A VW beáldozhatja a Škodát

Veszélyes tervek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.06. 07.25

A Škoda a Volkswagen-csoport mintagyereke, míg a névadó márka elveszítette lendületét. Ezen változtatni kell, és a változás nem a jóknak fog kedvezni.

Ha igaza lesz az elemzőknek, kemény idők várhatnak a Škodára, derül ki az Automotive News Europe ma reggeli írásából. Az autógyártó fantasztikus lendülettel aknázta ki eddig a konszernen belül számára adódó lehetőségeket, a szárnyalásnak azonban hamarosan vége szakadhat.

Az ok: a Volkswagen. A cégcsoport névadó márkája jó ideje nem képes hozni a tőle elvárt számokat. Az okok egyes vélemények szerint részben a cégvezetők hozzáállásában keresendők – Wolfsburgban lassabban, konzervatívabban születnek meg a döntések, míg a cseh Škodát dinamikus, rugalmas és modern menedzserek irányítják.

Részben azonban objektív okai is vannak a gondoknak: a közelmúltban viharos körülmények között távozott Ferdinand Piëch égisze alatt a VW-nek jutott a megtisztelő teher, hogy kifejlessze az MQB padlólemezt. A beruházási költségek hatalmasak voltak, a márka azonban lassan áll át az új technológiára, míg a Škoda, amely kvázi “ajándékba” kapta a platformot, máris modellkínálatának mintegy 40 százalékát alapozza arra.

A jelenlegi cégstruktúrában minden márka független versenyzőként van jelen a piacon. Piëch távozásával azonban felmerült az a lehetőség, hogy négy szeletre vágnák a tucatnyi márkát tömörítő cégcsoportot. Ennek legfontosabb tétele a Volkswagen, SEAT és Škoda márkák életének összekötése.

Jelenleg ugyanis szembetűnőek a jövedelmezőségi különbségek a VW és a Škoda között, az utóbbi javára, ha viszont ezek a márkák közös holdingba tömörülnek, a csehek teljesítményét arra használhatják fel, hogy elkendőzzék a Volkswagen megerősödésének lassú ütemét. Kérdés, hogy a változások hosszú távon megerősítik a cégcsoportot vagy aláássák annak stabilitását.

Nyitóképünkön: A Škoda tavaly érte el az évi egymilliós gyártási darabszámot. 2018-ra évi 1,5 millió autó a cél.

Kommentek

  • ikaroly

    A Dáciák,új Ladák szarrá verik a piacról ezeket!Nagyon drágán adják őket!

  • Kempelen

    Ezt a hülyeséget honnan veszed???? A számok pont az ellenkezőjét mutatják Karesz!

  • Pppp

    Persze hogy drága, meg kell fizetni a 8500

  • Pppp

    Persze hogy drága, meg kell fizetni a 8500 EUR-s (otthoni!) prémiumot. Szegény Csehek jobban jártak volna ha csak 49 %-ot adnak a németeknek, de hát ez a modern kori kizsákmányolás.

  • menőmanó

    Én sem sokat hezitálnék, ha egy Skoda és egy VW között kellene döntenem.
    Csak meg kell nézni egy GTI-t és egy RS-t. Ég és föld a különbség az Octavia javára, holott a Vw sokkal drágább.

  • Kempelen

    Sose lesz annyi pénzed.
    :-DDD
    Akciós buszbérlet? Inkább arra gyúrjál.

  • vaLacky

    Ha negyvenkilenc százalékot adtak volna el, akkor a németek meg sem veszik, nehogy már a Csehek dirigáljanak egy Németnek. Akkor a Skoda már nem is létezne.

  • Yamakawa25

    A VW a Skodát mindig is maga alá pozicionálta. Ebben mi az újdonság? Pl. amilyen extrák rendelhetők a Passáthoz, a Superb-hez sok nem érhető el. (Az utóbbi időben ezt nem ellenőriztem, mert őszintén szólva egyik márka sem a szívem csücske.)

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.