Nem fejezik be a gyilkos VW-robotot

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.07.03. 09.00

Egyelőre szünetel annak az ipari robotnak az összeszerelése, amely félkész állapotban megölt egy munkást a Volkswagen baunatali üzemében.

A munka folytatásával meg kell várni az ügyészség engedélyét. Az ügyben azért indítottak vizsgálatot, mert “nem természetes haláleset” történt a gyárban.

A Kassel melletti Baunatalban lévő üzemben egy új gyártósor felszerelése közben a beüzemelés alatt álló egyik robot egyelőre ismeretlen okból megragadta, és nagy erővel egy fémlaphoz szorította a rajta dolgozó munkást, egy külső cég 22 éves alkalmazottját. A férfi súlyos zúzódásokat szenvedett a mellkasán, és bár a helyszínen még sikerült újraéleszteni, később a kórházban belehalt sérüléseibe.

Az üzem szóvivője szerint már 1986-ban is történt egy hasonló halálos baleset egy automata gyártósoron. A Volkswagen főleg sebességváltókat és elektromotorokat gyárt a 15 500 embert foglalkoztató baunatali üzemben. Az üzemi baleset egy elektromotor-gyártósoron történt.

Kommentek

  • Iceman.

    Ilyen balesetek szinte mindig csak akkor történnek, ha valamelyik felvágós barom nem a betanításhoz használandó alacsony sebességű módban üzemelteti a robotot, hanem maxon. Ha jól tudom az elsődleges tanító módban a robotokat csak 250mm/sec sebességgel lehet mozgatni. Az nem vág falhoz senkit, az nem öl meg senkit.

  • v_gabe

    Iceman: az ilyen balesetek akkor történnek, ha a felvágós barmok belépnek a működő robot hatókörébe.

  • Iceman.

    v_gabe-_ Egy robot tanítása során kikerülhetetlen, hogy a munkaterébe lépj. Ezért van egy tucat biztonsági módszertan és előírás, hogy ne történhessen ilyen. A tanítás során csak az az ember állhat a munkatérben, akinek a kezében van a ‘távirányító’ ő védett, mert amint megüti a robot elengedi a ‘deadman swith’-et, és a robot megáll. A tanítás során, ha külső eszköz vezérli a robotot -vagy program fut- és nem a TP, akkor tilos bent tartózkodni, mert nincs közvetlen ráhatásod a mozgásra. Egy modern robot dinamikája messze nagyobb, mint az ember reakcióideje. Ha a kezelő ostoba, akkor meg tud halni bármikor.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.