Több mint 600 lóerővel érkezik az új generációs BMW M5

Összkerékhajtás, szénszálas karosszériaelemek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 23.00

A jelenleginél is nagyobb motorteljesítménnyel, összkerékhajtással érkezik 2017-ben az új M5.

Jövőre debütál a BMW 5 új generációja, és egy évvel később bemutatják a csúcsverziót, amely több ponton is felülmúlja a jelenlegi modellt.

A sportos M5-tel kapcsolatban a legfontosabb újdonság, hogy a hírek szerint szakít a hátsókerék-hajtással: az Audi és a Mercedes AMG nyomán a BMW is átáll az összkerekes konfigurációra. Nem kell azonban félni: alaphelyzetben hátul hajt majd az autó, és csak végszükségben viszi át az erőt az első tengelyre.

A másik újdonság, hogy a jelenlegi Competition-csomagos verzió 600 lóerejénél is erősebbnek ígérkezik a sportos szedán alapverziója. Hogy ezt a jelenlegi 4.4 V8 továbbfejlesztett változatából csalogatják elő, vagy egy turbós V6-os állítja elő, esetleg hibrid komponenssel megtámogatva, még nem egyértelmű.

A prototípust a márka nürburgringi tesztközpontjánál fotózták le; az alapos álcázás ellenére kivehető a méretes hűtőmaszk. A lökhárító sarkain lyukak tarkítják a takarófóliát; ezek mögött minden bizonnyal a motor, valamint a fékek temperálására szolgáló, méretes légbevezető nyílások találhatók. Szintén nem csináltak titkot a kétszer kettes kipufogó-végződésből.

Nem csak erősebb, de könnyebb is lesz az új 5-ös széria: alumínium futómű-komponenseivel és szénszál erősítésű karosszéria-elemeivel mintegy 100 kilogrammot dob le a jelenlegihez képest; az M5-től hasonló fogyókúrára számítunk.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.