatban készült, de létezett 16 szelepes, emelt teljesítményű változat is a Citroën C3-ban, 92 lóerővel. Az ezredforduló után ez a motor bekerült a Citroën Xsarába és a Peugeot 307-be, ahol ifjonti hévvel taposva a gázt is csak 5,5 litert fogyasztott tesztünkön.

A hazánkban 2002 elején, még a 206-ban fogyasztási versennyel bevezetett dízel szinte vakon megvehető használtan. Egyszerű, fix geometriájú feltöltője a jól megoldott olajozással stabilan működik, ellentétben az 1,6 HDi-vel, amelyet fenyeget egy olajjárati szűrő eltömődése és a kenés nélkül maradó feltöltő. Az 1,4 HDi az együttműködés keretében a Ford kisautóiban is benne volt, köztük a 2001 utáni Fiestában és az igen népszerű Fusionben. Aki használtan venne 1,4 HDi vagy 1,4 TDCi motoros autót, olvassa el ezt a cikket a témában.

Rekordfogyasztás az 1,6 HDi-vel

Van belőle ezen kívül 100 és 120 lóerős is. A Blue HDi név az Euro 6 emissziós normát teljesítő változatokat jelöli. A középső dízelből létezik 3,0 literes szabványos átlagfogyasztású verzió, amely zárt tesztpályán képes volt egy tankkal 2152 kilométert megtenni, ami 2,0 literes átlagot jelent, kiállásokkal együtt 56,6 kilométer/órás átlagsebességgel. Részletek a rekordról ebben a cikkben.

Az előttünk haladó autó fényvisszaverő prizmáit és rendszámtábláját érzékeli az automatikus városi vészfékezőrendszer. 15 km/óráról lassítva képes elkerülni a ráfutásos ütközést, 30-ig csökkenti az ütközési sebességet

A Peugeot az átdolgozással vezeti be a kisautóban az önműködő vészfékezést. A berendezés 15 kilométer/óra alatti sebességnél képes csak elkerülni a ráfutásos balesetet, 30 és 15 km/óra között magától fékezve csökkenti az ütközés sebességét.

Listaáron 3 140 000 forinttól

Novembertől jön az Apple CarPlay rendszere, illetve az androidos telefonokra kitalált Mirror Link, amely a telefonokon futó alkalmazásokat teszi elérhetővé az autó központi képernyőjén keresztül, ha kábellel csatlakoztatjuk az okostelefont. Ez praktikusan navigációs funkciókat jelent valamint több ezer online rádióadót a kocsi által fogott 1-2 tucattal ellentétben. 

11 különféle keréktárcsából áll a választék


Listaáron 3 140 000-5 095 000 forintba kerül a renovált 208, motortól, ajtószámtól és felszereltségtől függően. Az ötajtós kivitel felára modelltől függően 90-140 000 Ft. Jelenleg a listaárakból 100 000 forintos engedményt jelöl az importőri árlista, egyedül a háromajtós, egyliteres alapverzió árát nyomja a hárommilliós határ alá 200 ezer forintos kedvezmény. Az autókhoz 4 év/80 000 kilométerre kiterjesztett garancia jár, ami normál esetben 77 500 forintba kerülne.

Kommentek

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.