Nem fejezik be a gyilkos VW-robotot

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.07.03. 09.00

Egyelőre szünetel annak az ipari robotnak az összeszerelése, amely félkész állapotban megölt egy munkást a Volkswagen baunatali üzemében.

A munka folytatásával meg kell várni az ügyészség engedélyét. Az ügyben azért indítottak vizsgálatot, mert “nem természetes haláleset” történt a gyárban.

A Kassel melletti Baunatalban lévő üzemben egy új gyártósor felszerelése közben a beüzemelés alatt álló egyik robot egyelőre ismeretlen okból megragadta, és nagy erővel egy fémlaphoz szorította a rajta dolgozó munkást, egy külső cég 22 éves alkalmazottját. A férfi súlyos zúzódásokat szenvedett a mellkasán, és bár a helyszínen még sikerült újraéleszteni, később a kórházban belehalt sérüléseibe.

Az üzem szóvivője szerint már 1986-ban is történt egy hasonló halálos baleset egy automata gyártósoron. A Volkswagen főleg sebességváltókat és elektromotorokat gyárt a 15 500 embert foglalkoztató baunatali üzemben. Az üzemi baleset egy elektromotor-gyártósoron történt.

Kommentek

  • Iceman.

    Ilyen balesetek szinte mindig csak akkor történnek, ha valamelyik felvágós barom nem a betanításhoz használandó alacsony sebességű módban üzemelteti a robotot, hanem maxon. Ha jól tudom az elsődleges tanító módban a robotokat csak 250mm/sec sebességgel lehet mozgatni. Az nem vág falhoz senkit, az nem öl meg senkit.

  • v_gabe

    Iceman: az ilyen balesetek akkor történnek, ha a felvágós barmok belépnek a működő robot hatókörébe.

  • Iceman.

    v_gabe-_ Egy robot tanítása során kikerülhetetlen, hogy a munkaterébe lépj. Ezért van egy tucat biztonsági módszertan és előírás, hogy ne történhessen ilyen. A tanítás során csak az az ember állhat a munkatérben, akinek a kezében van a ‘távirányító’ ő védett, mert amint megüti a robot elengedi a ‘deadman swith’-et, és a robot megáll. A tanítás során, ha külső eszköz vezérli a robotot -vagy program fut- és nem a TP, akkor tilos bent tartózkodni, mert nincs közvetlen ráhatásod a mozgásra. Egy modern robot dinamikája messze nagyobb, mint az ember reakcióideje. Ha a kezelő ostoba, akkor meg tud halni bármikor.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.