Bírság a sztráda középső sávjában tötymörgőknek!

Anglia megcsinálta, amire mindig is vágytál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.22. 15.00

Téged is halálba idegesítenek azok, akik még nem jöttek rá, hogy háromsávos az M7-es? Angliában már súlyos bírságot fizetnek a hozzájuk hasonló autósok.

Ujjongjunk együtt: Nagy-Britanniában 940 font (407 000 Ft) bírságot róttak ki egy kishaszonjármű vezetőjére, miután egy autópályán nem volt hajlandó kisorolni a külső sávba.

A Citroën Berlingo vezetője hosszú kilométereken át haladt 95-100 km/óra sebességgel a középső sávban, és bár bizonyíthatóan többször is alkalma lett volna kisorolni a külső sávba, azt nem tette meg, így a mögötte jövő autósokat fékezésre, sávváltásra kényszerítette.

Nagy-Britanniában 2013 óta tilos folyamatosan a középső sávban haladni, ám a bíróságok most először hoztak elmarasztaló ítéletet ilyen kihágás miatt. Helyszíni bírságból egyébként akadt bőven: az elmúlt két év alatt több mint tízezren fizettek 100 fontot (43 ezer Ft) azért, mert figyelmetlenül vezettek.

Kommentek

  • nemkalapos

    A büntetés, ok. DE !! Mennyi is a fizetésük ? FONTBAN !!!Ugye nem Forintban vásárolnak !!! A kezét,agyát törném,az állandó valuta átfordítóknak !!

  • vbela64

    Szerintem nem kis összeg ez ott sem.
    Cirka a havi átlag egyharmada, fele…
    Ez olyan mintha az M7-en 80-100 eFt-ot fizetnél egy indokolatlan középső sávért.

    Üzemanyagra ha átszámolod: 780 liter ami 15 tankolás a Berlingoval…
    De azt hiszem kellenének a magyar autósoknak ez a brutális büntetés. Vagy betartanák a szabályokat, vagy letennék az autót, mert nem tudnának tankolni.

  • Iceman.

    Bárcsak itthon is lenne ilyen. Az M7-esen befelé, betartva a sebességhatárt 26 autó a rekordom, ami mellett elmentem a külső sávban úgy, hogy nem kellett sávot váltanom. Egyszerűen nem értem miért jó bent utazgatni.

  • Obsitos

    Jó reggelt!
    Én már annak is örülnék, ha a teherautókkal betartatnák a KRESZ-t!
    Pl.: sebességhatár, előzési tilalom, stb.

  • zoldfulu2000

    Ennyi marhaságot. A németeknél régóta komolyan követik az ilyet, rámászása (nötigung) és középen autókázásra legalább annyi energiát szánnak mint a gyorshajtásra. Megjegyzem, nehezebb tetten érni, ritkább és kisebbek a büntetések. De van ahol a rendőrség munkáját nem forintbevétel / munkaórában mérik…

    Viszont csak halkan jegyzem meg, személy szerint tökmindegy, ha az autós középen vagy jobb sávban közlekedik, ha a másik sávot szabadon hagyja. Van aki tart az oldalról beszaladó állatoktól pl (ez spec a magyar pályákon ritka, ebből a szempontból szerintem elég jól vannak megépítve).

  • DTF

    Mivel itthon a jobbra tartást nem nézik, és ha nem így cselekszel, akkor sincs következménye, így a vezetők nem is tudják h jobbra kéne tratani + leszarják.
    Tegnap volt szerencsém délután az m0ás keleti szektoán végig menni. kb 10-ból 8 autús nem is nézi a tükröt, simán kijön eléd a beslőbe, sőt, le sem húzodik utána, előzheted jobbról… Ha itthon a rendőságnek enne esze, telekamerázná az m0-ás és dőlne a pénz a jobbr atartst be nrm tartók, iletve a belső sávban másokat feltarók miatt…

  • nilsholgersson

    “”Ujjongjunk együtt..”” — miért is ujjongjon bárki is? Azért, mert egy angol sofőrt megbüntettek? Mi hasznom származik nekem az ő büntetéséből? Hiába Svékus, hozod a formádat…. Egyébként hol lehet venni 432 ft-ért angol fontot???

  • HakapesziM

    Végre feltalálták a meleg vizet. Nem hiszek a büntetésekben, de ez jogos. Sokszor én is megyek – a tök üres – külső sávban, és elhaladok a középen egerészők mellett. Volt már olyan is, hogy még ő mutogat, miért előzök jobbról? Az eset Németországban történt, akármennyire is meglepő ez a középen tötymörgés külhonban is divat.

  • zoldfulu2000

    Rendszeresen látom a német TV-ben, hogy bemutatják amint ilyen tévelygőket fgyelmeztetnek / kisebb összegre lebüntetnek. Náluk nem a győzike show-ról szól a TV…

  • geotrinus

    Add meg Uram, hogy nálunk is mielőbb megbasszák 400 kilóra a középső sávos parasztokat!
    Általánosítani, nem akarok de a tipikus középső sávban szarakodó sofőr a vasárnapi hölgyvezető, aki mellett ott ül apa bepiálva: “Itt maradj középen, ne menj sehova!”

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.