Tavaly több gyalogos halt meg, mint 2013-ban

Szerző: Vezess levél küldés  baleset-megelozes.eu levél küldés 
Dátum: 2015.07.01. 12.50

2014-ben 2499 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt gyalogosok részvételével, 1,25 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A 2014-ben bekövetkezett 2499 balesetből 149 volt halálos kimenetelű, 827 súlyos, 1523 pedig könnyű sérüléses. A 2013-as 2468 balesetből 140 volt halálos kimenetelű, 867 súlyos, 1461 pedig könnyű sérüléses, azaz a halálos balesetek száma 6,4 százalékkal nőtt.

A részletes adatok – a gyalogoselütések száma a balesetek természete és a gyalogosforgalom helye szerint – azt mutatják, hogy 2014-ben a gyalogosokat érintő baleseteknek a 34 százaléka történt kijelölt gyalogos-átkelőhelyen (851 eset), emellett 271 olyan eset volt, amikor a baleset útkereszteződésben, nem kijelölt gyalogos-átkelőhelyen történt.

2014-ben 152 gyalogos vesztette életét közúti balesetben, amely 3,4 százalékkal több, mint a 2013-ban meghalt 147 gyalogos.

Tudtad? Júliustól nagy ráfizetés lehet a külföldi nyaralás!

És ezt a béna parkolót láttad már?

Kommentek

  • subtotal

    Az összes olyan gyalogátkelőt meg kellene vizsgálni, ahol az elmúlt 3 évben halálos baleset történt és megvizsgálni, hogyan lehetne biztonságosabbá tenni. Ez a halálos balesetek 25%-a!
    Világítás, felfestés, előrejelzés, láthatóság, zebra megemelése (gyakorlatilag fekvőrendőrré alakítása), vannak opciók…és biztosan hatékonyabb és olcsbb, mint a traffipaxok ezrei.

  • Kempelen

    Régen nem voltál ilyen demagóg Subtotal! Függetlenül attól, amit írsz és egyébként megfontolandó lenne, elmesélem neked, hogy hétvégén több olyan útépítésen volt alkalmam átautózni, ahol a 40-es táblánál 60-al autózva egymás után toltak le az útról a 80-100-zal őrjöngők. Nagyon csodálkoztam, hogy ott miért nem volt egy traffipax sem. Nagyon elkelt volna. Ebben az országban alig van ember, aki normálisan közlekedik.

  • DEAK

    Kedves Subtotal! A többi 75% esetében is várom tanácsaidat.

  • subtotal

    Kempelen: hol a demagógia abban amit leírtam? Ja, a hatékonyságot és olcsóságot nem az államkassza bevételeiben értettem. Amúgy hétvégén 40-es táblát – munkavégzés nélkül – mégis mi indokolja?

    DEAK: ki vagy te? Milyen minőségben várod a tanácsaimat?
    Gondolom frusztrálóak lehetnek az emelkedő baleseti és halálozási számok a vállalások tükrében.

  • Kempelen

    Subtotal!
    A hétvégi 40-es táblát minden esetben az indokolta, hogy nem volt kész az út. Ez elég indok szerintem.
    Demagóg pedig éppen az olcsóság kérdésében voltál. Egyszerűen nem alternatívája a traffipax a zebrának, nem egyik, vagy a másik kell, hanem mindkettő. Mindkettőből több, mert amit ebben az országban tömegesen adnak elő közlekedésként, az agyrém. Nem vagyok álszent és hibátlan sem, de ez az intézményesített szabály leszarás, ami nálunk megy, az egyszerűen őrület.
    Traffipaxot még!
    Zebrát még!
    Felfestést még!
    Józan közlekedést még!

    Sajnos szarrá kell büntetni az embereket, mert a szép szóból nem értenek. Figyeld meg menőmanó “eszmefuttatásait”, s meglátod a nagy magyar átlag véleményét. Egyszerűen siralmas.

  • subtotal

    Kempelen:
    1. menőmanó nem az átlagidióta, ő egy kivételes példány
    2. a 40 túlságosan szigorú és mint látszik pont ellentétes hatást ér el
    3. legyen a traffi bevétel nyilvános adat és legalább 50%-át fordítsák balesetmegelőzési beruházásokra

  • kocogok

    Hát szó, ami szó, mennek is mint a kergebirkák össze-vissza, körülnézés nélkül! Nekem már a kocsim oldalának is nekimentek gyalog, de még arrafelé se nézett! Még szerencse, hogy jók a reflexeim és még épp időben blokkoltam, hogy ne sodorjam el! Ja, és nem gyalogátkelő helyen, de még csak nem is utcasarkon!

  • Kempelen

    Subtotal
    1. tökéletesen egyetértek
    2. munkavégzés közben nem túl szigorú a 40. Azt tényleg ne várjuk el, hogy hétvégére kicseréljék a táblákat. Ami épül, azt úgy kell elfogadni és használni, nincs igazad.
    3. szerintem elérhető, hogy mennyit szed be a rendőrség traffizásból, és klassz lenne, ha mind közlekedésszervezésre menne, de te is tudod, hogy ez nem életszerű.

  • menőmanó

    Mindig szánom azokat a korlátolt egyéneket, akiknek a szabály áll mindenek felett.
    A szabályok azért vannak, hogy biztonságosabbá és rendezetté tegyék a közlekedést, ez egyértelmű, de sok olyan dolog is van benne, ami sokak számára túlzásnak számít és feleslegesen korlátozza őket.
    Nyilván nem a megszegésük a fő lényeg, de az egyértelmű, hogy a legtöbbet a leggyengébb szintűekhez igazítják és annak a figyelembevételével alkotják (sebességkorlátozás, stop tábla a minden körülmények között kötelező megállással, záróvonal stb.) meg.
    Aki saját gondolkodásra képtelen, be van csinálva a büntetéstől és nem sok köze van a közlekedéshez, annak az a legjobb, ha betart minden előírást és szabályt.
    Egyébként az alább felhozott útépítéshez a gyengébbek kedvéért:
    Az útépítésen a 40-es tábla azért van, hogy az ott dolgozó munkásokat ne veszélyeztessük és az esetlegesen munkát végző gépek miatt ne alakulhassanak ki veszélyes szituációk. Egy ilyen kihalt, sima, új, szinte kész, de még nem felfestett úton csak egy birka halad 80 alatt.

  • menőmanó

    subtotal

    Örülök, hogy engem nem sorolsz magatok közé, az “átlagidióták” sorába. :)

  • subtotal

    menőmanó: hát igen, egy corollás hogy is lehetne átlagos, ugye? Csakis kiemelkedő lehet :P

    Amúgy a 12:15-kor írt bejegyzéseddel az első bekezdés kivételével még egyet is értek.

  • menőmanó

    subtotal

    Corolla és Corolla között is nagy különbségek vannak, ugyan úgy mint sofőr és sofőr között. ;)
    Az első mondatnál pedig koncentrálj a “mindenek felett”-re. Attól függetlenül nem kell vele egyetérteni. :)

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.