Fergal McGrath és Julian Warren a Honda európai kutatási és fejlesztési osztályán dolgoznak immár 18 éve. Megszokhatták hát egymás társaságát, ám még így is türelmet próbáló lehetett az a három és fél hét, amit összezárva töltöttek a Honda Civic Tourer fedélzetén: a Guinness előírja ugyanis, hogy a rekordkísérlet során mindkét pilótának végig jelen kell lennie az autóban.
További szigorú szabályokat is be kell tartani: az autónak például teljesen szériaállapotúnak kell lennie, beleértve a tartozékok meglétét, az előírt keréknyomást, illetve -összetartást. A június 1-től 25-ig tartó út során kizárólag nyilvános benzinkutaknál tankolhattak, és minden esetben teljesen meg kellett tölteniük a tartályt. Útvonalukat többek között műholdas nyomkövetővel rögzítették.
A végeredmény: a 24 uniós országot érintő, 13 498 kilométeres út során átlagosan mindössze 2,82 liter gázolajat fogyasztottak 100 kilométeren; ez jóval kedvezőbb, mint a modell szabványos, 3,8 literes átlaga.
A két rekorder szerint teljesítményükhöz nem kell más, mint higgadt és tudatos vezetés: előre megtervezett útvonalon haladtak, kerülték a hirtelen gyorsításokat és lassításokat, mindenhol betartották a sebességhatárokat, és ügyeltek arra, hogy az autó tökéletes műszaki állapotban legyen.


A párosnak nem ez az első rekord utazása. Korábban mindössze kilenc tankolással jutottak el Angliából Ausztráliába; két feltöltés között átlagosan 1500 kilométert tettek meg, ami a modell 50 literes üzemanyagtartályát figyelembe véve szintén bámulatos teljesítmény. A transzkontinentális út során mindössze 645 eurót, azaz valamivel több mint 200 000 forintot költöttek üzemanyagra.
A június 25-én véget ért Európa-kerülő világrekorder utazás végén a két férfi csak annyit mondott: nagyszerű volt, de most jó lesz egy kicsit az íróasztal mögött ülni.