Vízpárával hajtottak autót amerikai kutatók

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.06.18. 08.20

A víz párolgásának energiáját használták fel amerikai tudósok motorok meghajtására. A megoldás olcsó és környezetkímélő.

A New York-i Columbia Egyetem és a chicagói Loyola Egyetem kutatócsoportja két kísérleti példányt fejlesztett ki, amelyek önállóan működnek nedves levegőben. A Nature Communications folyóiratban ismertetett kísérlet lényege ártalmatlan baktériumspórák – a baktériumok belsejében keletkező gömbölyű részecskék – alkalmazása.

A spórák a nedvesség hatására megduzzadnak, szárazság esetén összehúzódnak. A duzzadási-összehúzódási folyamat során energia szabadul fel. “Eddig nem voltunk képesek felfogni a felhőkből leereszkedő víz energiáját, most a levegőbe, a légkörbe távozó – párolgó – víz energiáját akarjuk hasznosítani” – magyarázta Ozgur Sahin, a Columbia Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

“Ez nagyerejű folyamat, de eddig nem állt módunkban ezt az energiát hatékonyan hasznosítani” – tette hozzá. A kutatók miniatűr motorokat építettek, spórákkal borított vékony műanyag szíjakkal, amelyek egy aprócska autót, illetve fénykibocsátó diódát (LED) működtetnek.

A nedvesség hatására a spórák kinyújtják és összehúzzák a műanyag szíjakat. Ez az oda-vissza mozgás mozgatja a kerekeket és a dugattyúkat. “Ha sok szíjat alkalmazunk egyszerre, növeljük az általuk kifejtett erőt” – mondta a kutató.

Az új technológia egyelőre kísérleti szakaszban van, és egyelőre nem is az autóiparban való elterjedése a cél. A tervek szerint művégtagok és robotkarok mozgatására, akkumulátorokhoz és áramfejlesztőkhöz is felhasználható lesz a megoldás.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.