Tavaly több gyalogos halt meg, mint 2013-ban

Szerző: Vezess levél küldés  baleset-megelozes.eu levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 12.50

2014-ben 2499 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt gyalogosok részvételével, 1,25 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A 2014-ben bekövetkezett 2499 balesetből 149 volt halálos kimenetelű, 827 súlyos, 1523 pedig könnyű sérüléses. A 2013-as 2468 balesetből 140 volt halálos kimenetelű, 867 súlyos, 1461 pedig könnyű sérüléses, azaz a halálos balesetek száma 6,4 százalékkal nőtt.

A részletes adatok – a gyalogoselütések száma a balesetek természete és a gyalogosforgalom helye szerint – azt mutatják, hogy 2014-ben a gyalogosokat érintő baleseteknek a 34 százaléka történt kijelölt gyalogos-átkelőhelyen (851 eset), emellett 271 olyan eset volt, amikor a baleset útkereszteződésben, nem kijelölt gyalogos-átkelőhelyen történt.

2014-ben 152 gyalogos vesztette életét közúti balesetben, amely 3,4 százalékkal több, mint a 2013-ban meghalt 147 gyalogos.

Tudtad? Júliustól nagy ráfizetés lehet a külföldi nyaralás!

És ezt a béna parkolót láttad már?

Kommentek

  • subtotal

    Az összes olyan gyalogátkelőt meg kellene vizsgálni, ahol az elmúlt 3 évben halálos baleset történt és megvizsgálni, hogyan lehetne biztonságosabbá tenni. Ez a halálos balesetek 25%-a!
    Világítás, felfestés, előrejelzés, láthatóság, zebra megemelése (gyakorlatilag fekvőrendőrré alakítása), vannak opciók…és biztosan hatékonyabb és olcsbb, mint a traffipaxok ezrei.

  • Kempelen

    Régen nem voltál ilyen demagóg Subtotal! Függetlenül attól, amit írsz és egyébként megfontolandó lenne, elmesélem neked, hogy hétvégén több olyan útépítésen volt alkalmam átautózni, ahol a 40-es táblánál 60-al autózva egymás után toltak le az útról a 80-100-zal őrjöngők. Nagyon csodálkoztam, hogy ott miért nem volt egy traffipax sem. Nagyon elkelt volna. Ebben az országban alig van ember, aki normálisan közlekedik.

  • DEAK

    Kedves Subtotal! A többi 75% esetében is várom tanácsaidat.

  • subtotal

    Kempelen: hol a demagógia abban amit leírtam? Ja, a hatékonyságot és olcsóságot nem az államkassza bevételeiben értettem. Amúgy hétvégén 40-es táblát – munkavégzés nélkül – mégis mi indokolja?

    DEAK: ki vagy te? Milyen minőségben várod a tanácsaimat?
    Gondolom frusztrálóak lehetnek az emelkedő baleseti és halálozási számok a vállalások tükrében.

  • Kempelen

    Subtotal!
    A hétvégi 40-es táblát minden esetben az indokolta, hogy nem volt kész az út. Ez elég indok szerintem.
    Demagóg pedig éppen az olcsóság kérdésében voltál. Egyszerűen nem alternatívája a traffipax a zebrának, nem egyik, vagy a másik kell, hanem mindkettő. Mindkettőből több, mert amit ebben az országban tömegesen adnak elő közlekedésként, az agyrém. Nem vagyok álszent és hibátlan sem, de ez az intézményesített szabály leszarás, ami nálunk megy, az egyszerűen őrület.
    Traffipaxot még!
    Zebrát még!
    Felfestést még!
    Józan közlekedést még!

    Sajnos szarrá kell büntetni az embereket, mert a szép szóból nem értenek. Figyeld meg menőmanó “eszmefuttatásait”, s meglátod a nagy magyar átlag véleményét. Egyszerűen siralmas.

  • subtotal

    Kempelen:
    1. menőmanó nem az átlagidióta, ő egy kivételes példány
    2. a 40 túlságosan szigorú és mint látszik pont ellentétes hatást ér el
    3. legyen a traffi bevétel nyilvános adat és legalább 50%-át fordítsák balesetmegelőzési beruházásokra

  • kocogok

    Hát szó, ami szó, mennek is mint a kergebirkák össze-vissza, körülnézés nélkül! Nekem már a kocsim oldalának is nekimentek gyalog, de még arrafelé se nézett! Még szerencse, hogy jók a reflexeim és még épp időben blokkoltam, hogy ne sodorjam el! Ja, és nem gyalogátkelő helyen, de még csak nem is utcasarkon!

  • Kempelen

    Subtotal
    1. tökéletesen egyetértek
    2. munkavégzés közben nem túl szigorú a 40. Azt tényleg ne várjuk el, hogy hétvégére kicseréljék a táblákat. Ami épül, azt úgy kell elfogadni és használni, nincs igazad.
    3. szerintem elérhető, hogy mennyit szed be a rendőrség traffizásból, és klassz lenne, ha mind közlekedésszervezésre menne, de te is tudod, hogy ez nem életszerű.

  • menőmanó

    Mindig szánom azokat a korlátolt egyéneket, akiknek a szabály áll mindenek felett.
    A szabályok azért vannak, hogy biztonságosabbá és rendezetté tegyék a közlekedést, ez egyértelmű, de sok olyan dolog is van benne, ami sokak számára túlzásnak számít és feleslegesen korlátozza őket.
    Nyilván nem a megszegésük a fő lényeg, de az egyértelmű, hogy a legtöbbet a leggyengébb szintűekhez igazítják és annak a figyelembevételével alkotják (sebességkorlátozás, stop tábla a minden körülmények között kötelező megállással, záróvonal stb.) meg.
    Aki saját gondolkodásra képtelen, be van csinálva a büntetéstől és nem sok köze van a közlekedéshez, annak az a legjobb, ha betart minden előírást és szabályt.
    Egyébként az alább felhozott útépítéshez a gyengébbek kedvéért:
    Az útépítésen a 40-es tábla azért van, hogy az ott dolgozó munkásokat ne veszélyeztessük és az esetlegesen munkát végző gépek miatt ne alakulhassanak ki veszélyes szituációk. Egy ilyen kihalt, sima, új, szinte kész, de még nem felfestett úton csak egy birka halad 80 alatt.

  • menőmanó

    subtotal

    Örülök, hogy engem nem sorolsz magatok közé, az “átlagidióták” sorába. :)

  • subtotal

    menőmanó: hát igen, egy corollás hogy is lehetne átlagos, ugye? Csakis kiemelkedő lehet :P

    Amúgy a 12:15-kor írt bejegyzéseddel az első bekezdés kivételével még egyet is értek.

  • menőmanó

    subtotal

    Corolla és Corolla között is nagy különbségek vannak, ugyan úgy mint sofőr és sofőr között. ;)
    Az első mondatnál pedig koncentrálj a “mindenek felett”-re. Attól függetlenül nem kell vele egyetérteni. :)

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.