Álca nélkül: így néz ki a Hyundai kis SUV-ja

Hyundai Creta kémfotó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.22. 08.00

Egy hónappal a világpremiert megelőzően már álca nélkül fotózták a gyárban a Hyundai globális szabadidőjárművét. A kínai ix25 után nincs meglepetés.

A Hyundai július 21-én mutatja be azt a városi szabadidőjárművet, amely a Tucson alá betagozódva igyekszik minél több vásárlót elhappolni a Chevrolet Trax/Opel Mokka, Peugeot 2008, Dacia/Renault Duster elől.

Az autó a Creta nevet kapta, és elsőként Indiában lép színre, hogy onnan folytassa globális térhódítását, beleértve Európát is.

A várakozás nagy, hiszen értékes piaci szegmensről van szó, ugyanakkor meglepetésekre nem számítottunk, hiszen az autó egyes részletektől eltekintve megegyezik a Kínában már forgalmazott ix25 modellel.

Ezek a bizonyos egyedi részletek azonban jóval kisebb számúak, mint arra számítani lehetett: a modell a mellékelt kémfotók tanúsága szerint megőrzi a kínai kiadás vízszintes rácsokból álló, háromdimenziós hűtőmaszkját. Ez nem igazodik teljesen a márka Európában bevett formanyelvéhez, némiképp idegenül is hat egy Hyundai-on. A hatalmas ködfény sem europid megoldás, viszont rettentő jól néz ki, azt nem bánjuk.

Elképzelhető ugyanakkor, hogy az Európának szánt kivitelek markánsabb hűtőmaszkot kapnak majd. Arra, hogy ez kiderüljön, legalább a jövő év elejéig kell várnunk; egy hónap múlva ugyanis csak az indiai modellről rántja le a leplet a Hyundai.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.