Sosem látott Ladák jönnek Magyarországra

Utolsó simítások a Vestán és az X-Rayen

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.16. 12.00

Szeptemberben kezdődik az új Lada Vesta sorozatgyártása, amivel a Lada átáll a Renault és a Nissan technikájára. Az autó majdnem kész van.

Újrakezdés előtt áll a Lada, mind európai jelenlétét, mind termékpalettáját illetően. A 2015. novemberi hazai rajtkor még nem lesznek készen az új modellek, amelyeken az utolsó finomítások zajlanak.

Nissan- és Renault-alapokon

Az új termékgeneráció a céget felvásárló Renault-Nissan szövetségtől kapja az autók műszaki alapjait, ami elég nagy változás a FIAT 124-gyel és annak leszármazottaival kezdő márkának. A gyártás helyszíne továbbra is Oroszország.
 

A Datsun Go technikáját veszi át, amely szintén a Lada üzemeiben készül

Felépítését tekintve az elsőkerék-hajtású X-Ray valószínűleg a Dacia Sandero rokona lesz, míg a 4,4 méteres Vesta várhatóan a Datsun, a Nissan olcsó belépőmárkájának padlólemezét kapja. A tavaly augusztusban, a Moszkvai Autó-kiállításon bemutatott koncepcióautóval szemben a sorozatgyártású X-Ray (magyarul röntgensugár) ötajtós karosszériával készül.

2016-tól Magyarországon

Méretben az X-Ray a Renault Captur, az Opel Mokka, a Mitsubishi ASX, a Citroën C4 Cactus vagy a Nissan Juke ellenfele lehet, persze az utóbbi kettőnél konvencionálisabb külsővel. Formatervezési szempontból is újrakezdést jelent a szedán és az aszfaltterepjáró: ezek a Volvónál ismertté vált fődizájner, Steve Mattin első szériaautói a Ladánál.

Közös teszten fut a Vesta és a kép előterében kanyarodó X-Ray. A limuzin sorozatgyártása ősszel kezdődik

Az új modellek közül a lépcsőshátú értékesítése 2016 nyarán kezdődhet Magyarországon, az SUV rajtját jövő év végére tervezi a Lada Hungary. Az újjáalakuló importőr terveiről ebben a cikkben olvashattok részletesen.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.