A VW beáldozhatja a Škodát

Veszélyes tervek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.06. 07.25

A Škoda a Volkswagen-csoport mintagyereke, míg a névadó márka elveszítette lendületét. Ezen változtatni kell, és a változás nem a jóknak fog kedvezni.

Ha igaza lesz az elemzőknek, kemény idők várhatnak a Škodára, derül ki az Automotive News Europe ma reggeli írásából. Az autógyártó fantasztikus lendülettel aknázta ki eddig a konszernen belül számára adódó lehetőségeket, a szárnyalásnak azonban hamarosan vége szakadhat.

Az ok: a Volkswagen. A cégcsoport névadó márkája jó ideje nem képes hozni a tőle elvárt számokat. Az okok egyes vélemények szerint részben a cégvezetők hozzáállásában keresendők – Wolfsburgban lassabban, konzervatívabban születnek meg a döntések, míg a cseh Škodát dinamikus, rugalmas és modern menedzserek irányítják.

Részben azonban objektív okai is vannak a gondoknak: a közelmúltban viharos körülmények között távozott Ferdinand Piëch égisze alatt a VW-nek jutott a megtisztelő teher, hogy kifejlessze az MQB padlólemezt. A beruházási költségek hatalmasak voltak, a márka azonban lassan áll át az új technológiára, míg a Škoda, amely kvázi “ajándékba” kapta a platformot, máris modellkínálatának mintegy 40 százalékát alapozza arra.

A jelenlegi cégstruktúrában minden márka független versenyzőként van jelen a piacon. Piëch távozásával azonban felmerült az a lehetőség, hogy négy szeletre vágnák a tucatnyi márkát tömörítő cégcsoportot. Ennek legfontosabb tétele a Volkswagen, SEAT és Škoda márkák életének összekötése.

Jelenleg ugyanis szembetűnőek a jövedelmezőségi különbségek a VW és a Škoda között, az utóbbi javára, ha viszont ezek a márkák közös holdingba tömörülnek, a csehek teljesítményét arra használhatják fel, hogy elkendőzzék a Volkswagen megerősödésének lassú ütemét. Kérdés, hogy a változások hosszú távon megerősítik a cégcsoportot vagy aláássák annak stabilitását.

Nyitóképünkön: A Škoda tavaly érte el az évi egymilliós gyártási darabszámot. 2018-ra évi 1,5 millió autó a cél.

Kommentek

  • ikaroly

    A Dáciák,új Ladák szarrá verik a piacról ezeket!Nagyon drágán adják őket!

  • Kempelen

    Ezt a hülyeséget honnan veszed???? A számok pont az ellenkezőjét mutatják Karesz!

  • Pppp

    Persze hogy drága, meg kell fizetni a 8500

  • Pppp

    Persze hogy drága, meg kell fizetni a 8500 EUR-s (otthoni!) prémiumot. Szegény Csehek jobban jártak volna ha csak 49 %-ot adnak a németeknek, de hát ez a modern kori kizsákmányolás.

  • menőmanó

    Én sem sokat hezitálnék, ha egy Skoda és egy VW között kellene döntenem.
    Csak meg kell nézni egy GTI-t és egy RS-t. Ég és föld a különbség az Octavia javára, holott a Vw sokkal drágább.

  • Kempelen

    Sose lesz annyi pénzed.
    :-DDD
    Akciós buszbérlet? Inkább arra gyúrjál.

  • vaLacky

    Ha negyvenkilenc százalékot adtak volna el, akkor a németek meg sem veszik, nehogy már a Csehek dirigáljanak egy Németnek. Akkor a Skoda már nem is létezne.

  • Yamakawa25

    A VW a Skodát mindig is maga alá pozicionálta. Ebben mi az újdonság? Pl. amilyen extrák rendelhetők a Passáthoz, a Superb-hez sok nem érhető el. (Az utóbbi időben ezt nem ellenőriztem, mert őszintén szólva egyik márka sem a szívem csücske.)

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.