Jó szerencsét hoz a Talisman?

Renault Talisman

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.06. 18.30

Több mint húsz éven és három generáción át használta a Laguna nevet a Renault. A Talisman most tiszta lapot nyit, a koncepció azonban hasonló, mint eddig.

A lehető legtöbb ponton igyekezett kategóriájának élére pozicionálni új nagyautóját a Renault. Legyen szó a hátsó térdhelyről (262 mm), a 25 liternyi tárolóhelyről az utastérben, vagy a 608 literes csomagtartóról, a szegmens egyik legjobbjaként lép színre a Talisman. 
De valódi újdonságokat is behozott a kategóriába, így a félig merev, műanyag ülésvázakat,. amelyek egy kilóval könnyebbek és három centivel vékonyabbak a hagyományos megoldásnál, vagy a 8,7 colos, álló formátumú központi érintőképernyő, amely ugyan furán néz ki hatalmas műanyag keretével, de mégis csak elsőként jelent meg a nem prémium gyártók piacán.
Szintén egyedülálló a szegmensben auz összkerékkormányzás és az adaptív lengéscsillapítás kombinációja, bár erős a gyanúnk, hogy a csúcskivitelű modelleken elérhető technológiákat igen kevesen fogják a valóságban élvezni.
Az elődjénél 15 centiméterrel hosszabb (4,85 m), hattal szélesebb (1,87 m), másféllel magasabb(1,46 m) méter tengelytávja 2,81 méter, másfél centiméterrel nagyobb, mint a harmadik generációs Lagunáé. 
Az autóhoz kétféle benzines és három dízelmotor kérhető: előbbiek 150 és 200 lóerősek, és kizárólag hétfokozatú duplakuplungos váltóval társíthatók. A dízelek közül mindháromhoz (110, 130, 160 LE) kérhetó hatos duplakuplungos váltó, a két kisebbik kézi sebességváltóval is rendelhető
A felszereltség Pazar, az opciós listán olyan tételek szerepelnek, mint a klimatizált, masszázsfunkciós ülések, a 13 hangszórós Bose audio vagy a parkolóautomata.
A Talisman hivatalos világpremierjére ősszel, Frankfurtban kerül sor.

Kommentek

  • hova

    Ha már lopikáznak a japánoktól, legalább a belső tér lenne normálisabb.

  • ACC.600

    ne félj hova! normálisabb lesz! az biztos,hogy a XXI. században nem lesznek benne 90-es évekbeli kapcsolók, mint az ázsiaiaknál. a franciák még részegen is szebb vonalat húznak, mint a japánok.

  • vaLacky

    Nekem pont a belseje tetszik a legjobban, nagyon szép.

  • Kempelen

    Japánoktól? Szerintem az autón több a VW jegy, mint bármely japán. A belseje pedig bármelyik japánénál szebb.

  • DTF

    relatív h szép-e vagí syem. én japán párti vagyok és inkább azok tetzsenek, de a frnciák ha szépségről van szó… jb. etalon.
    jó ez az autó, vagyis jó lenne egy toyota hybrid rendszerrel. de így…

  • vaLacky

    Nem lehet minden autóban Toyota hibrid, a Renault is jó autókat gyárt. A Toyota belsők nem tetszenek, a faceliftes Avensis viszont sokat javúlt a beltérben a képek alapján.

  • zsanreno

    Nekem hátulról a Safranra hajaz….

  • mtbe

    Hú, de szép! :)

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.