Itt a Mercedes új slágermodellje

Mercedes-Benz GLC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.18. 11.15

Friss névvel, harmonizált formavilággal és a szegmensben páratlan technológiákkal mutatkozott be a Mercedes középkategóriás szabadidőjárművének második generációja, a GLC

A GLK helyébe lépő modell nevében és formájában egyaránt a Mercedes szabadidő-járműveinek új tradícióját követi, míg műszakilag a C-osztályra épül. A formavilágról felesleges sokat beszélni: a GLA, majd a GLE kijelölte az utat, amelyről a középső testvér sem tér le.

Elődjénél 118 mm-rel nagyobb a tengelytáv, ami tágasabb helykínálatot ígér; az minden belső mérőszám tekintetében felülmúlja a GLK-t. Az ajtónyílások is megnőttek, így a be- és kiszállás is komfortosabb. A csomagtartó a korábbi 450/1550 liter helyett 580/1600 liter.

Az elődjénél tágasabb autó takarékosabb is lett, azonos teljesítményszint mellett 12-19 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a motorok. A 170 lóerős GLC 220 d és a 204 lovas GLC 250 d beéri akár 5,0 literrel százon, míg a 211 lóerős GLC 250 (mindhárom 4Matic négykerékhajtással) fogyasztása akár 6,5 literig levihető. Emellett mindhárom hajtáslánc jobb gyorsítóképességet és magasabb végsebességet kínál, ami az akár 80 kilós tömegcsökkentés mellett a korábbi 0,34-ről 0,31-re lefaragott közegellenállási együtthatónak is köszönhető.

A negyedik hajtáslánc-variáns a GLC 350 306 lóerővel, 6,5 másodperces gyorsulással, míg a konnektoros hibrid GLC 350 e 4MATIC 327 lóerős rendszerteljesítménye mellé 2,6 literes átlagfogyasztás társul.

Háromféle lökhárító-konfigurálásával (alapverzió, offroad-optimalizált kialakítás, valamint sportos AMG-csomagos) a GLC megelőlegezi mindazon lehetőségeket, amelyek a vásárlókra várnak. A kategóriában egyedülálló szolgáltatás az opciós, kéttengelyes légrugózás, amellyel akár 50 mm-rel emelhető a hasmagasság. Az opciók között lábfej-mozgatással nyitható csomagtérfedél, fedélzeti wifi, 7-8,4 colos érintőképernyők, LED-es fényszóró és sok egyéb szerepel.

Alapfelszerelés az adaptív menetdinamikai szabályozó rendszer, a vezetőtámogató rendszerek palettája gazdag, a Remote Online alkalmazás révén pedig okostelefonunkról vezérelhetjük az álló helyzeti fűtést, megállapíthatjuk járművünk helyzetét, és ellenőrizhetjük az üzemanyagszintet.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.