A Ford feltalálta az örökké járó motort!

Visszahívás: nem kapcsolható le a gyújtás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.04. 10.00

Közel félmillió Ford gépkocsit érint a gyújtászár sajátos meghibásodása: a motorok beindíthatók, de aztán nem lehet őket leállítani.

Széles körű visszahívási kampányt indított útnak a Ford az USA-ban, Kanadában és Mexikóban, miután kiderült: hibás indítómodulokat építettek be mintegy 433 ezer gépkocsiba.

A hiba egészen sajátos jellegű: az autót a szokásos módon be lehet indítani, vezethető is, ám amikor leállítanánk a motort, az nem reagál sem az indítógomb megnyomására, sem a kulcs elforgatására, sőt, gyújtászárból való kihúzására.

A leállíthatatlan erőforrás veszélyeit nem kell taglalnunk, alighanem csak a szerencsén múlt, hogy eddig egyetlen sérülést vagy balesetet sem jelentettek az esettel kapcsolatban.

A Ford most ingyen frissíti a gyújtásvezérlő modul szoftverét; ezzel várhatóan megoldódik a probléma. A hibajelenséget a Ford észak-amerikai gyártóüzemeiben előállított Focus, C-Max és Escape (mifelénk Kuga) modelleknél tapasztalták, az ügynek európai vonzatáról nincs tudomásunk.

Kommentek

  • Vérmacy

    Gyönyörű! A GM leállt menet közben ez meg sosem. Átlagban egészen jó…

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.