Jövőre érkezik a vadonatúj Audi A5

Régi recept, új tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.17. 13.00

A hamarosan színre lépő, új Audi A4 génjeit hasznosítja a 2016-ra ígért, három- és ötajtósként érkező A5 kupé.

Egyelőre az új generációs A4 karosszériájában teszteli annak kupé fivérét az Audi. Az öszvér prototípusnak így még az arányai sem feltétlenül egyeznek meg azzal a végleges modellel, amelyet valamikor jövőre mutat be a gyár, néhány részletet azonban már sikerült kideríteni.

Ahogy a mostani, az új modellgeneráció is kapható lesz hagyományos, illetve ötajtós Sportback kivitelben. Utóbbi tengelytávja nagyobb lesz, hogy teljes értékű hátsó ülések várhassák az utasokat.

Az autók orra nagy vonalakban megegyezik majd az A4-esével (a fenti képen ennek prototípusa látható a háttérben), bár mivel még ez utóbbiról sincsen pontos információnk, ez nem igazán sokat mondó információ. A fényszórók, a hűtőmaszk és a lökhárító valamivel erőteljesebb, feszesebb lesz a kupékon, ahogy most is. A vaskosabb kerékívek az álcafólia alatt is kivehetők, akárcsak a diódás (LED) fényszórók.

Az MLB padlólemezre épülő Audi A5 jó 100 kilóval könnyebb lesz elődjénél, hátsó futóműve új, többlengőkaros konstrukció lesz, adaptív lengéscsillapítást kap, a sebességváltó vezérlése pedig kilenc előremeneti fokozat között válogathat.

A motorok megegyeznek az új generációs A4-esével, a modern, hengerlekapcsolásos 1,4 TSI-től a háromliteres dízelig. Az S és RS verziók érkezésében biztosak lehetünk, és több mint valószínű, hogy lesz konnektoros hibrid is, nagyjából 50 kilométeres emissziómentes hatótávolsággal.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.