Sokkal többe kerülhet az autózás

Harc az emissziós határértékek körül

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.06.26. 19.00

Újabb felvonás a fogyasztáscsökkentés körüli harcban az EU és az autóipar között. Az emissziómérséklés sokba fog kerülni.

Új fordulóhoz ért az Európai Unió és az autógyártó lobbi ultramaratoni birkózása. Az EU a légkör felmelegedéséért felelőssé tett, üvegházhatású gázok, így a szén-dioxid-kibocsátást kívánja lejjebb szorítani az autógyártókra kényszerített flottafogyasztási előírásokkal. A megszabott határérték 2020-21-re 95 g/kilométer, ami benzinből 4,1, gázolajból 3,6 l/100 kilométer átlagfogyasztásnak felel meg az adott gyártó eladott autóinak átlagában.

De az EU vezetése tovább szigorítaná a limitet, már 2025-re. Az egyelőre el nem döntött határérték 68-78 g/km között lenne. Az Automotive News című szaklap információi szerint az autógyártók érdekképviseleti szerve azt javasolja az EU kormányaként működő Európai Bizottságnak, hogy egy új célérték hatályba lépését 2030-ra tolják ki.
 

Lehet, hogy nem lesz ilyen vidám az autóvásárlás. A 4,1 illetve 3,6 literes szintet jelentő 95 g/km szén-dioxid alá nagyon drága fejlesztésekkel lehet csak levinni az autók emisszióját

Az ACEA (Association des Constructeurs Européens d’Automobiles) álláspontja szerint lehetetlen az eddig elért, valóban nagymértékű emissziócsökkentés után ilyen mértékben lejjebb nyomni a fogyasztást. Mivel egy új autótípus kifejlesztése 3-5 évet vesz igénybe, és itt nagyon új technikát igényelnek a limitek, nincs elég idő ekkora emissziómérséklést megvalósítani.

A bizalmas anyag szerint csak akkor lehet ennyivel lejjebb szorítani az eladott autók átlagfogyasztását, ha nő a dízelmotorok (jelenleg pont csökkenő) aránya és sokkal jelentősebb lesz a hajtásláncban a drága elektromos alkatrészek aránya, tehát hibridizálás. (Ezt nem csak az ACEA szakértői gondolják így, a biztonsági és kényelmi szint megtartása mellett csak sokkal-sokkal drágább technikájú autókkal lehet a mainál lényegesen alacsonyabb fogyasztást elérni, amelyek a vevők számára irreális többletköltséggel járnának.)

Mivel a 68-78 g/km betartása irdatlan fejlesztési költségekkel járna az autómárkáknak, és nagyon megdrágítaná az autókat, visszavetve az értékesítéseket, az autóipar lobbistái igyekeznek enyhébb határértékeket és/vagy későbbi határidőt kierőszakolni. Mivel a küzdelem meghatározza az új autók árát és az autótartási költségeket, rajta leszünk a témán a következő fordulók alkalmával is.

Ezt láttátok már? Pompásnál is remekebb hazai áttekintés a használtan kapható elektromos autókról. Kattintsatok a képre!

Kommentek

  • pqowieurzt

    agyatlan idióták…
    egy dolog hogy csökken a co2, de ahogy eddig is, majd most is még inkább hatványozottan növekszik ettől a rákkeltő és egyéb módon káros cuccok kibocsátása. Gratulálok.

  • rusty

    Nem tudom meddig lehet folytatni a benzin es a dízel motorokat szerintem inkább hidrogén vagy hidrogén/áram hjtasra kell átállni minél hamarabb, vagyis ha majd az olaj királyok kaszálnak az olaj kutak tételéről! Addig meg meg fizethetünk rendesen!

  • Phrascarica

    Ahogy a közmondás tartja: Egy fecske nem csinál nyarat, tehát mi -Európában- hiába szopatjuk magunkat, ha az egész világ szarik rá. Csak magunkkal szúrunk ki.

  • lewega

    Mi az, hogy sokkal többe kerülhet? Hát már nem elég drága így is?

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25. Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.