A Pasadenában tanuló német Maurice Maschmeyer álmodta meg ezt a különösen áramvonalas koncepcióautót, amelyet a négy Maserati-fivér egyikéről, Ernestóról nevezett el.

A közeljövő szupersportautójának szánt 2019-es Maserati 975 Ernesto tanulmány extrém formavilága és az abból adódó, komoly leszorítóerő csak hab a tortán: a derék Maschmeyer (érdemes lehet ezt a nevet megjegyezni) ötmotoros hibrid hajtásláncot álmodott az autó alá.

Ennek központi eleme egy 325 lóerős, soros hathengeres benzinmotor, amelyet az orrban, messze hátratolva helyezett el. Ezen kívül mind a négy kereket egy-egy villanymotor is hajtja, elöl 140-140, hátul 185-185 lóerővel. A komplett rendszerteljesítmény 975 lóerő, pont annyi, ahány kilót az autó nyom (elméletileg, persze.)

Ezzel a 975 Ernesto megismétli a Koenigsegg One:1 bravúrját, kiegészítve azt a 320 kilométeres elektromos hatótávolság és a szélsőséges mértékű nyomatékvektor-szabályozás lehetőségével.

A Maserati 975 Ernestóból akkor sem lenne semmi, ha történetesen a gyár megrendelésére készült volna a tanulmány, hiszen az FCA konszernnek nem célja belső ellenfelet állítani a LaFerrarinak, mégis jó látni, hogy az új generációs formatervezők hogyan vélekednek a szupersportkocsik jövőjéről.