Rettentő furán néz ki a sallangmentes farral az i8, a matt fekete fényezés viszont jól áll neki.

Rettentő furán néz ki a sallangmentes farral az i8, a matt fekete fényezés viszont jól áll neki.


A BMW bemutatta hidrogénüzemű típusainak a prototípusait. Az 5-ös GT és az i8 gúnyájába rejtett technológia vélhetően megegyezik: a 245 lóerős villanymotort tápláló áramot cseppfolyós hidrogén felhasználásával állítja elő az üzemanyagcella.

A 350 bar nyomáson tárolt üzemanyag 500 kilométerre elég, csupán arra kell ügyelni, hogy a célállomás közelében is legyen H2-kút, különben bajban vagyunk (a BMW régen belsőégésű motorokban égette el a hidrogént; a 7-es szériába beépített erőforrás normál benzinüzemben is képes volt működni.

A BMW a Toyotával együttműködésben fejleszti üzemanyagcellás technológiáját. A 2013 óta tartó kooperáció eredményeként 2020-ra egy sor közös használatra alkalmas komponenssel kívánnak előrukkolni.

Ma még így: kút helyett kamionból tankol az 5 GT FCEV