A VW beáldozhatja a Škodát

Veszélyes tervek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.06. 07.25

A Škoda a Volkswagen-csoport mintagyereke, míg a névadó márka elveszítette lendületét. Ezen változtatni kell, és a változás nem a jóknak fog kedvezni.

Ha igaza lesz az elemzőknek, kemény idők várhatnak a Škodára, derül ki az Automotive News Europe ma reggeli írásából. Az autógyártó fantasztikus lendülettel aknázta ki eddig a konszernen belül számára adódó lehetőségeket, a szárnyalásnak azonban hamarosan vége szakadhat.

Az ok: a Volkswagen. A cégcsoport névadó márkája jó ideje nem képes hozni a tőle elvárt számokat. Az okok egyes vélemények szerint részben a cégvezetők hozzáállásában keresendők – Wolfsburgban lassabban, konzervatívabban születnek meg a döntések, míg a cseh Škodát dinamikus, rugalmas és modern menedzserek irányítják.

Részben azonban objektív okai is vannak a gondoknak: a közelmúltban viharos körülmények között távozott Ferdinand Piëch égisze alatt a VW-nek jutott a megtisztelő teher, hogy kifejlessze az MQB padlólemezt. A beruházási költségek hatalmasak voltak, a márka azonban lassan áll át az új technológiára, míg a Škoda, amely kvázi “ajándékba” kapta a platformot, máris modellkínálatának mintegy 40 százalékát alapozza arra.

A jelenlegi cégstruktúrában minden márka független versenyzőként van jelen a piacon. Piëch távozásával azonban felmerült az a lehetőség, hogy négy szeletre vágnák a tucatnyi márkát tömörítő cégcsoportot. Ennek legfontosabb tétele a Volkswagen, SEAT és Škoda márkák életének összekötése.

Jelenleg ugyanis szembetűnőek a jövedelmezőségi különbségek a VW és a Škoda között, az utóbbi javára, ha viszont ezek a márkák közös holdingba tömörülnek, a csehek teljesítményét arra használhatják fel, hogy elkendőzzék a Volkswagen megerősödésének lassú ütemét. Kérdés, hogy a változások hosszú távon megerősítik a cégcsoportot vagy aláássák annak stabilitását.

Nyitóképünkön: A Škoda tavaly érte el az évi egymilliós gyártási darabszámot. 2018-ra évi 1,5 millió autó a cél.

Kommentek

  • ikaroly

    A Dáciák,új Ladák szarrá verik a piacról ezeket!Nagyon drágán adják őket!

  • Kempelen

    Ezt a hülyeséget honnan veszed???? A számok pont az ellenkezőjét mutatják Karesz!

  • Pppp

    Persze hogy drága, meg kell fizetni a 8500

  • Pppp

    Persze hogy drága, meg kell fizetni a 8500 EUR-s (otthoni!) prémiumot. Szegény Csehek jobban jártak volna ha csak 49 %-ot adnak a németeknek, de hát ez a modern kori kizsákmányolás.

  • menőmanó

    Én sem sokat hezitálnék, ha egy Skoda és egy VW között kellene döntenem.
    Csak meg kell nézni egy GTI-t és egy RS-t. Ég és föld a különbség az Octavia javára, holott a Vw sokkal drágább.

  • Kempelen

    Sose lesz annyi pénzed.
    :-DDD
    Akciós buszbérlet? Inkább arra gyúrjál.

  • vaLacky

    Ha negyvenkilenc százalékot adtak volna el, akkor a németek meg sem veszik, nehogy már a Csehek dirigáljanak egy Németnek. Akkor a Skoda már nem is létezne.

  • Yamakawa25

    A VW a Skodát mindig is maga alá pozicionálta. Ebben mi az újdonság? Pl. amilyen extrák rendelhetők a Passáthoz, a Superb-hez sok nem érhető el. (Az utóbbi időben ezt nem ellenőriztem, mert őszintén szólva egyik márka sem a szívem csücske.)

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.