Megújult a legkisebb Mercedes

Erősebb hajtásláncok, új elektronika

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.27. 07.45

Gazdagabb motorkínálattal, megnövelt teljesítményű csúcsverzióval, adaptív üzemmódkapcsolóval gyarapodott a felfrissített A-osztály.

A 2011-es tanulmány nyomán módosított hűtőráccsal, átrajzolt hátsó lámpatestekkel és a lökhárítóba integrált kipufogóval lépett színre a Mercedes A-osztály ráncfelvarrott kiadása.


Az utastérben az első ülések 6 centiméterrel hosszabb ülőlapja javítja az utazási komfortot, az új színekben és kivitelben kínált enteriőr dísze az akár 20 centis képátlójú, központi monitor.


A motorkínálat mindkét irányban gyarapodott. Az új belépőmodell mostantól a 102 lóerős A160, míg a legtakarékosabb verzió a 109 lovas A 180 d BlueEFFICIENCY Edition, amely papíron beéri 3,5 liter gázolajjal 100 kilométerenként.


Az A 220 az eddigi 170 helyett 177 lóerős; szintén 7 lóerővel izmosabbak a korábban 211 lovas A 250 és A 250 Sport modellek, amelyek másik újdonsága a kéziváltó.


A hétfokozatú 7G-DCT duplakuplungos sebességváltót rajtautomatikával szerelték fel.


Korábban már pedzegettük, hogy megnő az A 45 AMG modell teljesítménye. Akkor 400 lóerősre saccoltuk a kétliteres motort, mostanra kiderült, hogy "csupán" 381 lovas, ám ez is elég ahhoz, hogy visszavegye az Audi RS3-tól a kategória legerősebbjének járó plecsnit.


A 21 lóerős plusz, pontosabban az azt kísérő nyomaték-növekedés (450 helyett 475 Nm) az áthangolt váltóval együtt 0,4 másodpercet faragott le a 100-as gyorsulás idejéből, az új, 4,2 másodperces szintidő ijesztően komoly.


Fontos újdonság a Dynamic Select rendszer megjelenése; az erősebb motorokhoz, a DCT váltóhoz és a sportfutóműhöz alapáron kínált üzemmód-kapcsoló három fix (sport, öko, komfort) és egy programozható konfigurációt kínál.


Az AMG modellhez az öko állás helyett sport+ funkció jár, amit az extra AMG csomag (zárható differenciálmű, adaptív sportfutómű) megvásárlása esetén egy ötödik: a verseny-üzemmód egészít ki.


A multimédiás szolgáltatások okostelefonos integrációval bővültek; a központi kijelző a korábbi 7 helyett 8 colos átmérőjű.


A vezetőtámogató rendszerek is tovább fejlődtek, a figyelem-felügyeleti rendszer mostantól 60-200 km/óra tartományban riaszt a bóbiskolásra, a ráfutásra figyelmeztető rendszert pedig automatikus fékezéssel egészítették ki.


Értékes újdonság a LED-es fényszóró, amelyet az AMG modell kivételével extraként kell megrendelni.

Kommentek

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.