Sokkal többe kerülhet az autózás

Harc az emissziós határértékek körül

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.06.26. 19.00

Újabb felvonás a fogyasztáscsökkentés körüli harcban az EU és az autóipar között. Az emissziómérséklés sokba fog kerülni.

Új fordulóhoz ért az Európai Unió és az autógyártó lobbi ultramaratoni birkózása. Az EU a légkör felmelegedéséért felelőssé tett, üvegházhatású gázok, így a szén-dioxid-kibocsátást kívánja lejjebb szorítani az autógyártókra kényszerített flottafogyasztási előírásokkal. A megszabott határérték 2020-21-re 95 g/kilométer, ami benzinből 4,1, gázolajból 3,6 l/100 kilométer átlagfogyasztásnak felel meg az adott gyártó eladott autóinak átlagában.

De az EU vezetése tovább szigorítaná a limitet, már 2025-re. Az egyelőre el nem döntött határérték 68-78 g/km között lenne. Az Automotive News című szaklap információi szerint az autógyártók érdekképviseleti szerve azt javasolja az EU kormányaként működő Európai Bizottságnak, hogy egy új célérték hatályba lépését 2030-ra tolják ki.
 

Lehet, hogy nem lesz ilyen vidám az autóvásárlás. A 4,1 illetve 3,6 literes szintet jelentő 95 g/km szén-dioxid alá nagyon drága fejlesztésekkel lehet csak levinni az autók emisszióját

Az ACEA (Association des Constructeurs Européens d’Automobiles) álláspontja szerint lehetetlen az eddig elért, valóban nagymértékű emissziócsökkentés után ilyen mértékben lejjebb nyomni a fogyasztást. Mivel egy új autótípus kifejlesztése 3-5 évet vesz igénybe, és itt nagyon új technikát igényelnek a limitek, nincs elég idő ekkora emissziómérséklést megvalósítani.

A bizalmas anyag szerint csak akkor lehet ennyivel lejjebb szorítani az eladott autók átlagfogyasztását, ha nő a dízelmotorok (jelenleg pont csökkenő) aránya és sokkal jelentősebb lesz a hajtásláncban a drága elektromos alkatrészek aránya, tehát hibridizálás. (Ezt nem csak az ACEA szakértői gondolják így, a biztonsági és kényelmi szint megtartása mellett csak sokkal-sokkal drágább technikájú autókkal lehet a mainál lényegesen alacsonyabb fogyasztást elérni, amelyek a vevők számára irreális többletköltséggel járnának.)

Mivel a 68-78 g/km betartása irdatlan fejlesztési költségekkel járna az autómárkáknak, és nagyon megdrágítaná az autókat, visszavetve az értékesítéseket, az autóipar lobbistái igyekeznek enyhébb határértékeket és/vagy későbbi határidőt kierőszakolni. Mivel a küzdelem meghatározza az új autók árát és az autótartási költségeket, rajta leszünk a témán a következő fordulók alkalmával is.

Ezt láttátok már? Pompásnál is remekebb hazai áttekintés a használtan kapható elektromos autókról. Kattintsatok a képre!

Kommentek

  • pqowieurzt

    agyatlan idióták…
    egy dolog hogy csökken a co2, de ahogy eddig is, majd most is még inkább hatványozottan növekszik ettől a rákkeltő és egyéb módon káros cuccok kibocsátása. Gratulálok.

  • rusty

    Nem tudom meddig lehet folytatni a benzin es a dízel motorokat szerintem inkább hidrogén vagy hidrogén/áram hjtasra kell átállni minél hamarabb, vagyis ha majd az olaj királyok kaszálnak az olaj kutak tételéről! Addig meg meg fizethetünk rendesen!

  • Phrascarica

    Ahogy a közmondás tartja: Egy fecske nem csinál nyarat, tehát mi -Európában- hiába szopatjuk magunkat, ha az egész világ szarik rá. Csak magunkkal szúrunk ki.

  • lewega

    Mi az, hogy sokkal többe kerülhet? Hát már nem elég drága így is?

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.