Hat év börtön a legnagyobb magyar autós lehúzásért

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 09.00

Ítéletet hoztak a kilenc évvel ezelőttre visszanyúló Il Ferro-ügyben. Az elsőrendű vádlott, az ügyvezető igazgató hat év börtönt kapott.

Az elsőrendű vádlottat, az Il Ferro Kft. ügyvezető igazgatóját a bíróság hűtlen kezelésben, sikkasztásban, több mint kétezer rendbeli csalásban és számviteli rend megsértésében találta bűnösnek, amiért hat év börtönbüntetésre, valamint 428 millió forint vagyonelkobzásra ítélték első fokon.

A másodrendű vádlottat négy év szabadságvesztésre, valamint 87 millió forint vagyonelkobzásra ítélték, az ötödrendű vádlott pedig két évet kapott, amit három évre felfüggesztettek. A hatodrendű vádlott 1 év 10 hónapot kapott, két évre felfüggesztve. A hetedrendű vádlottat – aki később megvette az Il Ferro Kft.-t – 381 rendbeli csalás bűntettében találták bűnösnek, amiért 1 év 6 hónap börtönre ítélték. A harmad- és negyedrendű vádlottakat sikkasztás és hűtlen kezelés vádja alól felmentette a bíróság.

A Fővárosi Főügyészség 2010-ben emelt vádat az Il Ferro-ügyben. A büntetőper 2011 novemberében kezdődött, az akkori tárgyaláson a kft. egykori vezetője tagadta bűnösségét. A férfit gépkocsikon elhelyezett reklámokkal kapcsolatban sok száz millió forintos hűtlen kezeléssel, sikkasztással, csalással vádolták.

Az ügyészség szerint a cég 2006-2007-ben több ezer autóssal kötött szerződést, amely arról szólt, hogy pénzt ad reklámok közzétételéért, de használt autó esetében egyszeri 180-333 ezer forintos díjat, új autónál pedig az általa kijelölt kereskedőnél történő vásárlást és 5-10 ezer forintos ügyintézési díjat kért. Cserébe azt ígérte, hogy új autó esetében fizeti a havi részletet 40 ezer forintig, a használt kocsik után pedig havi 50 ezret ad.

Hat év börtön a legnagyobb magyar autós lehúzásért 1
A vád szerint az Il Ferro összesen milliárdos nagyságrendű bevételei és kiadásai mellett az elsőrendű vádlott,  a volt ügyvezető százmilliókat utalt rokonai, barátai cégeihez fiktív számlákra, ügynöki jutalék címén, ellenszolgáltatás nélkül, és a pénzt később a vádlott-társak visszaadták neki.

Az ügyészség szerint egyes vádlottak már 2006 nyarán tudták, hogy a cég tevékenysége hosszú távon nem biztosított, hiszen a bevételeket jelentősen meghaladták a kiadások. A cég mégis folytatta a szerződő partnerek gyűjtését egészen 2007 márciusáig, amikor felfüggesztették ügyfeleiknek a reklámdíjak folyósítását, ám az év áprilisig még újabb 380 szerződést kötöttek.

Az elsőrendű vádlott szerint az Il Ferro által vállaltak teljesíthetőek voltak. Elmondta, hogy külföldön már látott hasonlót, de a hazai megvalósítás az ő ötlete volt. Tartott attól, hogy amint beindul a vállalkozása, más cégek majd aláígérnek – ami állítása szerint be is következett -, ezért igyekezett szerződésekkel magához kötni ügyfeleit.

A négy évvel ezelőtti tárgyaláson kiderült, hogy alig-alig sikerült bevételt eredményező reklámszerződéseket kötnie az Il Ferrónak, jobbára inkább barterüzletek voltak, természetben, reklámfelülettel fizettek az autókon reklámozók, nem pénzzel. Az eljárás adatai szerint a cégtől, illetve a vádlottaktól összességében százmilliós nagyságrendű vagyont foglaltak le az eljárás során.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.