Gyorsabb a számítógép az autóversenyzőknél?

Egyre közelebb az önjáró autók

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.15. 12.00

Továbbfejlesztette önvezető prototípusát az Audi. Az átdolgozott RS7 Sportback több mázsát dobott le.

Jack és Bobby néven ismerjük az Audi két önvezető prototípusát. Előbbi egy A7 Sportbackre épül, utóbbi a ferdehátú kupé sportváltozatából, az RS7-ből készült. A gyár most egy másik RS7-be építette be a továbbfejlesztett technikát, a harmadik önvezető autót Robbyként tisztelhetjük.

Mintegy 400 kg mínusz

Robby mintegy 400 kilogrammal nyom kevesebbet elődjénél. Ez hatalmas különbség, a sorozatgyártású Audi Q7 esetében maximum 325 kilót sikerült megtakarítani a modellváltással. Persze az érzékelőkkel, számítógépekkel agyonzsúfolt prototípusban mások a súlycsökkentés módszerei, mint egy szériaautóban. Sajnos a gyár nem közölte, konkrétan mivel sikerült ekkorát előrelépnie.

Időt adni az ügyfélnek, amikor a vezetés nem élvezet, csak feladat, például dugóban: az Audi szerint ez egy prémiummárka feladata

Az újdonság a kaliforniai Sonoma versenypályáján oda is pörkölt egy elég komoly időt: a számítógép emberi közbeavatkozás nélkül 2:01,01 perc alatt vitte körbe az 560 lóerős autót a 4050 méteres aszfaltcsíkon. A prototípusokkal szerzett tapasztalatok többek között az érzékelők, az adatfeldolgozás, a járművezérlés és a stabilizálás fejlesztésében segítenek.

Automatizált vezetés az új A8-ban

Utcai autói közül az Audi a következő A8-ban lép feljebb az autonóm közlekedő autók felé vezető úton, az lesz az önvezetésben legfejlettebb autó a cég kínálatán belül. A következő A8 60 kilométer/órás sebességig képes lesz automatikusan haladni, ideértve a megállást és az elindulást a sorral, a sávtartást. Részfunkcióként vagy komplett torlódási segéd rendszerekkel hasonló vezetőtámogató rendszerek más autókban is elérhetőek. Egy a fontos: a Stauassistent kifejezést lehetőleg ne fordítsuk dugóasszisztensnek:-)

A kormány mögött ülő átadhatja a vezetést, de ez csak lehetőség lesz, nem kényszer. A prototípus a számítógéppel a volánnál jobb köridőt ért el, mint állítólag jó kezű autóversenyzőkkel

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.