Megújult a legkisebb Mercedes

Erősebb hajtásláncok, új elektronika

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.27. 07.45

Gazdagabb motorkínálattal, megnövelt teljesítményű csúcsverzióval, adaptív üzemmódkapcsolóval gyarapodott a felfrissített A-osztály.

A 2011-es tanulmány nyomán módosított hűtőráccsal, átrajzolt hátsó lámpatestekkel és a lökhárítóba integrált kipufogóval lépett színre a Mercedes A-osztály ráncfelvarrott kiadása.


Az utastérben az első ülések 6 centiméterrel hosszabb ülőlapja javítja az utazási komfortot, az új színekben és kivitelben kínált enteriőr dísze az akár 20 centis képátlójú, központi monitor.


A motorkínálat mindkét irányban gyarapodott. Az új belépőmodell mostantól a 102 lóerős A160, míg a legtakarékosabb verzió a 109 lovas A 180 d BlueEFFICIENCY Edition, amely papíron beéri 3,5 liter gázolajjal 100 kilométerenként.


Az A 220 az eddigi 170 helyett 177 lóerős; szintén 7 lóerővel izmosabbak a korábban 211 lovas A 250 és A 250 Sport modellek, amelyek másik újdonsága a kéziváltó.


A hétfokozatú 7G-DCT duplakuplungos sebességváltót rajtautomatikával szerelték fel.


Korábban már pedzegettük, hogy megnő az A 45 AMG modell teljesítménye. Akkor 400 lóerősre saccoltuk a kétliteres motort, mostanra kiderült, hogy "csupán" 381 lovas, ám ez is elég ahhoz, hogy visszavegye az Audi RS3-tól a kategória legerősebbjének járó plecsnit.


A 21 lóerős plusz, pontosabban az azt kísérő nyomaték-növekedés (450 helyett 475 Nm) az áthangolt váltóval együtt 0,4 másodpercet faragott le a 100-as gyorsulás idejéből, az új, 4,2 másodperces szintidő ijesztően komoly.


Fontos újdonság a Dynamic Select rendszer megjelenése; az erősebb motorokhoz, a DCT váltóhoz és a sportfutóműhöz alapáron kínált üzemmód-kapcsoló három fix (sport, öko, komfort) és egy programozható konfigurációt kínál.


Az AMG modellhez az öko állás helyett sport+ funkció jár, amit az extra AMG csomag (zárható differenciálmű, adaptív sportfutómű) megvásárlása esetén egy ötödik: a verseny-üzemmód egészít ki.


A multimédiás szolgáltatások okostelefonos integrációval bővültek; a központi kijelző a korábbi 7 helyett 8 colos átmérőjű.


A vezetőtámogató rendszerek is tovább fejlődtek, a figyelem-felügyeleti rendszer mostantól 60-200 km/óra tartományban riaszt a bóbiskolásra, a ráfutásra figyelmeztető rendszert pedig automatikus fékezéssel egészítették ki.


Értékes újdonság a LED-es fényszóró, amelyet az AMG modell kivételével extraként kell megrendelni.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.