A MINI még tavaly év elején mutatta be Clubman tanulmányát, amely a jelek szerint gyakorlatilag változatlan formában került sorozatgyártásba, legalábbis ami a méreteket, az arányokat és főleg az ajtókonfigurációt illeti.

A mára egészen népessé vált MINI-család első alternatív tagjaként a Clubman anno aszimmetrikus bejárataival hívta fel magára a figyelmet: a vezetőoldalon nem volt ugyanis hátsó oldalajtaja. Ez a geg hiába volt jópofa, a jelek szerint nem jött be a vásárlóknak: ha nem így lett volna, a gyár aligha tért volna vissza a hagyományos elrendezéshez a mostani, új generációval.

Mivel műszaki adatok még nem állnak rendelkezésre, egyelőre csupán ezt az egyet állíthatjuk bizonyosan az új generációs modellről. Feltételezzük, hogy méreteiben szintén a tavaly februári formatanulmányhoz igazodik, ami a jó ideje nem kapható elődnél (3961 x 1683 x 1426 mm) huszonhat centiméterrel volt hosszabb, tizenhattal szélesebb és több mint kettővel magasabb.

A szűk és nehezen kihasználható első generáció helyébe tehát végre egy teljes értékű, praktikus kombi léphet, legalábbis a MINI mércéjével mérve.

A méreteket az új generációs MINI-vel és a BMW 2 Active Tourerrel közös, fronthajtású padlólemez diktálja, akárcsak a motorokat és a hajtásképletet. Amint ezekről pontos műszaki adatokkal rendelkezünk, visszatérünk a témához!