Védi a füledet, odébb lök az új Mercedes

Jövő tavasszal érkezik az új generációs E-osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.09. 09.00

A közelgő modellváltás során egy csomó újszerű biztonsági fejlesztés jelenik meg az E-osztályban. Az autonóm funkciók sora is bővül.

A baleset nem játék: a légzsákok és energiaelnyelő szerkezetek sokat segítenek az elsődleges sérülések mérséklésében, mégis marad még egy csomó elvarratlan szál, amelyek kellemetlen vagy veszélyes következményekkel járhatnak.

Ilyen például a légzsákok nyitásakor jelentkező hirtelen nyomásnövekedés az utastérben: ez fülfájdalmat, átmeneti halláskárosodást okozhat. A következő generációs Mercedes E-osztályba ezért egy olyan hanggenerátort építenek be, amely a várható ütközés előtt speciális frekvenciájú hangot bocsát ki: erre ösztönösen összehúzódnak a fül izmai, árnyékolva a hallójáratot a tizedmásodpercekkel később jelentkező túlnyomástól.

A másik újszerű ötlet oldalirányú ütközés esetén védi az utasokat: az ülés külső szélébe épített légpárna felfúvódik, és gyakorlatilag befelé, az autó belseje felé löki az utast, így az messzebb kerül a becsapódási ponttól.


Ez a két újszerű megoldás vezeti azon biztonsági rendszerek listáját, amelyeket a 2016-os modellévi E-osztály fedélzetén mutat be a Mercedes. A többi megoldás elsősorban az autonóm közlekedés témakörébe tartozik, és részben az S-osztályból már ismertek: az ívmenetben is működő, a sebességkorlátozásokat betartó, intelligens adaptív tempomattól kezdve az automatikus vészféken át a teljesen automata parkolórendszerig.

Opcióként teljesen elhagyható lesz az indítókulcs: ebben az esetben a tulajdonos okostelefonja lesz az azonosításra szolgáló jeladó. Az autók egy felhőalapú adatbázison keresztül folyamatosan tájékoztatják egymást a közlekedési és környezeti állapotokról, így ha kellő mennyiségű Mercedes járja az utakat, azok számára nem lesz több meglepetés.

Forrás: Automotive News

Kommentek

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

Forma-1: Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

F1: Visszatér a Francia Nagydíj?

Úgy tűnik, egy évtized kimaradás után 2018-tól újra szerepel majd Franciaország a Forma-1-es világbajnokságban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.