Brutális terepszörny a Toyotától

Nem hibrid, az biztos

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.25. 11.00

Pick-up alapokra fogja építeni egyedi óriását a Toyota. A részletes premier előtt megmutatja, miről van szó.

Az Ultimate Utility Vehicle kifejezés minden tagját ezerszer elcsépelte már a nyelv, így inkább dögös hangzásával, mint valós jelentésével utal a Toyota-tanulmány lényegére, de ha ragaszkodunk az értelmezéshez, durván felülmúlhatatlan szabadidő-/haszonjárműnek fordíthatnánk a nevet.

Az utótag könnyen magyarázható, hiszen a platós Tacoma műszaki alapjaira épül, a felépítmény pedig a Sienna kisbusz egyedileg átalakított karosszériájából ered. Az átalakítás sikeres volt, az UUV nyomokban sem idéz holmi unalmas egyterűt. Ehhez persze kellettek a szögletesre vágott kerékívek, az űrhajószerű lökhárító, a matt fekete fényezés; no és a szélvédőkeret fölé illesztett, LED-es reflektorsor is jót tesz a kocsi megjelenésének.

A terepabroncsokon gördülő autóra egyébként nem offroadkihívások várnak: egy munkaexpedíció keretében végiglátogatja a Toyota amerikai gyáregységeit. A program célja, hogy a mérnökök felállhassanak rajzasztaluk mellől, és első kézből megtapasztalják az általuk tervezett, gyártott járműveket.

Bár a Toyota műszaki részletekről nem nyilatkozott, az UUV hajtásáról minden bizonnyal a Tacoma csúcskivitelű motorja gondoskodik. Ez egy 4,0 literes, 24 szelepes, V6-os szívó benzinmotor, 236 lóerővel. A modell hasznos terhelhetősége akár 630 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 2890 kg.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.