Jövőre debütál a BMW 5 új generációja, és egy évvel később bemutatják a csúcsverziót, amely több ponton is felülmúlja a jelenlegi modellt.

A sportos M5-tel kapcsolatban a legfontosabb újdonság, hogy a hírek szerint szakít a hátsókerék-hajtással: az Audi és a Mercedes AMG nyomán a BMW is átáll az összkerekes konfigurációra. Nem kell azonban félni: alaphelyzetben hátul hajt majd az autó, és csak végszükségben viszi át az erőt az első tengelyre.

A másik újdonság, hogy a jelenlegi Competition-csomagos verzió 600 lóerejénél is erősebbnek ígérkezik a sportos szedán alapverziója. Hogy ezt a jelenlegi 4.4 V8 továbbfejlesztett változatából csalogatják elő, vagy egy turbós V6-os állítja elő, esetleg hibrid komponenssel megtámogatva, még nem egyértelmű.

A prototípust a márka nürburgringi tesztközpontjánál fotózták le; az alapos álcázás ellenére kivehető a méretes hűtőmaszk. A lökhárító sarkain lyukak tarkítják a takarófóliát; ezek mögött minden bizonnyal a motor, valamint a fékek temperálására szolgáló, méretes légbevezető nyílások találhatók. Szintén nem csináltak titkot a kétszer kettes kipufogó-végződésből.

Nem csak erősebb, de könnyebb is lesz az új 5-ös széria: alumínium futómű-komponenseivel és szénszál erősítésű karosszéria-elemeivel mintegy 100 kilogrammot dob le a jelenlegihez képest; az M5-től hasonló fogyókúrára számítunk.