Az elektromos repülő átrepülte, amit át kellett

Fotókon és videón a sikeres landolás

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.07.11. 10.15

Az E-Fan elektromos repülőgép sikeresen landolt a franciaországi Calais repülőterén, miután a gép először repülte át a La Manche csatornát.

Didier Esteyne francia pilóta július 3-án reggel szállt fel az angliai Lydd repülőteréről az Airbus E-Fan kétüléses repülőgépével, hogy megtegye 38 perces útját Franciaországba. És a képek bizonyítják, hogy oda is ért.
Ez volt az eddigi leghosszabb út, amelyet elektromos repülőgép megtett. Ilyen gépek eddig csak rövid tesztutakat teljesítettek, főleg légi bemutatókon, de az E-Fan. Az Airbusnál már terveznek egy 90 üléses regionális utakra alkalmas repülőgépet, amely elektromos árammal vagy hibrid meghajtással képes lesz repülne 2050-re.
Az E-Fan repülőgép annyira könnyű, hogy óránkénti 10 fontba kerül működtetése (4300 huf), szemben egy hasonló méretű kerozin hajtotta repülőgép 35 fontjával (15 000 huf).
Az villanyrepülő teljes egészében karbonból épült, és akkumulátorainak cseréje nélkül képes 160 kilométert megtenni. A repülőgép két méter magas, szárnyainak fesztávolsága 11 méter, hossza közel 6 méter.
Két darab 32 kilowattos elektromotor működteti. Külön akkumulátorról üzemel a hűtő- és a szellőzőrendszer, az akkumulátorok feltöltéséhez pedig 90 percre van szükség.
“A repülőgép a hagyományos repülőkhöz hasonlóan repül, nagyon megbízható és egyik legnagyobb előnye a zéró károsanyag-kibocsátás” – mondta Jean Botti, az Airbus csoport főkonstruktőre. Az E-Fan 2014 márciusában tette meg első útját, azóta mintegy százszor repült.
Az Airbus szerint az elektromos áram hajtotta, alacsony kibocsátású repülés létfontosságú az Európai Unió Flightpath 2050 programjának megvalósításához, amelynek célja a szén-dioxid-kibocsátás 75 százalékkal, a kéjgáz- kibocsátás 90 százalékkal, a zaj 65 százalékkal való csökkentése a 2000-es év szintjéhez képest. Az E-Fant 2017-ben tervezik bevezetni a piacra, egy nagyobb, négyüléses E-Fant két év múlva.
A La Manche csatorna több mint 100 évvel ezelőtti átrepülésével új korszakot nyitott a repülésben Louis Bleriot, most pedig egy újabb nagy lépést tett az Airbus a légiközlekedésben, mikor a vállalat áram hajtotta gépe sikeresen átkelt a csatorna fölött.

Kommentek

Audi Q7 e-tron vs. Volvo XC90 T8 összehasonlító teszt

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.