Hat év börtön a legnagyobb magyar autós lehúzásért

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 09.00

Ítéletet hoztak a kilenc évvel ezelőttre visszanyúló Il Ferro-ügyben. Az elsőrendű vádlott, az ügyvezető igazgató hat év börtönt kapott.

Az elsőrendű vádlottat, az Il Ferro Kft. ügyvezető igazgatóját a bíróság hűtlen kezelésben, sikkasztásban, több mint kétezer rendbeli csalásban és számviteli rend megsértésében találta bűnösnek, amiért hat év börtönbüntetésre, valamint 428 millió forint vagyonelkobzásra ítélték első fokon.

A másodrendű vádlottat négy év szabadságvesztésre, valamint 87 millió forint vagyonelkobzásra ítélték, az ötödrendű vádlott pedig két évet kapott, amit három évre felfüggesztettek. A hatodrendű vádlott 1 év 10 hónapot kapott, két évre felfüggesztve. A hetedrendű vádlottat – aki később megvette az Il Ferro Kft.-t – 381 rendbeli csalás bűntettében találták bűnösnek, amiért 1 év 6 hónap börtönre ítélték. A harmad- és negyedrendű vádlottakat sikkasztás és hűtlen kezelés vádja alól felmentette a bíróság.

A Fővárosi Főügyészség 2010-ben emelt vádat az Il Ferro-ügyben. A büntetőper 2011 novemberében kezdődött, az akkori tárgyaláson a kft. egykori vezetője tagadta bűnösségét. A férfit gépkocsikon elhelyezett reklámokkal kapcsolatban sok száz millió forintos hűtlen kezeléssel, sikkasztással, csalással vádolták.

Az ügyészség szerint a cég 2006-2007-ben több ezer autóssal kötött szerződést, amely arról szólt, hogy pénzt ad reklámok közzétételéért, de használt autó esetében egyszeri 180-333 ezer forintos díjat, új autónál pedig az általa kijelölt kereskedőnél történő vásárlást és 5-10 ezer forintos ügyintézési díjat kért. Cserébe azt ígérte, hogy új autó esetében fizeti a havi részletet 40 ezer forintig, a használt kocsik után pedig havi 50 ezret ad.

Hat év börtön a legnagyobb magyar autós lehúzásért 1
A vád szerint az Il Ferro összesen milliárdos nagyságrendű bevételei és kiadásai mellett az elsőrendű vádlott,  a volt ügyvezető százmilliókat utalt rokonai, barátai cégeihez fiktív számlákra, ügynöki jutalék címén, ellenszolgáltatás nélkül, és a pénzt később a vádlott-társak visszaadták neki.

Az ügyészség szerint egyes vádlottak már 2006 nyarán tudták, hogy a cég tevékenysége hosszú távon nem biztosított, hiszen a bevételeket jelentősen meghaladták a kiadások. A cég mégis folytatta a szerződő partnerek gyűjtését egészen 2007 márciusáig, amikor felfüggesztették ügyfeleiknek a reklámdíjak folyósítását, ám az év áprilisig még újabb 380 szerződést kötöttek.

Az elsőrendű vádlott szerint az Il Ferro által vállaltak teljesíthetőek voltak. Elmondta, hogy külföldön már látott hasonlót, de a hazai megvalósítás az ő ötlete volt. Tartott attól, hogy amint beindul a vállalkozása, más cégek majd aláígérnek – ami állítása szerint be is következett -, ezért igyekezett szerződésekkel magához kötni ügyfeleit.

A négy évvel ezelőtti tárgyaláson kiderült, hogy alig-alig sikerült bevételt eredményező reklámszerződéseket kötnie az Il Ferrónak, jobbára inkább barterüzletek voltak, természetben, reklámfelülettel fizettek az autókon reklámozók, nem pénzzel. Az eljárás adatai szerint a cégtől, illetve a vádlottaktól összességében százmilliós nagyságrendű vagyont foglaltak le az eljárás során.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.