Itt a Mercedes új slágermodellje

Mercedes-Benz GLC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.18. 11.15

Friss névvel, harmonizált formavilággal és a szegmensben páratlan technológiákkal mutatkozott be a Mercedes középkategóriás szabadidőjárművének második generációja, a GLC

A GLK helyébe lépő modell nevében és formájában egyaránt a Mercedes szabadidő-járműveinek új tradícióját követi, míg műszakilag a C-osztályra épül. A formavilágról felesleges sokat beszélni: a GLA, majd a GLE kijelölte az utat, amelyről a középső testvér sem tér le.

Elődjénél 118 mm-rel nagyobb a tengelytáv, ami tágasabb helykínálatot ígér; az minden belső mérőszám tekintetében felülmúlja a GLK-t. Az ajtónyílások is megnőttek, így a be- és kiszállás is komfortosabb. A csomagtartó a korábbi 450/1550 liter helyett 580/1600 liter.

Az elődjénél tágasabb autó takarékosabb is lett, azonos teljesítményszint mellett 12-19 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a motorok. A 170 lóerős GLC 220 d és a 204 lovas GLC 250 d beéri akár 5,0 literrel százon, míg a 211 lóerős GLC 250 (mindhárom 4Matic négykerékhajtással) fogyasztása akár 6,5 literig levihető. Emellett mindhárom hajtáslánc jobb gyorsítóképességet és magasabb végsebességet kínál, ami az akár 80 kilós tömegcsökkentés mellett a korábbi 0,34-ről 0,31-re lefaragott közegellenállási együtthatónak is köszönhető.

A negyedik hajtáslánc-variáns a GLC 350 306 lóerővel, 6,5 másodperces gyorsulással, míg a konnektoros hibrid GLC 350 e 4MATIC 327 lóerős rendszerteljesítménye mellé 2,6 literes átlagfogyasztás társul.

Háromféle lökhárító-konfigurálásával (alapverzió, offroad-optimalizált kialakítás, valamint sportos AMG-csomagos) a GLC megelőlegezi mindazon lehetőségeket, amelyek a vásárlókra várnak. A kategóriában egyedülálló szolgáltatás az opciós, kéttengelyes légrugózás, amellyel akár 50 mm-rel emelhető a hasmagasság. Az opciók között lábfej-mozgatással nyitható csomagtérfedél, fedélzeti wifi, 7-8,4 colos érintőképernyők, LED-es fényszóró és sok egyéb szerepel.

Alapfelszerelés az adaptív menetdinamikai szabályozó rendszer, a vezetőtámogató rendszerek palettája gazdag, a Remote Online alkalmazás révén pedig okostelefonunkról vezérelhetjük az álló helyzeti fűtést, megállapíthatjuk járművünk helyzetét, és ellenőrizhetjük az üzemanyagszintet.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.