Megújult a legkisebb Mercedes

Erősebb hajtásláncok, új elektronika

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.27. 07.45

Gazdagabb motorkínálattal, megnövelt teljesítményű csúcsverzióval, adaptív üzemmódkapcsolóval gyarapodott a felfrissített A-osztály.

A 2011-es tanulmány nyomán módosított hűtőráccsal, átrajzolt hátsó lámpatestekkel és a lökhárítóba integrált kipufogóval lépett színre a Mercedes A-osztály ráncfelvarrott kiadása.


Az utastérben az első ülések 6 centiméterrel hosszabb ülőlapja javítja az utazási komfortot, az új színekben és kivitelben kínált enteriőr dísze az akár 20 centis képátlójú, központi monitor.


A motorkínálat mindkét irányban gyarapodott. Az új belépőmodell mostantól a 102 lóerős A160, míg a legtakarékosabb verzió a 109 lovas A 180 d BlueEFFICIENCY Edition, amely papíron beéri 3,5 liter gázolajjal 100 kilométerenként.


Az A 220 az eddigi 170 helyett 177 lóerős; szintén 7 lóerővel izmosabbak a korábban 211 lovas A 250 és A 250 Sport modellek, amelyek másik újdonsága a kéziváltó.


A hétfokozatú 7G-DCT duplakuplungos sebességváltót rajtautomatikával szerelték fel.


Korábban már pedzegettük, hogy megnő az A 45 AMG modell teljesítménye. Akkor 400 lóerősre saccoltuk a kétliteres motort, mostanra kiderült, hogy "csupán" 381 lovas, ám ez is elég ahhoz, hogy visszavegye az Audi RS3-tól a kategória legerősebbjének járó plecsnit.


A 21 lóerős plusz, pontosabban az azt kísérő nyomaték-növekedés (450 helyett 475 Nm) az áthangolt váltóval együtt 0,4 másodpercet faragott le a 100-as gyorsulás idejéből, az új, 4,2 másodperces szintidő ijesztően komoly.


Fontos újdonság a Dynamic Select rendszer megjelenése; az erősebb motorokhoz, a DCT váltóhoz és a sportfutóműhöz alapáron kínált üzemmód-kapcsoló három fix (sport, öko, komfort) és egy programozható konfigurációt kínál.


Az AMG modellhez az öko állás helyett sport+ funkció jár, amit az extra AMG csomag (zárható differenciálmű, adaptív sportfutómű) megvásárlása esetén egy ötödik: a verseny-üzemmód egészít ki.


A multimédiás szolgáltatások okostelefonos integrációval bővültek; a központi kijelző a korábbi 7 helyett 8 colos átmérőjű.


A vezetőtámogató rendszerek is tovább fejlődtek, a figyelem-felügyeleti rendszer mostantól 60-200 km/óra tartományban riaszt a bóbiskolásra, a ráfutásra figyelmeztető rendszert pedig automatikus fékezéssel egészítették ki.


Értékes újdonság a LED-es fényszóró, amelyet az AMG modell kivételével extraként kell megrendelni.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.