Az elektromos repülő átrepülte, amit át kellett

Fotókon és videón a sikeres landolás

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.07.11. 10.15

Az E-Fan elektromos repülőgép sikeresen landolt a franciaországi Calais repülőterén, miután a gép először repülte át a La Manche csatornát.

Didier Esteyne francia pilóta július 3-án reggel szállt fel az angliai Lydd repülőteréről az Airbus E-Fan kétüléses repülőgépével, hogy megtegye 38 perces útját Franciaországba. És a képek bizonyítják, hogy oda is ért.
Ez volt az eddigi leghosszabb út, amelyet elektromos repülőgép megtett. Ilyen gépek eddig csak rövid tesztutakat teljesítettek, főleg légi bemutatókon, de az E-Fan. Az Airbusnál már terveznek egy 90 üléses regionális utakra alkalmas repülőgépet, amely elektromos árammal vagy hibrid meghajtással képes lesz repülne 2050-re.
Az E-Fan repülőgép annyira könnyű, hogy óránkénti 10 fontba kerül működtetése (4300 huf), szemben egy hasonló méretű kerozin hajtotta repülőgép 35 fontjával (15 000 huf).
Az villanyrepülő teljes egészében karbonból épült, és akkumulátorainak cseréje nélkül képes 160 kilométert megtenni. A repülőgép két méter magas, szárnyainak fesztávolsága 11 méter, hossza közel 6 méter.
Két darab 32 kilowattos elektromotor működteti. Külön akkumulátorról üzemel a hűtő- és a szellőzőrendszer, az akkumulátorok feltöltéséhez pedig 90 percre van szükség.
“A repülőgép a hagyományos repülőkhöz hasonlóan repül, nagyon megbízható és egyik legnagyobb előnye a zéró károsanyag-kibocsátás” – mondta Jean Botti, az Airbus csoport főkonstruktőre. Az E-Fan 2014 márciusában tette meg első útját, azóta mintegy százszor repült.
Az Airbus szerint az elektromos áram hajtotta, alacsony kibocsátású repülés létfontosságú az Európai Unió Flightpath 2050 programjának megvalósításához, amelynek célja a szén-dioxid-kibocsátás 75 százalékkal, a kéjgáz- kibocsátás 90 százalékkal, a zaj 65 százalékkal való csökkentése a 2000-es év szintjéhez képest. Az E-Fant 2017-ben tervezik bevezetni a piacra, egy nagyobb, négyüléses E-Fant két év múlva.
A La Manche csatorna több mint 100 évvel ezelőtti átrepülésével új korszakot nyitott a repülésben Louis Bleriot, most pedig egy újabb nagy lépést tett az Airbus a légiközlekedésben, mikor a vállalat áram hajtotta gépe sikeresen átkelt a csatorna fölött.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.