Az Ultimate Utility Vehicle kifejezés minden tagját ezerszer elcsépelte már a nyelv, így inkább dögös hangzásával, mint valós jelentésével utal a Toyota-tanulmány lényegére, de ha ragaszkodunk az értelmezéshez, durván felülmúlhatatlan szabadidő-/haszonjárműnek fordíthatnánk a nevet.

Az utótag könnyen magyarázható, hiszen a platós Tacoma műszaki alapjaira épül, a felépítmény pedig a Sienna kisbusz egyedileg átalakított karosszériájából ered. Az átalakítás sikeres volt, az UUV nyomokban sem idéz holmi unalmas egyterűt. Ehhez persze kellettek a szögletesre vágott kerékívek, az űrhajószerű lökhárító, a matt fekete fényezés; no és a szélvédőkeret fölé illesztett, LED-es reflektorsor is jót tesz a kocsi megjelenésének.

A terepabroncsokon gördülő autóra egyébként nem offroadkihívások várnak: egy munkaexpedíció keretében végiglátogatja a Toyota amerikai gyáregységeit. A program célja, hogy a mérnökök felállhassanak rajzasztaluk mellől, és első kézből megtapasztalják az általuk tervezett, gyártott járműveket.

Bár a Toyota műszaki részletekről nem nyilatkozott, az UUV hajtásáról minden bizonnyal a Tacoma csúcskivitelű motorja gondoskodik. Ez egy 4,0 literes, 24 szelepes, V6-os szívó benzinmotor, 236 lóerővel. A modell hasznos terhelhetősége akár 630 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 2890 kg.