Hosszú éveken át uralta az 1999-ben alapított Év Motorja-díj legjobb erőforrásnak járó, összesített listáját a Ford háromhengeres, egyliteres turbómotorja. A versenyautótól középkategóriás szedánon át családi utazóautóig mindenbe beépített blokk idén legyőzőre talált: ha csak néhány ponttal is, de innovatívabb, jobb szerkezetnek találta a zsűri 65 tagja a BMW i8 másfél literes, háromhengeres belsőégésű motorra épülő benzin-elektromos hibrid hajtásláncát. A további helyeken javarészt régi ismerősöket találunk; az AMG négyliteres V8-as blokkja kivétel ez alól.

A BMW motorját magunk is vezettük, részletes véleményünket itt olvashatják el. A hajtáslánc technológiai szempontból kétségtelenül előre mutató; egyetlen szépséghibája, hogy jelenleg egyetlen, igen csekély számban kapható, méregdrága járműben található meg.

Az Év Motorja 2015
(motor)  (pontszám) 
 1. BMW 1,5 literes, háromhengeres hibrid 274
 2. Ford 999 cm3 háromhengeres turbó 267
 3. PSA 1.2 háromhengeres turbó 222
 4. Ferrari 4.5 V8 221
 5. Mercedes-Benz AMG 2.0 Turbo 177
 6. Tesla elektromos hajtáslánc 157
 7. BMW 3.0 TwinTurbo 155
 8. McLaren 3.8 V8 Twin-Turbo 93
 9. Audi 2.5 öthengeres  81
A további kategóriákban az alábbi eredmények születtek: 
  1.2. 3. 
 Legjobb új motorBMW 1.5 három-hengeres hibrid MB AMG 4.0 V8 biturboFerrari 3.9 V8 biturbo
 Legjobb zöld motor Tesla elektromos hajtásláncBMW 1.5 három-hengeres hibrid BMW elektromos hajtáslánc 
 Legjobb nagy- teljesítményű motor Ferrari 4.5 V8  MB AMG 4.0 V8 biturboPorsche 3.8 boxer 
 Legjobb motor, 1,0 liter alatt Ford 999 cm3 háromhengeres turbó GM 999 cm3 háromhengeres turbó BMW 647 cm3 kéthengeres hatótáv-növelő 
 Legjobb motor, 1,0-1,4 liter PSA 1.2 három- hengeres turbóVolkswagen 1.4 TSI TwinChargerVolkswagen 1.4 TSI PHEV
 Legjobb motor, 1,4-1,8 liter BMW 1.5 három-hengeres hibrid Audi 1.8 TFSI BMW / PSA
1.6 Turbo 
 Legjobb motor, 1,8-2,0 literMercedes-Benz AMG 2.0 Turbo  Audi 2.0 TFSI  BMW 2.0d TwinTurbo 
 Legjobb motor, 2,0-2,5 liter Audi 2.5 öthengeres  Mazda 2.2 SkyActiv D  Ford 2.3 Turbo
Legjobb motor, 2,5-3,0 liter BMW M 3.0  TwinTurboBMW M 3.0  TwinTurbo Porsche 2,7 boxer
 Legjobb motor, 3,0-4,0 liter McLaren 3.8 V8  MB AMG 4.0 V8 biturbo Porsche 3.8 boxer 
 Legjobb motor, 4,0 liter fölött Ferrari 4.5 V8  Ferrari 6.3 V12  Mercedes-Benz AMG 5.5 V8 
Az abszolút mércével mért legjobb blokknál persze mindenki izgatottabban várja, hogy melyik lesz az év legjobb újdonsága. A fent említett két német blokk mellett a Ferrari visszatérő turbótechnológiája (fent) is dobogós helyet érdemelt; érdekes ugyanakkor, hogy elődje, a kifutó, 4,5 literes szívómotor is szerepel még a versenyben, nem is akárhogyan.

A BMW összesen nyolc, a Mercedes (AMG) öt, a Ferrari és a Porsche három-három dobogós helyezést ért el; a VW három, a Ford és a Volkswagen kettő-kettő éremmel sétált el a díjátadóról.