Tavaly több gyalogos halt meg, mint 2013-ban

Szerző: Vezess levél küldés  baleset-megelozes.eu levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 12.50

2014-ben 2499 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt gyalogosok részvételével, 1,25 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A 2014-ben bekövetkezett 2499 balesetből 149 volt halálos kimenetelű, 827 súlyos, 1523 pedig könnyű sérüléses. A 2013-as 2468 balesetből 140 volt halálos kimenetelű, 867 súlyos, 1461 pedig könnyű sérüléses, azaz a halálos balesetek száma 6,4 százalékkal nőtt.

A részletes adatok – a gyalogoselütések száma a balesetek természete és a gyalogosforgalom helye szerint – azt mutatják, hogy 2014-ben a gyalogosokat érintő baleseteknek a 34 százaléka történt kijelölt gyalogos-átkelőhelyen (851 eset), emellett 271 olyan eset volt, amikor a baleset útkereszteződésben, nem kijelölt gyalogos-átkelőhelyen történt.

2014-ben 152 gyalogos vesztette életét közúti balesetben, amely 3,4 százalékkal több, mint a 2013-ban meghalt 147 gyalogos.

Tudtad? Júliustól nagy ráfizetés lehet a külföldi nyaralás!

És ezt a béna parkolót láttad már?

Kommentek

  • subtotal

    Az összes olyan gyalogátkelőt meg kellene vizsgálni, ahol az elmúlt 3 évben halálos baleset történt és megvizsgálni, hogyan lehetne biztonságosabbá tenni. Ez a halálos balesetek 25%-a!
    Világítás, felfestés, előrejelzés, láthatóság, zebra megemelése (gyakorlatilag fekvőrendőrré alakítása), vannak opciók…és biztosan hatékonyabb és olcsbb, mint a traffipaxok ezrei.

  • Kempelen

    Régen nem voltál ilyen demagóg Subtotal! Függetlenül attól, amit írsz és egyébként megfontolandó lenne, elmesélem neked, hogy hétvégén több olyan útépítésen volt alkalmam átautózni, ahol a 40-es táblánál 60-al autózva egymás után toltak le az útról a 80-100-zal őrjöngők. Nagyon csodálkoztam, hogy ott miért nem volt egy traffipax sem. Nagyon elkelt volna. Ebben az országban alig van ember, aki normálisan közlekedik.

  • DEAK

    Kedves Subtotal! A többi 75% esetében is várom tanácsaidat.

  • subtotal

    Kempelen: hol a demagógia abban amit leírtam? Ja, a hatékonyságot és olcsóságot nem az államkassza bevételeiben értettem. Amúgy hétvégén 40-es táblát – munkavégzés nélkül – mégis mi indokolja?

    DEAK: ki vagy te? Milyen minőségben várod a tanácsaimat?
    Gondolom frusztrálóak lehetnek az emelkedő baleseti és halálozási számok a vállalások tükrében.

  • Kempelen

    Subtotal!
    A hétvégi 40-es táblát minden esetben az indokolta, hogy nem volt kész az út. Ez elég indok szerintem.
    Demagóg pedig éppen az olcsóság kérdésében voltál. Egyszerűen nem alternatívája a traffipax a zebrának, nem egyik, vagy a másik kell, hanem mindkettő. Mindkettőből több, mert amit ebben az országban tömegesen adnak elő közlekedésként, az agyrém. Nem vagyok álszent és hibátlan sem, de ez az intézményesített szabály leszarás, ami nálunk megy, az egyszerűen őrület.
    Traffipaxot még!
    Zebrát még!
    Felfestést még!
    Józan közlekedést még!

    Sajnos szarrá kell büntetni az embereket, mert a szép szóból nem értenek. Figyeld meg menőmanó “eszmefuttatásait”, s meglátod a nagy magyar átlag véleményét. Egyszerűen siralmas.

  • subtotal

    Kempelen:
    1. menőmanó nem az átlagidióta, ő egy kivételes példány
    2. a 40 túlságosan szigorú és mint látszik pont ellentétes hatást ér el
    3. legyen a traffi bevétel nyilvános adat és legalább 50%-át fordítsák balesetmegelőzési beruházásokra

  • kocogok

    Hát szó, ami szó, mennek is mint a kergebirkák össze-vissza, körülnézés nélkül! Nekem már a kocsim oldalának is nekimentek gyalog, de még arrafelé se nézett! Még szerencse, hogy jók a reflexeim és még épp időben blokkoltam, hogy ne sodorjam el! Ja, és nem gyalogátkelő helyen, de még csak nem is utcasarkon!

  • Kempelen

    Subtotal
    1. tökéletesen egyetértek
    2. munkavégzés közben nem túl szigorú a 40. Azt tényleg ne várjuk el, hogy hétvégére kicseréljék a táblákat. Ami épül, azt úgy kell elfogadni és használni, nincs igazad.
    3. szerintem elérhető, hogy mennyit szed be a rendőrség traffizásból, és klassz lenne, ha mind közlekedésszervezésre menne, de te is tudod, hogy ez nem életszerű.

  • menőmanó

    Mindig szánom azokat a korlátolt egyéneket, akiknek a szabály áll mindenek felett.
    A szabályok azért vannak, hogy biztonságosabbá és rendezetté tegyék a közlekedést, ez egyértelmű, de sok olyan dolog is van benne, ami sokak számára túlzásnak számít és feleslegesen korlátozza őket.
    Nyilván nem a megszegésük a fő lényeg, de az egyértelmű, hogy a legtöbbet a leggyengébb szintűekhez igazítják és annak a figyelembevételével alkotják (sebességkorlátozás, stop tábla a minden körülmények között kötelező megállással, záróvonal stb.) meg.
    Aki saját gondolkodásra képtelen, be van csinálva a büntetéstől és nem sok köze van a közlekedéshez, annak az a legjobb, ha betart minden előírást és szabályt.
    Egyébként az alább felhozott útépítéshez a gyengébbek kedvéért:
    Az útépítésen a 40-es tábla azért van, hogy az ott dolgozó munkásokat ne veszélyeztessük és az esetlegesen munkát végző gépek miatt ne alakulhassanak ki veszélyes szituációk. Egy ilyen kihalt, sima, új, szinte kész, de még nem felfestett úton csak egy birka halad 80 alatt.

  • menőmanó

    subtotal

    Örülök, hogy engem nem sorolsz magatok közé, az “átlagidióták” sorába. :)

  • subtotal

    menőmanó: hát igen, egy corollás hogy is lehetne átlagos, ugye? Csakis kiemelkedő lehet :P

    Amúgy a 12:15-kor írt bejegyzéseddel az első bekezdés kivételével még egyet is értek.

  • menőmanó

    subtotal

    Corolla és Corolla között is nagy különbségek vannak, ugyan úgy mint sofőr és sofőr között. ;)
    Az első mondatnál pedig koncentrálj a “mindenek felett”-re. Attól függetlenül nem kell vele egyetérteni. :)

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.