Két színben, két szinten a Peugeot családi sportkocsija

Peugeot 308 GTI

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.18. 14.00

Két teljesítményszinten érkezik a Peugeot sportos családi autója, a 308 GTI. Az erősebbik kéttónusú fényezéssel henceg.

A hamarosan aktuális világpremier előtt nyilvánosságra hozta új sportos személyautójának részleteit a Peugeot. A legfontosabb, hogy az 1,6 literes turbómotort kétféle teljesítményszinten kínálják az autóhoz: a 270 lovas csúcskiadás nem csak húsz lóerővel tud többet az alapkivitelnél, hanem például az alapáron kínált, nyomatékvektor-szabályozású Torsen részlegesen önzáró differenciálművel, a 18 helyett 19 colos felnikkel, valamint a 380 mm-es első féktárcsákkal és a pirosra festett, négydugattyús féknyergekkel is.

Mindkét variáns futóművét a Peugeot Sport dolgozta át, a hasmagasság 11 mm-rel csökkent, a nyomtáv mindkét tengelyen nagyobb lett. A felfüggesztést üreges stabilizátorrudak és alumínium lengőkarok teszik könnyebbé.

A LED-es fényszórók, a futófényes irányjelzők, a fekete hűtőrács és a körkörös aerodinamikai elemek hatásos belépőként szolgálnak az utastérbe, ahol a modell eleve különleges ergonómiájú műszerfala szintén sportos elemekkel gyarapodott. A 270 lóerős verzióban kagylóülések fokozzák a hangulatot és a funkcionalitást.

A képet a más modellekhez opcióként kínált Driver Sport csomag teszi teljessé: elég egy gombnyomás, és a műszerfal fehérről pirosra vált, új információk jelennek meg rajta (a nyomaték mértékétől a hossz- és keresztirányú gyorsulásig), valamint módosul a motor és a gázpedál karaktere.

A lényeg persze a motor, amely erősebb kivitelében 6,0 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót – a 250 lovas változat mindössze két tizedmásodperccel lomhább. A végsebesség mindkét esetben 250 km/óra, az ESP teljesen kiiktatható. A dugattyúkat olajpermet hűti, a töltőlevegő hűtéséről egyedi fejlesztésű intercooler gondoskodik.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.