Jó szerencsét hoz a Talisman?

Renault Talisman

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.06. 18.30

Több mint húsz éven és három generáción át használta a Laguna nevet a Renault. A Talisman most tiszta lapot nyit, a koncepció azonban hasonló, mint eddig.

A lehető legtöbb ponton igyekezett kategóriájának élére pozicionálni új nagyautóját a Renault. Legyen szó a hátsó térdhelyről (262 mm), a 25 liternyi tárolóhelyről az utastérben, vagy a 608 literes csomagtartóról, a szegmens egyik legjobbjaként lép színre a Talisman. 
De valódi újdonságokat is behozott a kategóriába, így a félig merev, műanyag ülésvázakat,. amelyek egy kilóval könnyebbek és három centivel vékonyabbak a hagyományos megoldásnál, vagy a 8,7 colos, álló formátumú központi érintőképernyő, amely ugyan furán néz ki hatalmas műanyag keretével, de mégis csak elsőként jelent meg a nem prémium gyártók piacán.
Szintén egyedülálló a szegmensben auz összkerékkormányzás és az adaptív lengéscsillapítás kombinációja, bár erős a gyanúnk, hogy a csúcskivitelű modelleken elérhető technológiákat igen kevesen fogják a valóságban élvezni.
Az elődjénél 15 centiméterrel hosszabb (4,85 m), hattal szélesebb (1,87 m), másféllel magasabb(1,46 m) méter tengelytávja 2,81 méter, másfél centiméterrel nagyobb, mint a harmadik generációs Lagunáé. 
Az autóhoz kétféle benzines és három dízelmotor kérhető: előbbiek 150 és 200 lóerősek, és kizárólag hétfokozatú duplakuplungos váltóval társíthatók. A dízelek közül mindháromhoz (110, 130, 160 LE) kérhetó hatos duplakuplungos váltó, a két kisebbik kézi sebességváltóval is rendelhető
A felszereltség Pazar, az opciós listán olyan tételek szerepelnek, mint a klimatizált, masszázsfunkciós ülések, a 13 hangszórós Bose audio vagy a parkolóautomata.
A Talisman hivatalos világpremierjére ősszel, Frankfurtban kerül sor.

Kommentek

  • hova

    Ha már lopikáznak a japánoktól, legalább a belső tér lenne normálisabb.

  • ACC.600

    ne félj hova! normálisabb lesz! az biztos,hogy a XXI. században nem lesznek benne 90-es évekbeli kapcsolók, mint az ázsiaiaknál. a franciák még részegen is szebb vonalat húznak, mint a japánok.

  • vaLacky

    Nekem pont a belseje tetszik a legjobban, nagyon szép.

  • Kempelen

    Japánoktól? Szerintem az autón több a VW jegy, mint bármely japán. A belseje pedig bármelyik japánénál szebb.

  • DTF

    relatív h szép-e vagí syem. én japán párti vagyok és inkább azok tetzsenek, de a frnciák ha szépségről van szó… jb. etalon.
    jó ez az autó, vagyis jó lenne egy toyota hybrid rendszerrel. de így…

  • vaLacky

    Nem lehet minden autóban Toyota hibrid, a Renault is jó autókat gyárt. A Toyota belsők nem tetszenek, a faceliftes Avensis viszont sokat javúlt a beltérben a képek alapján.

  • zsanreno

    Nekem hátulról a Safranra hajaz….

  • mtbe

    Hú, de szép! :)

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.