Önjáró taxiktól lehetne tisztább a levegő

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.07.08. 11.00

Az elektromos meghajtású, vezető nélküli taxik jelentősen csökkenthetik az autózás szén-dioxid-kibocsátását az Egyesült Államokban a következő húsz évben.

Az elektromos meghajtású, önjáró járművekből álló flották elméletben képesek lennének csökkenteni a személyszállításból származó károsanyag-kibocsátás mértékét, például a jelenleginél hatékonyabb útvonaltervezéssel – vélik a kaliforniai Lawrence Berkeley National Laboratory kutatói a Nature Climate Change lapban megjelentetett tanulmányukban.
A tudósok írásukban azt igyekeztek modellezni, hogy milyen hatást gyakorolna az ilyen típusú járművek tömeges megjelenése az üvegházhatású gázkibocsátás mértékére az Egyesült Államokban. Eredményeiket 2014-es adatokra és 2030-ra vonatkozó előrejelzésekre alapozták.
A kutatók becslése szerint az önjáró elektromos meghajtású taxikra történő átállás járművenként 87-94 százalékos károsanyagkibocsátás-csökkenéssel járna a hagyományos, ember által vezetett autókhoz képest. Úgy vélik, hogy a hibrid meghajtású autókhoz képest is 63-82 százalékkal lehetne csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátásának mértékét.
Jeffery Greenblatt, a tanulmány egyik írója szerint a kedvező eredmény többek között a kisebb járműméretekből, valamint a villamosenergia-termeléssel járó károsanyag-kibocsátás jövőbeli csökkenéséből fakadna.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.