A GLK helyébe lépő modell nevében és formájában egyaránt a Mercedes szabadidő-járműveinek új tradícióját követi, míg műszakilag a C-osztályra épül. A formavilágról felesleges sokat beszélni: a GLA, majd a GLE kijelölte az utat, amelyről a középső testvér sem tér le.

Elődjénél 118 mm-rel nagyobb a tengelytáv, ami tágasabb helykínálatot ígér; az minden belső mérőszám tekintetében felülmúlja a GLK-t. Az ajtónyílások is megnőttek, így a be- és kiszállás is komfortosabb. A csomagtartó a korábbi 450/1550 liter helyett 580/1600 liter.

Az elődjénél tágasabb autó takarékosabb is lett, azonos teljesítményszint mellett 12-19 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a motorok. A 170 lóerős GLC 220 d és a 204 lovas GLC 250 d beéri akár 5,0 literrel százon, míg a 211 lóerős GLC 250 (mindhárom 4Matic négykerékhajtással) fogyasztása akár 6,5 literig levihető. Emellett mindhárom hajtáslánc jobb gyorsítóképességet és magasabb végsebességet kínál, ami az akár 80 kilós tömegcsökkentés mellett a korábbi 0,34-ről 0,31-re lefaragott közegellenállási együtthatónak is köszönhető.

A negyedik hajtáslánc-variáns a GLC 350 306 lóerővel, 6,5 másodperces gyorsulással, míg a konnektoros hibrid GLC 350 e 4MATIC 327 lóerős rendszerteljesítménye mellé 2,6 literes átlagfogyasztás társul.

Háromféle lökhárító-konfigurálásával (alapverzió, offroad-optimalizált kialakítás, valamint sportos AMG-csomagos) a GLC megelőlegezi mindazon lehetőségeket, amelyek a vásárlókra várnak. A kategóriában egyedülálló szolgáltatás az opciós, kéttengelyes légrugózás, amellyel akár 50 mm-rel emelhető a hasmagasság. Az opciók között lábfej-mozgatással nyitható csomagtérfedél, fedélzeti wifi, 7-8,4 colos érintőképernyők, LED-es fényszóró és sok egyéb szerepel.

Alapfelszerelés az adaptív menetdinamikai szabályozó rendszer, a vezetőtámogató rendszerek palettája gazdag, a Remote Online alkalmazás révén pedig okostelefonunkról vezérelhetjük az álló helyzeti fűtést, megállapíthatjuk járművünk helyzetét, és ellenőrizhetjük az üzemanyagszintet.