Hibrid nyert az Év Motorja 2015-választáson

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.19. 08.00

Megtört a varázslat: több évnyi Ford-hegemónia után a BMW szuperhibridjének belsőégésű motorja elvitte a pálmát az Év Motorja választáson.

Hosszú éveken át uralta az 1999-ben alapított Év Motorja-díj legjobb erőforrásnak járó, összesített listáját a Ford háromhengeres, egyliteres turbómotorja. A versenyautótól középkategóriás szedánon át családi utazóautóig mindenbe beépített blokk idén legyőzőre talált: ha csak néhány ponttal is, de innovatívabb, jobb szerkezetnek találta a zsűri 65 tagja a BMW i8 másfél literes, háromhengeres belsőégésű motorra épülő benzin-elektromos hibrid hajtásláncát. A további helyeken javarészt régi ismerősöket találunk; az AMG négyliteres V8-as blokkja kivétel ez alól.

A BMW motorját magunk is vezettük, részletes véleményünket itt olvashatják el. A hajtáslánc technológiai szempontból kétségtelenül előre mutató; egyetlen szépséghibája, hogy jelenleg egyetlen, igen csekély számban kapható, méregdrága járműben található meg.

Az Év Motorja 2015
(motor)   (pontszám) 
 1. BMW 1,5 literes, háromhengeres hibrid  274
 2. Ford 999 cm3 háromhengeres turbó  267
 3. PSA 1.2 háromhengeres turbó  222
 4. Ferrari 4.5 V8  221
 5. Mercedes-Benz AMG 2.0 Turbo  177
 6. Tesla elektromos hajtáslánc  157
 7. BMW 3.0 TwinTurbo  155
 8. McLaren 3.8 V8 Twin-Turbo  93
 9. Audi 2.5 öthengeres  81
A további kategóriákban az alábbi eredmények születtek: 
   1. 2.  3. 
 Legjobb új motor BMW 1.5 három-hengeres hibrid MB AMG 4.0 V8 biturbo Ferrari 3.9 V8 biturbo
 Legjobb zöld motor  Tesla elektromos hajtáslánc BMW 1.5 három-hengeres hibrid BMW elektromos hajtáslánc 
 Legjobb nagy- teljesítményű motor  Ferrari 4.5 V8  MB AMG 4.0 V8 biturbo Porsche 3.8 boxer 
 Legjobb motor, 1,0 liter alatt  Ford 999 cm3 háromhengeres turbó  GM 999 cm3 háromhengeres turbó BMW 647 cm3 kéthengeres hatótáv-növelő 
 Legjobb motor, 1,0-1,4 liter  PSA 1.2 három- hengeres turbó Volkswagen 1.4 TSI TwinCharger Volkswagen 1.4 TSI PHEV
 Legjobb motor, 1,4-1,8 liter  BMW 1.5 három-hengeres hibrid Audi 1.8 TFSI  BMW / PSA
1.6 Turbo 
 Legjobb motor, 1,8-2,0 liter Mercedes-Benz AMG 2.0 Turbo  Audi 2.0 TFSI   BMW 2.0d TwinTurbo 
 Legjobb motor, 2,0-2,5 liter  Audi 2.5 öthengeres   Mazda 2.2 SkyActiv D   Ford 2.3 Turbo
Legjobb motor, 2,5-3,0 liter  BMW M 3.0  TwinTurbo BMW M 3.0  TwinTurbo Porsche 2,7 boxer
 Legjobb motor, 3,0-4,0 liter  McLaren 3.8 V8   MB AMG 4.0 V8 biturbo Porsche 3.8 boxer 
 Legjobb motor, 4,0 liter fölött  Ferrari 4.5 V8  Ferrari 6.3 V12  Mercedes-Benz AMG 5.5 V8 
Az abszolút mércével mért legjobb blokknál persze mindenki izgatottabban várja, hogy melyik lesz az év legjobb újdonsága. A fent említett két német blokk mellett a Ferrari visszatérő turbótechnológiája (fent) is dobogós helyet érdemelt; érdekes ugyanakkor, hogy elődje, a kifutó, 4,5 literes szívómotor is szerepel még a versenyben, nem is akárhogyan.

A BMW összesen nyolc, a Mercedes (AMG) öt, a Ferrari és a Porsche három-három dobogós helyezést ért el; a VW három, a Ford és a Volkswagen kettő-kettő éremmel sétált el a díjátadóról.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.