Konstrukciós hiba miatt perelik a BMW-t

Beázhat az elektronikus hálózat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.28. 08.00

Miután kis híján tömegkarambolt okozott, egy amerikai férfi keresetet nyújtott be a BMW ellen. Szerinte eltussoltak egy régóta ismert problémát.

George Catalano 2012 júniusában vidáman autókázott 2007-es gyártású BMW 530xi kombijával, amikor minden előjel nélkül megállt a motor. Mivel mindez egy négysávos autópályán történt, hajszállal tudta csak elkerülni a tragédiát, amikor pedig szerelőhöz vontatta autóját, újabb sokkot kapott: a pótkerék üregében csaknem öt centiméternyi vizet találtak.

Ez önmagában is idegesítő volna, csakhogy az ideális tömegelosztásra törekvő BMW előszeretettel helyez el funkcionális – más gyártóknál a motortérben található – alkatrészeket a csomagtartóban. Jelen esetben a műholdas digitális rádióadás vevőmodulja (SDARS), az abroncsnyomás érzékelő központi agya (RDC) és a parkolóradar vezérlő egysége (PDC) helyezkedett el a pótkerék üregében; az interneten ezekre rákeresve tucatjával találkozhatunk olyan fórumbejegyzésekkel, amelyekben BMW-tulajdonosok beázásra panaszkodnak.

Catalano úr is utána járt a dolognak, és úgy találta, a gondok egészen 2004-ig vezethetők vissza, és erről állítása szerint a BMW is tudott, mégsem tettek semmit . A helyzetet súlyosbítja, hogy a napfénytető vízelvezető csatornája pont az elektronikus komponensek mellett viszi el a vizet, ráadásul az érintett alkatrészek nem kaptak megfelelő beázásvédelmet.

Egyelőre nem tudni, a BMW hogyan reagál a támadásra; a kereset szerint autók milliót érintheti a probléma. A Takata-légzsákok ügyében is érintett BMW-nek alighanem annyira hiányzik most egy visszahívási botrány, mint púp a hátára.

Forrás: New York Daily

A nyitóképünkön látható 530xi Touring nem azonos a cikkben szereplő autóval.

Kommentek

  • gope

    Hajrá a perhez (tényleg)!
    Egy (magát) prémium autókat gyártó cégnek illene az ilyen apróságokra odafigyelni. Egy huszonéves akármilyen autón, amit csak a rozsda tart egyben még elmegy ha beázik, de egy 5 éves kocsinál (2007-ben gyártották, 2012-ben történt az eset) elég kellemetlen.
    Nem csak a sofőrnek, hanem egy esetleges halálos baleset esetén akárkinek.

  • Vérmacy

    “szarolasz”

  • demagóg

    Miért állt le a motor?

  • vizesszaki

    Eleve egy BMW a hulladék kategóriát jelenti. Az igaz, hogy a méregdrága hulladékot testesíti meg.

  • Barca

    Profit orientált cég esetében, nem tudom milyen minőséget várunk, a BMW mennyiségre megy. Ez olyan, mintha egy H&M cipőt hasonlítanánk egy Testoni cipőhöz, mármint a BMW nem egyedi, nem kézzel készül, millió számra gyártják, míg nézzük meg Paganit ellenpéldának. Az persze, hogy a márka prémiumnak pozicionálja magát… és akkor mi van? H&M-hez képest Replay ruházat is az, aztán ugyanúgy szétesik csak drágább, ettől jobb a megítélése prémiumnak hat, de valójában dömping termék mind2, akár csak az autóiparban egy Audi vagy BMW.

  • Iceman.

    demagóg: Gondolom zárlat miatt.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.