Bár Fiat embléma lesz az orrán, az FCA konszern amerikai központja mellett, Detroitban fényképezték le a 124 Spider prototípusát.
Az autó formatervéről semmi nem derül ki, jól dolgoztak az álcamesterek. Annyi kivehető, hogy arányaiban hasonlít a műszaki alapját adó Mazda MX-5 roasterre, talán a motorházfedél hosszabb valamivel – a két autó közös futóművet, de egyedi dizájnt és saját motorokat kap majd. A far is merészebb, mint a Mazda lefelé görbülő hátsója.



Úgy tudni, a kétüléses sportautó nem a közelmúlt Barchettájának hagyományát, hanem egy még régebbi tradíciót kelt majd életre: az eredeti 124 Spider 1966-ban lépett színre , azaz a modell jövő évi premierjekor pontosan fél évszázados lesz. Ennek megfelelően múltidéző formai elemekre számítunk, szögletes hátsó lámpákkal, széles, krómozott első hűtőmaszkkal, kerek fényszórókkal.

Ahogy a Mazda MX-5, a Fiat 124 Spider is igen könnyű lesz; az egy tonnás határ alatt maradó autó várhatóan a cég 1,4-es turbómotorját kapja meg, amely Abarth kiadásban könnyedén elérheti a 200 lóerős teljesítményt – ez utóbbi feszesebb futóművével és nagyobb fékjeivel a jóval erősebb, drágább sportautók orra alá törhet majd borsot.

A Fiat a hírek szerint idővel lefelé is bővíteni fogja a 124 modellkínálatát, akár a 875 köbcentis, kéthengeres TwinAir motor is szóba jöhet.

A Mazda MX-5 technológiája eredetileg az Alfa Romeo zászlaja alatt került volna a Fiat Chrysler csoport berkeibe, ám mivel a patinás sportmárka vezetése ígéretet tett arra, hogy örökkön örökké Olaszországban gyártják majd modelleiket, a Japánban készülő roadster kiesett a rostán.