Egyelőre az új generációs A4 karosszériájában teszteli annak kupé fivérét az Audi. Az öszvér prototípusnak így még az arányai sem feltétlenül egyeznek meg azzal a végleges modellel, amelyet valamikor jövőre mutat be a gyár, néhány részletet azonban már sikerült kideríteni.

Ahogy a mostani, az új modellgeneráció is kapható lesz hagyományos, illetve ötajtós Sportback kivitelben. Utóbbi tengelytávja nagyobb lesz, hogy teljes értékű hátsó ülések várhassák az utasokat.

Az autók orra nagy vonalakban megegyezik majd az A4-esével (a fenti képen ennek prototípusa látható a háttérben), bár mivel még ez utóbbiról sincsen pontos információnk, ez nem igazán sokat mondó információ. A fényszórók, a hűtőmaszk és a lökhárító valamivel erőteljesebb, feszesebb lesz a kupékon, ahogy most is. A vaskosabb kerékívek az álcafólia alatt is kivehetők, akárcsak a diódás (LED) fényszórók.

Az MLB padlólemezre épülő Audi A5 jó 100 kilóval könnyebb lesz elődjénél, hátsó futóműve új, többlengőkaros konstrukció lesz, adaptív lengéscsillapítást kap, a sebességváltó vezérlése pedig kilenc előremeneti fokozat között válogathat.

A motorok megegyeznek az új generációs A4-esével, a modern, hengerlekapcsolásos 1,4 TSI-től a háromliteres dízelig. Az S és RS verziók érkezésében biztosak lehetünk, és több mint valószínű, hogy lesz konnektoros hibrid is, nagyjából 50 kilométeres emissziómentes hatótávolsággal.