Több mint 600 lóerővel érkezik az új generációs BMW M5

Összkerékhajtás, szénszálas karosszériaelemek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 23.00

A jelenleginél is nagyobb motorteljesítménnyel, összkerékhajtással érkezik 2017-ben az új M5.

Jövőre debütál a BMW 5 új generációja, és egy évvel később bemutatják a csúcsverziót, amely több ponton is felülmúlja a jelenlegi modellt.

A sportos M5-tel kapcsolatban a legfontosabb újdonság, hogy a hírek szerint szakít a hátsókerék-hajtással: az Audi és a Mercedes AMG nyomán a BMW is átáll az összkerekes konfigurációra. Nem kell azonban félni: alaphelyzetben hátul hajt majd az autó, és csak végszükségben viszi át az erőt az első tengelyre.

A másik újdonság, hogy a jelenlegi Competition-csomagos verzió 600 lóerejénél is erősebbnek ígérkezik a sportos szedán alapverziója. Hogy ezt a jelenlegi 4.4 V8 továbbfejlesztett változatából csalogatják elő, vagy egy turbós V6-os állítja elő, esetleg hibrid komponenssel megtámogatva, még nem egyértelmű.

A prototípust a márka nürburgringi tesztközpontjánál fotózták le; az alapos álcázás ellenére kivehető a méretes hűtőmaszk. A lökhárító sarkain lyukak tarkítják a takarófóliát; ezek mögött minden bizonnyal a motor, valamint a fékek temperálására szolgáló, méretes légbevezető nyílások találhatók. Szintén nem csináltak titkot a kétszer kettes kipufogó-végződésből.

Nem csak erősebb, de könnyebb is lesz az új 5-ös széria: alumínium futómű-komponenseivel és szénszál erősítésű karosszéria-elemeivel mintegy 100 kilogrammot dob le a jelenlegihez képest; az M5-től hasonló fogyókúrára számítunk.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.