Hibrid nyert az Év Motorja 2015-választáson

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.19. 08.00

Megtört a varázslat: több évnyi Ford-hegemónia után a BMW szuperhibridjének belsőégésű motorja elvitte a pálmát az Év Motorja választáson.

Hosszú éveken át uralta az 1999-ben alapított Év Motorja-díj legjobb erőforrásnak járó, összesített listáját a Ford háromhengeres, egyliteres turbómotorja. A versenyautótól középkategóriás szedánon át családi utazóautóig mindenbe beépített blokk idén legyőzőre talált: ha csak néhány ponttal is, de innovatívabb, jobb szerkezetnek találta a zsűri 65 tagja a BMW i8 másfél literes, háromhengeres belsőégésű motorra épülő benzin-elektromos hibrid hajtásláncát. A további helyeken javarészt régi ismerősöket találunk; az AMG négyliteres V8-as blokkja kivétel ez alól.

A BMW motorját magunk is vezettük, részletes véleményünket itt olvashatják el. A hajtáslánc technológiai szempontból kétségtelenül előre mutató; egyetlen szépséghibája, hogy jelenleg egyetlen, igen csekély számban kapható, méregdrága járműben található meg.

Az Év Motorja 2015
(motor)   (pontszám) 
 1. BMW 1,5 literes, háromhengeres hibrid  274
 2. Ford 999 cm3 háromhengeres turbó  267
 3. PSA 1.2 háromhengeres turbó  222
 4. Ferrari 4.5 V8  221
 5. Mercedes-Benz AMG 2.0 Turbo  177
 6. Tesla elektromos hajtáslánc  157
 7. BMW 3.0 TwinTurbo  155
 8. McLaren 3.8 V8 Twin-Turbo  93
 9. Audi 2.5 öthengeres  81
A további kategóriákban az alábbi eredmények születtek: 
   1. 2.  3. 
 Legjobb új motor BMW 1.5 három-hengeres hibrid MB AMG 4.0 V8 biturbo Ferrari 3.9 V8 biturbo
 Legjobb zöld motor  Tesla elektromos hajtáslánc BMW 1.5 három-hengeres hibrid BMW elektromos hajtáslánc 
 Legjobb nagy- teljesítményű motor  Ferrari 4.5 V8  MB AMG 4.0 V8 biturbo Porsche 3.8 boxer 
 Legjobb motor, 1,0 liter alatt  Ford 999 cm3 háromhengeres turbó  GM 999 cm3 háromhengeres turbó BMW 647 cm3 kéthengeres hatótáv-növelő 
 Legjobb motor, 1,0-1,4 liter  PSA 1.2 három- hengeres turbó Volkswagen 1.4 TSI TwinCharger Volkswagen 1.4 TSI PHEV
 Legjobb motor, 1,4-1,8 liter  BMW 1.5 három-hengeres hibrid Audi 1.8 TFSI  BMW / PSA
1.6 Turbo 
 Legjobb motor, 1,8-2,0 liter Mercedes-Benz AMG 2.0 Turbo  Audi 2.0 TFSI   BMW 2.0d TwinTurbo 
 Legjobb motor, 2,0-2,5 liter  Audi 2.5 öthengeres   Mazda 2.2 SkyActiv D   Ford 2.3 Turbo
Legjobb motor, 2,5-3,0 liter  BMW M 3.0  TwinTurbo BMW M 3.0  TwinTurbo Porsche 2,7 boxer
 Legjobb motor, 3,0-4,0 liter  McLaren 3.8 V8   MB AMG 4.0 V8 biturbo Porsche 3.8 boxer 
 Legjobb motor, 4,0 liter fölött  Ferrari 4.5 V8  Ferrari 6.3 V12  Mercedes-Benz AMG 5.5 V8 
Az abszolút mércével mért legjobb blokknál persze mindenki izgatottabban várja, hogy melyik lesz az év legjobb újdonsága. A fent említett két német blokk mellett a Ferrari visszatérő turbótechnológiája (fent) is dobogós helyet érdemelt; érdekes ugyanakkor, hogy elődje, a kifutó, 4,5 literes szívómotor is szerepel még a versenyben, nem is akárhogyan.

A BMW összesen nyolc, a Mercedes (AMG) öt, a Ferrari és a Porsche három-három dobogós helyezést ért el; a VW három, a Ford és a Volkswagen kettő-kettő éremmel sétált el a díjátadóról.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.