Eltűnik az egyik legtakarékosabb dízel

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.17. 16.00

Elkezdődött hazánkban a modellfrissítés utáni Peugeot 208 értékesítése, amelyben az 1,4 HDi-t leváltja egy nagyobb dízelmotor.

Nemrég indult Magyarországon az átdolgozott Peugeot 208 forgalmazása. A modellfrissítés részleteit Kovács Miklós kollégám megírta a menetpróbában, a lényeg a fényszóróbetétek, a ködlámpafészkek és a hűtőmaszk módosítása.

Évek óta fontos trend a százezerszám ontott modellek egyedivé tétele, amiben a 2008 mellett a 208 is nagy spíler. 11-féle keréktárcsa rendelhető, köztük lézergravírozott, igen mutatós felni is, és van többféle külső illetve belső designcsomag.

Mása fényszóró betétje, a hűtőmaszk és a ködlámpafészek a modellfrissítés óta

Alapváltozatában a kisautó mindössze 960 kilót nyom, amivel legkönnyebb modellek közé tartozik a kategóriában. Talán ebből is fakad a háromhengeres szívó benzines 1,2 VTi népszerűsége, amely fürge és takarékos a 208-ban.

Új motor, új váltóval

Kipróbáltuk az új automatikus váltót, amely az 1,2 literes, 110 lóerős turbómotorhoz választható. A hatfokozatú váltó finoman és gyorsan kapcsol, a japán Aisin szerkezete jó választás, ha a kuplungolást és a váltogatást unja valaki vagy nem boldogul vele.

Ritka vonás a magasra emelt műszeregység, a kis kormánykerék gyorsan megszokható

Az 1,2 PureTech a korábbi 1,6 VTi-t váltotta le. A turbós háromhengeres a szabványos mérési ciklusban lényegesen kevesebbet fogyaszt a négyhengeres szívómotornál. Mivel a híresen takarékos és igazán problémamentes 1,4 HDi gyártása megszűnik, ezt a motor is az 1,6-os dízelmotor pótolja, 75 lóerős verziójával.

Egy korszaknak vége

206, 1007, 207, 208, 2008, 307: az utóbbi másfél évtized kis és kompakt Peugeot-modelljeiben benne volt az 1,4 HDi. A C3-ban 16 szelepes, 92 lóerős is kapható volt belőle

206, 1007, 207, 208, 2008, 307: az utóbbi másfél évtized kis és kompakt Peugeot-modelljeiben benne volt az 1,4 HDi. A C3-ban 16 szelepes, 92 lóerős is kapható volt belőle


Eltűnik a 208-ból és más Peugeot modellekből az 1,4 HDi motor. Az apró dízelmotor nagyon nagy karriert csinált, takarékossága és megbízhatósága közismert. Többnyire 68 lóerős és 150/160 Nm nyomatékú változatban készült, de létezett 16 szelepes, emelt teljesítményű változat is a Citroën C3-ban, 92 lóerővel. Az ezredforduló után ez a motor bekerült a Citroën Xsarába és a Peugeot 307-be, ahol ifjonti hévvel taposva a gázt is csak 5,5 litert fogyasztott tesztünkön.

A hazánkban 2002 elején, még a 206-ban fogyasztási versennyel bevezetett dízel szinte vakon megvehető használtan. Egyszerű, fix geometriájú feltöltője a jól megoldott olajozással stabilan működik, ellentétben az 1,6 HDi-vel, amelyet fenyeget egy olajjárati szűrő eltömődése és a kenés nélkül maradó feltöltő. Az 1,4 HDi az együttműködés keretében a Ford kisautóiban is benne volt, köztük a 2001 utáni Fiestában és az igen népszerű Fusionben. Aki használtan venne 1,4 HDi vagy 1,4 TDCi motoros autót, olvassa el ezt a cikket a témában.

Rekordfogyasztás az 1,6 HDi-vel

Van belőle ezen kívül 100 és 120 lóerős is. A Blue HDi név az Euro 6 emissziós normát teljesítő változatokat jelöli. A középső dízelből létezik 3,0 literes szabványos átlagfogyasztású verzió, amely zárt tesztpályán képes volt egy tankkal 2152 kilométert megtenni, ami 2,0 literes átlagot jelent, kiállásokkal együtt 56,6 kilométer/órás átlagsebességgel. Részletek a rekordról ebben a cikkben.

Az előttünk haladó autó fényvisszaverő prizmáit és rendszámtábláját érzékeli az automatikus városi vészfékezőrendszer. 15 km/óráról lassítva képes elkerülni a ráfutásos ütközést, 30-ig csökkenti az ütközési sebességet

A Peugeot az átdolgozással vezeti be a kisautóban az önműködő vészfékezést. A berendezés 15 kilométer/óra alatti sebességnél képes csak elkerülni a ráfutásos balesetet, 30 és 15 km/óra között magától fékezve csökkenti az ütközés sebességét.

Listaáron 3 140 000 forinttól

Novembertől jön az Apple CarPlay rendszere, illetve az androidos telefonokra kitalált Mirror Link, amely a telefonokon futó alkalmazásokat teszi elérhetővé az autó központi képernyőjén keresztül, ha kábellel csatlakoztatjuk az okostelefont. Ez praktikusan navigációs funkciókat jelent valamint több ezer online rádióadót a kocsi által fogott 1-2 tucattal ellentétben. 

11 különféle keréktárcsából áll a választék


Listaáron 3 140 000-5 095 000 forintba kerül a renovált 208, motortól, ajtószámtól és felszereltségtől függően. Az ötajtós kivitel felára modelltől függően 90-140 000 Ft. Jelenleg a listaárakból 100 000 forintos engedményt jelöl az importőri árlista, egyedül a háromajtós, egyliteres alapverzió árát nyomja a hárommilliós határ alá 200 ezer forintos kedvezmény. Az autókhoz 4 év/80 000 kilométerre kiterjesztett garancia jár, ami normál esetben 77 500 forintba kerülne.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.