Újrakezdés előtt áll a Lada, mind európai jelenlétét, mind termékpalettáját illetően. A 2015. novemberi hazai rajtkor még nem lesznek készen az új modellek, amelyeken az utolsó finomítások zajlanak.

Nissan- és Renault-alapokon

Az új termékgeneráció a céget felvásárló Renault-Nissan szövetségtől kapja az autók műszaki alapjait, ami elég nagy változás a FIAT 124-gyel és annak leszármazottaival kezdő márkának. A gyártás helyszíne továbbra is Oroszország.
 

A Datsun Go technikáját veszi át, amely szintén a Lada üzemeiben készül

Felépítését tekintve az elsőkerék-hajtású X-Ray valószínűleg a Dacia Sandero rokona lesz, míg a 4,4 méteres Vesta várhatóan a Datsun, a Nissan olcsó belépőmárkájának padlólemezét kapja. A tavaly augusztusban, a Moszkvai Autó-kiállításon bemutatott koncepcióautóval szemben a sorozatgyártású X-Ray (magyarul röntgensugár) ötajtós karosszériával készül.

2016-tól Magyarországon

Méretben az X-Ray a Renault Captur, az Opel Mokka, a Mitsubishi ASX, a Citroën C4 Cactus vagy a Nissan Juke ellenfele lehet, persze az utóbbi kettőnél konvencionálisabb külsővel. Formatervezési szempontból is újrakezdést jelent a szedán és az aszfaltterepjáró: ezek a Volvónál ismertté vált fődizájner, Steve Mattin első szériaautói a Ladánál.

Közös teszten fut a Vesta és a kép előterében kanyarodó X-Ray. A limuzin sorozatgyártása ősszel kezdődik

Az új modellek közül a lépcsőshátú értékesítése 2016 nyarán kezdődhet Magyarországon, az SUV rajtját jövő év végére tervezi a Lada Hungary. Az újjáalakuló importőr terveiről ebben a cikkben olvashattok részletesen.