Nem lesznek erősebbek a BMW M modellek!

A kézi váltónak is meg vannak számlálva a napjai

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.07. 08.00

Brit újságírók szerint a BMW ellentmondásos módon készül korlátozni sportos csúcsmodelljeit. Pedig van logika abban, amit mondanak.

A BMW M részlegének igazgatóját, Frank van Meelt idézve az Autocar kissé szomorkás jövőt vázolt fel a bajor sportmodellek kedvelői számára, bár ha ésszerűen végigkövetjük a főnök gondolatmenetét, igazat kell hogy adjunk neki.
Először itt van a kézi sebességváltó kérdése: “A modern, dupla kuplungos és automata váltók mindig jobbak a manuálisnál,” mondta van Meel, “gyorsabbak és takarékosabbak. Tudjuk, hogy rajongóink egy része ragaszkodik a kézi kapcsoláshoz, és nem okozhatunk csalódást a vásárlóknak, ezért egyelőre marad a technológia, de nem jósolok neki nagy jövőt.”

Különleges szériával emlékezik meg az M5 harmincadik születésnapjáról a BMW. Az évfordulós modell minden idők legerősebb sorozatgyártású BMW-je.

Ami a közelmúltban felröppent értesülést illeti, hogy a következő generációs M5-ös teljesítménye meghaladhatja a 600 lóerőt, Frank van Meel elég egyértelmű választ adott: “Jelenleg a határon járunk, ha tovább növeljük a lóerők és newtonméterek számát, azzal túllépünk a határon.” 
Ez persze nem jelenti azt, hogy a BMW állva várná, amíg megelőzi őt a Mercedes AMG vagy az Audi RS modellcsaládja: a bevezetendő összkerékhajtás és a szüntelen tömegcsökkentés révén a motorteljesítmény növelése nélkül is fokozható a menetdinamika.
Képeinken a BMW 30 Jahre M5 különkiadás 600 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. A szedán 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.