Jack és Bobby néven ismerjük az Audi két önvezető prototípusát. Előbbi egy A7 Sportbackre épül, utóbbi a ferdehátú kupé sportváltozatából, az RS7-ből készült. A gyár most egy másik RS7-be építette be a továbbfejlesztett technikát, a harmadik önvezető autót Robbyként tisztelhetjük.

Mintegy 400 kg mínusz

Robby mintegy 400 kilogrammal nyom kevesebbet elődjénél. Ez hatalmas különbség, a sorozatgyártású Audi Q7 esetében maximum 325 kilót sikerült megtakarítani a modellváltással. Persze az érzékelőkkel, számítógépekkel agyonzsúfolt prototípusban mások a súlycsökkentés módszerei, mint egy szériaautóban. Sajnos a gyár nem közölte, konkrétan mivel sikerült ekkorát előrelépnie.

Időt adni az ügyfélnek, amikor a vezetés nem élvezet, csak feladat, például dugóban: az Audi szerint ez egy prémiummárka feladata

Az újdonság a kaliforniai Sonoma versenypályáján oda is pörkölt egy elég komoly időt: a számítógép emberi közbeavatkozás nélkül 2:01,01 perc alatt vitte körbe az 560 lóerős autót a 4050 méteres aszfaltcsíkon. A prototípusokkal szerzett tapasztalatok többek között az érzékelők, az adatfeldolgozás, a járművezérlés és a stabilizálás fejlesztésében segítenek.

Automatizált vezetés az új A8-ban

Utcai autói közül az Audi a következő A8-ban lép feljebb az autonóm közlekedő autók felé vezető úton, az lesz az önvezetésben legfejlettebb autó a cég kínálatán belül. A következő A8 60 kilométer/órás sebességig képes lesz automatikusan haladni, ideértve a megállást és az elindulást a sorral, a sávtartást. Részfunkcióként vagy komplett torlódási segéd rendszerekkel hasonló vezetőtámogató rendszerek más autókban is elérhetőek. Egy a fontos: a Stauassistent kifejezést lehetőleg ne fordítsuk dugóasszisztensnek:-)

A kormány mögött ülő átadhatja a vezetést, de ez csak lehetőség lesz, nem kényszer. A prototípus a számítógéppel a volánnál jobb köridőt ért el, mint állítólag jó kezű autóversenyzőkkel