Jövőre érkezik a vadonatúj Audi A5

Régi recept, új tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.17. 13.00

A hamarosan színre lépő, új Audi A4 génjeit hasznosítja a 2016-ra ígért, három- és ötajtósként érkező A5 kupé.

Egyelőre az új generációs A4 karosszériájában teszteli annak kupé fivérét az Audi. Az öszvér prototípusnak így még az arányai sem feltétlenül egyeznek meg azzal a végleges modellel, amelyet valamikor jövőre mutat be a gyár, néhány részletet azonban már sikerült kideríteni.

Ahogy a mostani, az új modellgeneráció is kapható lesz hagyományos, illetve ötajtós Sportback kivitelben. Utóbbi tengelytávja nagyobb lesz, hogy teljes értékű hátsó ülések várhassák az utasokat.

Az autók orra nagy vonalakban megegyezik majd az A4-esével (a fenti képen ennek prototípusa látható a háttérben), bár mivel még ez utóbbiról sincsen pontos információnk, ez nem igazán sokat mondó információ. A fényszórók, a hűtőmaszk és a lökhárító valamivel erőteljesebb, feszesebb lesz a kupékon, ahogy most is. A vaskosabb kerékívek az álcafólia alatt is kivehetők, akárcsak a diódás (LED) fényszórók.

Az MLB padlólemezre épülő Audi A5 jó 100 kilóval könnyebb lesz elődjénél, hátsó futóműve új, többlengőkaros konstrukció lesz, adaptív lengéscsillapítást kap, a sebességváltó vezérlése pedig kilenc előremeneti fokozat között válogathat.

A motorok megegyeznek az új generációs A4-esével, a modern, hengerlekapcsolásos 1,4 TSI-től a háromliteres dízelig. Az S és RS verziók érkezésében biztosak lehetünk, és több mint valószínű, hogy lesz konnektoros hibrid is, nagyjából 50 kilométeres emissziómentes hatótávolsággal.

Kommentek

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.