Sokat bukhatunk az olcsó autószervizeken

Biztonság és garancia az autójavításban

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.06.29. 00.01

Aki saját maga állja egy autó költségeit, hamar megtanulja: végül az olcsó lesz a drága. Ez különösen igaz a szervizelésre és az alkatrészekre.

Kevesen rajonganak annyira egy autóért, hogy megbocsássák neki, ha nem indul reggel, vagy ami talán még rosszabb, lerobban útközben. Pedig egy autó 200 000 km megtétele után is működhet megbízhatóan, ha megkapja a szükséges törődést a gyár által előírt ütemben. Időnként a karbantartás mellett javításra, alkatrészek cseréjére is szükség van.

Itt ismerik legjobban az autót

Nem is olyan ritka eset, hogy a tulajdonos a megtakarítás reményében márkafüggetlen javítókhoz vagy sufniszervizekhez fordul elsőként, mert csábító az alacsonyabb rezsióradíj. Megesik aztán, hogy cserélnek ezt, cserélnek azt, mindezt a tulaj költségére, de a kocsi csak nem javul meg. Végül márkaszervizben landol az autó, ahol a szerelők és a munkafelvevők sokkal felkészültebbek a típusból. A márkahálózatok meghatározó, neves kereskedői, köztük például a Ford Petrányi munkatársai, számos hasonló esettel találkoztak.

Egy autó 200 000 km megtétele után is működhet megbízhatóan, ha megkapja a szükséges törődést a gyár által előírt ütemben

Bizonyos nehézségi fok felett törvényszerű, hogy a problémákkal jobban boldogul a márkaszerviz munkatársa. Aki mindig az adott márka típusaival foglalkozik, jobban kitanulja őket, mint a többféle autót, de sokkal felszínesebben ismerő kolléga a márkafüggetlen javítóknál. Pláne az elektronikus diagnosztikai eszközökkel fel sem szerelt sufniszervizekben.

Egy márkaszerviznek akkor is van hova fordulnia, ha házon belül nem sikerül megtalálni a hiba okát. A szerelőknek, ha elakadnának, az importőr műszaki szakemberein kívül támogatást ad a szervizhálózat összeurópai tudástára. Számítógépen visszakereshetőek az adott típussal kapcsolatos esetek és akár belga vagy osztrák kollégák megoldásai, akik találkoztak hasonló problémával – mond példát a laikusok számára zárt rendszer működésére Szekeres Zoltán, a Kerepesi úti Ford Petrányi szervizvezetője.

Biztonság a hölgyeknek

Márkaszervizben mintha többször látnánk hölgyeket, mint maszekoknál. Ennek egyik oka bizonyára az, hogy sok kisebb műhelyben nem is lehet megvárni a javítást, mert hiányzik az ügyfélváró. A márkaszervizekben azonban wifis, légkondis, üdítőkkel felszerelt sarkok szolgálják az ügyfelek kényelmét, hogy kihasználhassák az ott töltött időt.
 

Baleset utáni helyreállításkor döntő a méretpontos gyári elemek szerepe. Ezekkel biztosítható a színvonalas munka és az autó értékcsökkenése is mérsékelhető az igényes munkával

Talán azért is látni hölgyeket a márkaszervizekben, mert itt biztonságban tudhatják autójukat és korrekt számlázással találkoznak. Egy márkaszerviz ugyanis nem teheti meg, hogy pofára árazza be a vevőt. A szakiknak minden megy normál áron, a szemüveges értelmiséginek jobban megnyomhatjuk a ceruzát, a jól öltözött nőkre pedig jól ráijesztünk és levesszük őket, mert észre sem veszik.

Túlszámlázás helyett normaidő

Ezzel szemben egy márkaszervizben a normaidőket az importőr szabályozza, ha úgy tetszik, rákényszeríti ezek betartását a szervizpartnerekre. A normaidő az adott karbantartási vagy javítási műveletre fordítható időkeret, ami a kiszámlázható összeget is meghatározza. Márkától függetlenül hallani panaszt márkaszervizekben a szoros normaidőkre, ami a vállalkozóknak nyilván rossz.

Vannak feladatok, amiket a normál szerszámkészlettel nem vagy nem megfelelően lehet elvégezni. A célszerszámok megléte a márkaszervizek egyik előnye

Ám a normaidők szigorú rendszere az ügyfélnek garancia arra, hogy nem vernek rá többórás pluszmunkát. “Tetszik tudni, rondán össze volt gyógyulva, annyira berágódott, hogy melegítéssel sem jött le” – ismerősek ezek a kifogások, amikor a javítás a kocsi átvételekor végül sokkal többe kerül az előzetesen ígértnél?

Előre tudni, mi áll majd a számlán

Ritka szolgáltatás, de a Ford márkaszervizekben, köztük a Ford Petrányi Budaörsi úti, Kerepesi úti és Üllői úti telephelyén, egységes a kötelező karbantartások díja. Az ügyfél pontosan tudhatja, hogy például egy Focus 20 000 kilométerenként vagy évente esedékes kötelező szervize 39 900 forintba kerül. A 60 000 kilométerenként vagy háromévenként előírt nagyobb karbantartásért 59 900 Ft áll majd a számlán. Amennyiben az autó ezen felül igényel alkatrészt vagy pluszmunkát, legyen az akárcsak egy ablaktörlőcsere, a munkafelvevő a problémát ismertetve előre egyezteti a tulajjal, hogy kéri-e ennek megoldását.
 

Nem biztos, hogy többe kerül a márkaszerviz: 10 414 forint áll a számlán 4,1 liter Castrol Magnatec 5W30 motorolajért

Az újautó-eladásokat és hitelkihelyezési jutalékokat megtizedelő válság óta más attitűddel találkozhatnak az ügyfelek a márkaszervizekben. A meglévő cégek azért élték túl a visszaesést, mert tisztességesen működnek. Az interneten sokáig keringenek szakállas sztorik, de akinek saját kézből van tapasztalata a márkaszervizekkel, nemigen fut bele a teli tartály ellenére kiszámlázott, méregdrága ablakmosóba, feleslegesen cseréltetett féktárcsákba. A márkakerekedések tömeges megszűnése letisztította a piacot.

Garanciaidő után: Motorcraft

Az ügyfélbázis egy ideje a garanciaidőn túli autókkal bővül. A Ford Motorcraft-programja ugyanis az olaj, az olajszűrő és a légszűrő cseréjét kínálja 50 pontos átvizsgálással együtt, bruttó 23 900 forintért. A Motorcraft-csomag nem felel meg a garancia fenntartásához szükséges, fix áras éves szerviznek, a garanciaidőn túli autók jó karban tartását szolgálja.

Javítja az autók értéktartását a vezetett szervizkönyv, eladásukat is nagyban megkönnyíti, ha a kocsi leinformálható

Az autó értéktartását nagyban javítja a márkaszervizes karbantartást igazoló Motorcraft-pecsét a szervizkönyvben, ami nemcsak a kocsi árát növeli! Használtautó-eladáskor legalább ilyen fontos, hogy a végigpecsételt szervizkönyv nagyban szélesíti a potenciális vásárlók körét. Egyre több használtautó-vásárló ragaszkodik ugyanis a követhető előélethez, a hamisítható szervizkönyv mellett a számlákkal is igazolt folyamatos karbantartáshoz. Az alvázszám alapján nemcsak a tényleges munkákat végző szakszervizben, de a Ford teljes márkaszerviz-hálózatában leinformálható lesz az autó, a tulajdonos igazolhatja, miért ér többet az ő autója a kintről behozott és “elveszett” szervizkönyves, 380 000 kilométerről visszatekert autónál egy nepper telepén.

Garancia alkatrészre, szervizmunkára

Ügyfélként biztonságot ad az elvégzett munkákra vállalt féléves és a gyári alkatrészekre érvényes kétéves garancia. A márkaszerviz azért tud jótállást biztosítani a beépített alkatrészekre és az elvégzett szervizmunkákra, mert követői a gyári előírásokat.

Számos márka indított nyomott árakkal dolgozó szervizprogramot az idősebb autók karbantartási munkálataira. Ilyen például a Motorcraft, a Szerviz 4+, a Motrio vagy a Főnix

A gyári javítási technológiának különösen nagy szerepe van karosszéria-sérülések esetén, amikor a kontár javítás több százezer forinttal ronthatja az autó értékét a méretpontos elemekkel történő, szakszerű helyreállításhoz képest. Egy márkaszervizben magától értetődő, hogy alaposan ellenőrzött minőségű, gyári alkatrészekkel dolgoznak.

Mint mindig, ebben a szférában is az ár/érték arányt érdemes mérlegre tenni, mert egy csikorgó, 20-30 000 kilométer után csereérett fékbetét összességében, a kétszeri munkadíjjal nagyobb kiadás lesz, mint az 40-70 000 kilométert elfutó gyári. Az alkatrészes munkatársak az ügyfél kérésére segítenek utángyártott vagy bontott alkatrész beszerzésében és beépítésében is, de a nem gyári forrásból vásárolt alkatrészekkel a tulajdonos lemond a garancia biztonságáról és a gyári alkatrész élettartamáról.

Idősebb autók tulajdonosait nagyon kedvező árú szervizcsomagok vonzzák a márkaszervizekbe. Márkaszervizes pecsétekkel a szervizfüzetben gyorsabban és magasabb áron adható el egy használt autó

Akinek sok a felesleges pénze, elszórhatja ócskaságokra. De ha számít, mennyibe kerül az autó üzembiztos működésének biztosítása, megfontolandó a márkaszerviz. Mert épp elégszer bebizonyosodott már, hogy a végén mindig az olcsó a drága. (x)

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Én is jártam két autóval motorcraftos szervizen eltérő helyeken és elégedett voltam. A vezérműszettre bevezethetnék már a csomagot, úgy hallottam, hogy szerepel a tervekben a nem túl távoli jövőre. Az Opelnél pl. kiterjed erre is az ajánlat.

  • tomsimpson

    Ja. Meg az is igaz, hogy a márkaszervizekben dolgoznak legkevesebbért a szerelők, és ott végeznek még csak beleszarós munkát!
    Meg nincs túlszámlázás… hát persze! Van helyette kötött javítási idő, rohammunka, és tömeg javítás.
    Ezzel szemben a márkafüggetlen szervizek között egyre nagyobb a konkurencia, és ha nem a legutolsó sufnituningos műhelyet választjuk, hanem egy magára adó, és fennmaradni szándékozó igényes csapatot, az lelkiismeretes munkát fog végezni.

  • aasgeier

    a 12 eves octaviankat a felesegem elvitte märkaszervizbe mert a ventilätor csak negyedik fokozatbamüködött,lättäk ,hogy nö,1oo oooft körüli jav.költseget vizionältak neki,haza mentem nemetböl ,sk.kicsereltem az elötetellenälläst nyolcezer ft-bol felora alatt.a mäsik octaviänk,mäsfelevesen vettem 45 000km -el.most kell 60 000-es szervizre vinni, megkerdeztem elöször a volkswagent:89 000ft,utänna a skodät125 000ft -os ajänlat erkezett,4 gyertya 4l olaj+szürök.
    most ott tartok hogy val.szinü megcsinältatom itt kint eslegaläbb nem lopnap kibelöle semmit sem,meg nem tom de nem hinnem hogy 3-400

  • Pokol

    A márka szervizben sincsenek azok a nagyon jól képzet szerelők! A Renault Scenic 1,5 Dci-ben pl a gázolaj szűrőt a motor térben kereste a szerelő,holott a a sárvédő mögött van.A légtömeg mérőt és az EGR szelepet már meg sem tudta mutatni.Azt mondta valahol ott van a motor fölött.Én mutattam meg neki.Nem csak ezeket hanem mást is,hogy mi,hol található.Mondtam is a főnöküknek,hogy a szerelőiket küldjék el típus vizsgára,hogy tisztába legyenek a javítandó autókkal. Amúgy teljes szerviz volt az autón,vezérműszíj,generátor meghajtószíj,vízpumpa, feszítőgörgő csere,gázolaj szűrő csere 927023Ft

  • Szöcske

    Normaidő: Ha van,miért állt az autóm órákon át a szerviz belső udvarán? /Rönyó /Olyan alkatrészt cseréltek benne,amit nem lehetett-mert nem volt benne gyárilag se! / nem rendeltem /E miatt-trehány szerelő-ablaktörlő megette a tengelyét,autópályán,szakadó esőben. Szóval,márkaszerviz,he????

  • Gabesz007

    Kedves Szöcske.
    Természetesen tiszteletben tartoma véleményed, de azt az apró dolgot ne felejtsük el, hogy mindenütt emberek dolgoznak és tudnak itt is hibázni.
    A normaidőről pedig, csak annyit, hogy ez fordítva is működik.
    Pl.: beviszed az autódat egy gyertya cserére,amibe tényleg jól bele van gyógyulva a gyertya és kivételesen nem kamu, ennek a normája cca. 0,5 óra lenne ha bele nem szakadna.
    Szétszedik a fél motort mire ki tudják varázsolni az 5 éve belerohadt gyertyádat, eldolgozik a szerelő egy fél napot vele, akkor Te mennyit számláznál? Mert a márkaszervíz, csak a norma 0,5 órát fogja rávésni.
    Természetesen rengeteg a rossz példa, de ez a cikk tényleg megpróbál rávilágítani arra, hogy nagyon sokat tisztult ez az iparág.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.