Sokat bukhatunk az olcsó autószervizeken

Biztonság és garancia az autójavításban

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.06.29. 00.01

Aki saját maga állja egy autó költségeit, hamar megtanulja: végül az olcsó lesz a drága. Ez különösen igaz a szervizelésre és az alkatrészekre.

Kevesen rajonganak annyira egy autóért, hogy megbocsássák neki, ha nem indul reggel, vagy ami talán még rosszabb, lerobban útközben. Pedig egy autó 200 000 km megtétele után is működhet megbízhatóan, ha megkapja a szükséges törődést a gyár által előírt ütemben. Időnként a karbantartás mellett javításra, alkatrészek cseréjére is szükség van.

Itt ismerik legjobban az autót

Nem is olyan ritka eset, hogy a tulajdonos a megtakarítás reményében márkafüggetlen javítókhoz vagy sufniszervizekhez fordul elsőként, mert csábító az alacsonyabb rezsióradíj. Megesik aztán, hogy cserélnek ezt, cserélnek azt, mindezt a tulaj költségére, de a kocsi csak nem javul meg. Végül márkaszervizben landol az autó, ahol a szerelők és a munkafelvevők sokkal felkészültebbek a típusból. A márkahálózatok meghatározó, neves kereskedői, köztük például a Ford Petrányi munkatársai, számos hasonló esettel találkoztak.

Egy autó 200 000 km megtétele után is működhet megbízhatóan, ha megkapja a szükséges törődést a gyár által előírt ütemben

Bizonyos nehézségi fok felett törvényszerű, hogy a problémákkal jobban boldogul a márkaszerviz munkatársa. Aki mindig az adott márka típusaival foglalkozik, jobban kitanulja őket, mint a többféle autót, de sokkal felszínesebben ismerő kolléga a márkafüggetlen javítóknál. Pláne az elektronikus diagnosztikai eszközökkel fel sem szerelt sufniszervizekben.

Egy márkaszerviznek akkor is van hova fordulnia, ha házon belül nem sikerül megtalálni a hiba okát. A szerelőknek, ha elakadnának, az importőr műszaki szakemberein kívül támogatást ad a szervizhálózat összeurópai tudástára. Számítógépen visszakereshetőek az adott típussal kapcsolatos esetek és akár belga vagy osztrák kollégák megoldásai, akik találkoztak hasonló problémával – mond példát a laikusok számára zárt rendszer működésére Szekeres Zoltán, a Kerepesi úti Ford Petrányi szervizvezetője.

Biztonság a hölgyeknek

Márkaszervizben mintha többször látnánk hölgyeket, mint maszekoknál. Ennek egyik oka bizonyára az, hogy sok kisebb műhelyben nem is lehet megvárni a javítást, mert hiányzik az ügyfélváró. A márkaszervizekben azonban wifis, légkondis, üdítőkkel felszerelt sarkok szolgálják az ügyfelek kényelmét, hogy kihasználhassák az ott töltött időt.
 

Baleset utáni helyreállításkor döntő a méretpontos gyári elemek szerepe. Ezekkel biztosítható a színvonalas munka és az autó értékcsökkenése is mérsékelhető az igényes munkával

Talán azért is látni hölgyeket a márkaszervizekben, mert itt biztonságban tudhatják autójukat és korrekt számlázással találkoznak. Egy márkaszerviz ugyanis nem teheti meg, hogy pofára árazza be a vevőt. A szakiknak minden megy normál áron, a szemüveges értelmiséginek jobban megnyomhatjuk a ceruzát, a jól öltözött nőkre pedig jól ráijesztünk és levesszük őket, mert észre sem veszik.

Túlszámlázás helyett normaidő

Ezzel szemben egy márkaszervizben a normaidőket az importőr szabályozza, ha úgy tetszik, rákényszeríti ezek betartását a szervizpartnerekre. A normaidő az adott karbantartási vagy javítási műveletre fordítható időkeret, ami a kiszámlázható összeget is meghatározza. Márkától függetlenül hallani panaszt márkaszervizekben a szoros normaidőkre, ami a vállalkozóknak nyilván rossz.

Vannak feladatok, amiket a normál szerszámkészlettel nem vagy nem megfelelően lehet elvégezni. A célszerszámok megléte a márkaszervizek egyik előnye

Ám a normaidők szigorú rendszere az ügyfélnek garancia arra, hogy nem vernek rá többórás pluszmunkát. “Tetszik tudni, rondán össze volt gyógyulva, annyira berágódott, hogy melegítéssel sem jött le” – ismerősek ezek a kifogások, amikor a javítás a kocsi átvételekor végül sokkal többe kerül az előzetesen ígértnél?

Előre tudni, mi áll majd a számlán

Ritka szolgáltatás, de a Ford márkaszervizekben, köztük a Ford Petrányi Budaörsi úti, Kerepesi úti és Üllői úti telephelyén, egységes a kötelező karbantartások díja. Az ügyfél pontosan tudhatja, hogy például egy Focus 20 000 kilométerenként vagy évente esedékes kötelező szervize 39 900 forintba kerül. A 60 000 kilométerenként vagy háromévenként előírt nagyobb karbantartásért 59 900 Ft áll majd a számlán. Amennyiben az autó ezen felül igényel alkatrészt vagy pluszmunkát, legyen az akárcsak egy ablaktörlőcsere, a munkafelvevő a problémát ismertetve előre egyezteti a tulajjal, hogy kéri-e ennek megoldását.
 

Nem biztos, hogy többe kerül a márkaszerviz: 10 414 forint áll a számlán 4,1 liter Castrol Magnatec 5W30 motorolajért

Az újautó-eladásokat és hitelkihelyezési jutalékokat megtizedelő válság óta más attitűddel találkozhatnak az ügyfelek a márkaszervizekben. A meglévő cégek azért élték túl a visszaesést, mert tisztességesen működnek. Az interneten sokáig keringenek szakállas sztorik, de akinek saját kézből van tapasztalata a márkaszervizekkel, nemigen fut bele a teli tartály ellenére kiszámlázott, méregdrága ablakmosóba, feleslegesen cseréltetett féktárcsákba. A márkakerekedések tömeges megszűnése letisztította a piacot.

Garanciaidő után: Motorcraft

Az ügyfélbázis egy ideje a garanciaidőn túli autókkal bővül. A Ford Motorcraft-programja ugyanis az olaj, az olajszűrő és a légszűrő cseréjét kínálja 50 pontos átvizsgálással együtt, bruttó 23 900 forintért. A Motorcraft-csomag nem felel meg a garancia fenntartásához szükséges, fix áras éves szerviznek, a garanciaidőn túli autók jó karban tartását szolgálja.

Javítja az autók értéktartását a vezetett szervizkönyv, eladásukat is nagyban megkönnyíti, ha a kocsi leinformálható

Az autó értéktartását nagyban javítja a márkaszervizes karbantartást igazoló Motorcraft-pecsét a szervizkönyvben, ami nemcsak a kocsi árát növeli! Használtautó-eladáskor legalább ilyen fontos, hogy a végigpecsételt szervizkönyv nagyban szélesíti a potenciális vásárlók körét. Egyre több használtautó-vásárló ragaszkodik ugyanis a követhető előélethez, a hamisítható szervizkönyv mellett a számlákkal is igazolt folyamatos karbantartáshoz. Az alvázszám alapján nemcsak a tényleges munkákat végző szakszervizben, de a Ford teljes márkaszerviz-hálózatában leinformálható lesz az autó, a tulajdonos igazolhatja, miért ér többet az ő autója a kintről behozott és “elveszett” szervizkönyves, 380 000 kilométerről visszatekert autónál egy nepper telepén.

Garancia alkatrészre, szervizmunkára

Ügyfélként biztonságot ad az elvégzett munkákra vállalt féléves és a gyári alkatrészekre érvényes kétéves garancia. A márkaszerviz azért tud jótállást biztosítani a beépített alkatrészekre és az elvégzett szervizmunkákra, mert követői a gyári előírásokat.

Számos márka indított nyomott árakkal dolgozó szervizprogramot az idősebb autók karbantartási munkálataira. Ilyen például a Motorcraft, a Szerviz 4+, a Motrio vagy a Főnix

A gyári javítási technológiának különösen nagy szerepe van karosszéria-sérülések esetén, amikor a kontár javítás több százezer forinttal ronthatja az autó értékét a méretpontos elemekkel történő, szakszerű helyreállításhoz képest. Egy márkaszervizben magától értetődő, hogy alaposan ellenőrzött minőségű, gyári alkatrészekkel dolgoznak.

Mint mindig, ebben a szférában is az ár/érték arányt érdemes mérlegre tenni, mert egy csikorgó, 20-30 000 kilométer után csereérett fékbetét összességében, a kétszeri munkadíjjal nagyobb kiadás lesz, mint az 40-70 000 kilométert elfutó gyári. Az alkatrészes munkatársak az ügyfél kérésére segítenek utángyártott vagy bontott alkatrész beszerzésében és beépítésében is, de a nem gyári forrásból vásárolt alkatrészekkel a tulajdonos lemond a garancia biztonságáról és a gyári alkatrész élettartamáról.

Idősebb autók tulajdonosait nagyon kedvező árú szervizcsomagok vonzzák a márkaszervizekbe. Márkaszervizes pecsétekkel a szervizfüzetben gyorsabban és magasabb áron adható el egy használt autó

Akinek sok a felesleges pénze, elszórhatja ócskaságokra. De ha számít, mennyibe kerül az autó üzembiztos működésének biztosítása, megfontolandó a márkaszerviz. Mert épp elégszer bebizonyosodott már, hogy a végén mindig az olcsó a drága. (x)

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Én is jártam két autóval motorcraftos szervizen eltérő helyeken és elégedett voltam. A vezérműszettre bevezethetnék már a csomagot, úgy hallottam, hogy szerepel a tervekben a nem túl távoli jövőre. Az Opelnél pl. kiterjed erre is az ajánlat.

  • tomsimpson

    Ja. Meg az is igaz, hogy a márkaszervizekben dolgoznak legkevesebbért a szerelők, és ott végeznek még csak beleszarós munkát!
    Meg nincs túlszámlázás… hát persze! Van helyette kötött javítási idő, rohammunka, és tömeg javítás.
    Ezzel szemben a márkafüggetlen szervizek között egyre nagyobb a konkurencia, és ha nem a legutolsó sufnituningos műhelyet választjuk, hanem egy magára adó, és fennmaradni szándékozó igényes csapatot, az lelkiismeretes munkát fog végezni.

  • aasgeier

    a 12 eves octaviankat a felesegem elvitte märkaszervizbe mert a ventilätor csak negyedik fokozatbamüködött,lättäk ,hogy nö,1oo oooft körüli jav.költseget vizionältak neki,haza mentem nemetböl ,sk.kicsereltem az elötetellenälläst nyolcezer ft-bol felora alatt.a mäsik octaviänk,mäsfelevesen vettem 45 000km -el.most kell 60 000-es szervizre vinni, megkerdeztem elöször a volkswagent:89 000ft,utänna a skodät125 000ft -os ajänlat erkezett,4 gyertya 4l olaj+szürök.
    most ott tartok hogy val.szinü megcsinältatom itt kint eslegaläbb nem lopnap kibelöle semmit sem,meg nem tom de nem hinnem hogy 3-400

  • Pokol

    A márka szervizben sincsenek azok a nagyon jól képzet szerelők! A Renault Scenic 1,5 Dci-ben pl a gázolaj szűrőt a motor térben kereste a szerelő,holott a a sárvédő mögött van.A légtömeg mérőt és az EGR szelepet már meg sem tudta mutatni.Azt mondta valahol ott van a motor fölött.Én mutattam meg neki.Nem csak ezeket hanem mást is,hogy mi,hol található.Mondtam is a főnöküknek,hogy a szerelőiket küldjék el típus vizsgára,hogy tisztába legyenek a javítandó autókkal. Amúgy teljes szerviz volt az autón,vezérműszíj,generátor meghajtószíj,vízpumpa, feszítőgörgő csere,gázolaj szűrő csere 927023Ft

  • Szöcske

    Normaidő: Ha van,miért állt az autóm órákon át a szerviz belső udvarán? /Rönyó /Olyan alkatrészt cseréltek benne,amit nem lehetett-mert nem volt benne gyárilag se! / nem rendeltem /E miatt-trehány szerelő-ablaktörlő megette a tengelyét,autópályán,szakadó esőben. Szóval,márkaszerviz,he????

  • Gabesz007

    Kedves Szöcske.
    Természetesen tiszteletben tartoma véleményed, de azt az apró dolgot ne felejtsük el, hogy mindenütt emberek dolgoznak és tudnak itt is hibázni.
    A normaidőről pedig, csak annyit, hogy ez fordítva is működik.
    Pl.: beviszed az autódat egy gyertya cserére,amibe tényleg jól bele van gyógyulva a gyertya és kivételesen nem kamu, ennek a normája cca. 0,5 óra lenne ha bele nem szakadna.
    Szétszedik a fél motort mire ki tudják varázsolni az 5 éve belerohadt gyertyádat, eldolgozik a szerelő egy fél napot vele, akkor Te mennyit számláznál? Mert a márkaszervíz, csak a norma 0,5 órát fogja rávésni.
    Természetesen rengeteg a rossz példa, de ez a cikk tényleg megpróbál rávilágítani arra, hogy nagyon sokat tisztult ez az iparág.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.